Autor: Mgr. Eva Kotounová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy a věty vedlejší podmět a přísudek
Stavba věty jednoduché
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Podmět a přísudek. Vedlejší věta podmětná a přísudková
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE (PODMĚT A PŘÍSUDEK)
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
Autor: Mgr. Eva Kotounová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_3B28Čj7_Význam slov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
PŘÍSUDEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_3B25Čj7_Slovesný rod
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Druhy přísudku Skladba věty.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C49Čj6_Základní větné členy Téma: Základní větné členy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136

Anotace: učivo je určeno žákům 6. ročníku prezentace určena pro promítání na IT podporuje aktivitu žáků při procvičování základních větných členů pomůcky: učebnice, nástěnné tabule

Základní větné členy

Základní větné členy Podmět (PO) vyjadřuje, o kom nebo o čem vypovídá přísudek ptáme se otázkou 1. pádu vyjádřený – vyjadřuje původce děje (Pes štěká na cizí.) nevyjádřený – známý z předcházející věty, zřejmý z určitého tvaru slovesa (Malujeme rádi.) všeobecný – přesněji nepojmenované osoby (Hlásili to v rozhlase.)

Základní větné členy Přísudek (PS) vyjadřuje, co se povídá o podmětu slovesný – základem přísudku mohou být: slovesné tvary jednoduché (Jirka píše úkol.) slovesné tvary složené (Jirka bude hrát fotbal.) jmenný se sponou – sponové sloveso (být, bývat, stát, stávat se) + jmenná část (Jana se stala lékařkou.)

Doplň do vět přísudky a vypiš základní skladební dvojice: Kočka _____ myš. Na Moravě ______ vinná réva. Moje sestra ______ na vysoké škole. Na komíně ________ čápi hnízdo. Stromy ______ v silném větru. ______ slony a soby. K snídani nám ______ babička vajíčka. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Doplň vhodné podměty: ______ se koupali v řece. ______ skotačily na louce. V lese houkali _______ . _______ a _____ leželi u potoka. _____ nebyl doma. Cestu lemovaly ______ . K večeři nám _______ připravila sýr. Na zahradě už rozkvetly _______ . _______ a _____ se rozloučili. _______ opravují ústřední topení. Ve škole se učily _______ o evropských městech. _______ hraje na housle i klavír. _______ jsme se tomu nebránili. _______ budou přemýšlet o budoucím povolání. _______ ušily dětem panáčky. _____ to nevěděli.