DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
Instruktor lyžování © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
STŘEDNÍ ŠKOLA ODBORNÉ UČILIŠTĚ HORNÍ SLAVKOV KOUNICE 613 tel.:
Základní škola Lichnov Den otevřených dveří 2015.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
Jízda na koni v tobě podporuje to nejlepší Jezdci jsou:  Cílevědomí  Vyrovnaní  Mají schopnost se nadchnout  Asertivní  Veselí s bohatou fantazií.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Instruktor lyžování (150)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Podpora v nezaměstnanosti
Didaktické metody Androdidaktika.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař a Puškař ROČNÍK:
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Příprava hry.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
DUM - Digitální Učební Materiál
UČENÍ.
Didaktické zásady Literatura:
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Význam utkání v sportovních hrách
Inf Ovládání operačního systému
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
První matematická lekce
Odvodnění plochých střech
OBSAH prezentace: Zásady bezpečnosti v pohybových volnočasových aktivitách Didaktické metody Hlavní didaktické zásady výchovy ve volnočasových aktivitách.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
První matematická lekce
Procenta v „autařské“ praxi
Cyklistický trénink dětí v triatlonu Petr Polívka
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Algebraické výrazy: lomené výrazy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Co si vezmu na….
Dřevořezba v odborném výcviku (pro ročník uměleckých oborů)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Centra kolegiální podpory
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Vztah k životnímu prostředí
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
BASIC PROFI EXPERT MEDIUM ADVANCED
Život bez střeva , Praha.
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Transkript prezentace:

DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ

DIDAKTICKÉ ZÁSADY od jednoduchého ke složitému od známého k neznámému od příčiny k účinku od pohybového vnímání k pohybovému vědomí od pochopení pohybu k jeho realizaci od pohybového prožitku k pohybovému projevu

ORGANIZACE VÝUKY stanoviště učitele volba místa terén sněhové a povětrnostní podmínky

FORMY VÝUKY frontální – všichni cvičí současně stejné cvičení skupinová - paralelní – stejné úkoly, různá obtížnost - střídavá – různá cvičení pro různé skupiny individuální - na stanovištích - manéž

FORMY VÝUKY PŘI SJÍŽDĚNÍ učitel sjede jako první, žáci ho jeden po druhém následují + demonstrace, okamžitá oprava žáka, žáci se učí z chyb ostatních - dlouhé prostoje žáci sjedou stanovený úsek, každý předá předcházejícímu učitelův komentář + samostatná volba stopy, v případě pádu je učitel rychle u žáka

FORMY VÝUKY PŘI SJÍŽDĚNÍ jízda v hadu za učitelem + dobrá kontrola družstva (je nutné určit posledního), vhodné při horší viditelnosti - učitel nemůže opravovat chyby, žák imituje chyby jezdce před sebou jízda v hadu za žákem, učitel jede poslední + učitel má přehled o celé skupině - učitel nemůže ovlivnit rychlost a stopu jízdy

FORMY VÝUKY PŘI SJÍŽDĚNÍ sjíždění v malých skupinkách + lepší pracovní podmínky - nelze ovlivnit rychlost a stopu jízdy učitel sjíždí s malou skupinkou, ostatní žáci sjíždí individuálně + individuální učení, vysoká intenzita a efektivita výuky - žádná kontrola nad samostatně sjíždějícími žáky

LYŽOVÁNÍ DĚTÍ „výuku“ můžeme zahájit mezi 2. – 3. rokem – pouze seznamování s novým prostředím o výuce hovoříme mezi 3. – 5. rokem výcvik není možné chápat jako obměnu výuky dospělých fyzické, psychické a mentální zvláštnosti => výuka má specifický charakter

VÝCVIKOVÝ PROSTOR lyžařská hřiště (dětské školky) – velmi mírný sklon, dojezd do roviny nebo protisvahu vybavení: dětský vlek, umělé terénní tvary (příčné a podélné nerovnosti, tobogany), slalomové tyče, terče s obrázky, kužely, lana

VĚKOVÉ ČLENĚNÍ 3 – 5 let (seznámení a navykání) hlavním cílem je získání pocitů (lyží a skluzu) výcvik probíhá formou hry děti neopravujeme ve smyslu „dobře – špatně„ učitel je převážně v roli pečovatele a ošetřovatele

6 – 10 let klíčové období pro rozvoj motoriky děti mají velkou schopnost napodobování => usnadnění nácviku nových pohybových dovedností bezchybná ukázka !!! soutěže, hry

11 – 15 let pestrá výuka soutěže, hry