Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
7.
Sčítání lomených výrazů – 3
(4r + 2) . 1 −
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Násobení mnohočlenů.
Násobení lomených výrazů
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Krácení lomených výrazů.
Racionální čísla.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Sčítání zlomků..
VY_32_INOVACE_57_Jednotky hmotnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola Čelákovice
Vy_32_Inovace_04_Rozšiřování lomených výrazů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Sčítání lomených výrazů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Lomené algebraické výrazy
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Transkript prezentace:

Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/21.1674 Autor: Mgr. Jiří Formánek

Sčítání a odčítání lomených výrazů

Lomené výrazy mají stejného jmenovatele

Výrazy se stejným jmenovatelem odčítáme (sčítáme) tak, že odečteme (sečteme) čitatele a rozdíl (součet) lomíme společným jmenovatelem.

Vypočítejte a určete podmínky: x  0 c  0

Vypočítejte a určete podmínky:

Lomené výrazy nemají sobě rovné jmenovatele převedeme na společného jmenovatele vhodným rozšířením, potom sečteme nebo odečteme

b  0; d  0

Příklad: z  0 x  1; x  -1

Příklad: a  0; a  1; a  -1

Příklady: vytkneme mínus t  0; t  1

Anotace Materiál je věnován sčítání a odčítání lomených výrazů. Zpracovává sčítání a odčítání výrazů se stejným jmenovatelem a výrazů s různým jmenovatelem. Materiál je doplněn o pracovní list s příklady k procvičení. Je určen pro žáky 9. třídy.