NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

VY_32_INOVACE_173_ORIENTACE_V_ČASE Denní režim CZ 1.07/1.4.00/
Lekce 7.
Zdraví a krása Chlapci i děvčata 8. ročníků o tom něco vědí. V rodinné výchově na toto téma tvořili koláž a komentovali svoje dílo.
PROJEKT REGION VZNIK EKOSTEZKY NA ZŠ ANEŽKY ČESKÉ ÚSTÍ NAD LABEM.
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
1. přikázání Táta daroval synovi vše, syn si přestal všímat otce.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Pečujeme o své zdraví“
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Příroda a já Otázky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
JARO V březnu je první jarní den. My s tátou dáváme mámě kytičku sněženek, obyčejně nějakou najdu na zahradě. Vystrčila zelený klíček z hlíny a já ji.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Hygiena ČISTOTA.
Zdravý Životní Styl Michal Burda.
…a jak Nemoc… jí předcházet Lenka Dvořáková.
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ.1.07/1.4.00/ Prvouka 2. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_Základní hygienické návyky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Romana Martináková Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost ZDRAVÍ A NEMOC POPIŠ, JAK SE CÍTÍ LIDÉ NA OBRÁZCÍCH!
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 16) Člověk.
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 4. ročníku praktické školy jako prezentace.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Zdraví Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
LIDSKÝ ORGANISMUS KŮŽE. Šablona : V/2 Sada: 2/19 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.3 Cesta do školy Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Vztahy mezi mladými lidmi TÉMA SADY: Občanská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA CHODEC JAK SE CHOVAT NA CHODNÍKU
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.03_Hygiena Datum:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Autor: Mgr. Marcela Holubová
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
VÝŽIVA A ZDRAVÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_14_předměty osobní hygieny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 027
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Věcné učení zdraví a nemoc
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola a mateřská škola Bukovec
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_17
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Zásady zdravého života TÉMA SADY: Přírodověda DATUM: 30. říjen 2012 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0477 ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, praktické školy, jako prezentace.

Zásady zdravého života

1. Udržujeme čistotu svého těla Proč se říká: Čistota - půl zdraví? Děláš to také tak? Ráno se umyji studenou vodou a vyčistím si zuby. Ruce si umyji před každým jídlem a po použití záchodu. Večer se umyji nebo vykoupu a opět si vyčistím zuby. Vlasy si češu několikrát denně, často si je myji a dávám si je stříhat. O nehty pečuji tak, aby byly čisté a krátké.

2. Čistě a přiměřeně se oblékáme Co to znamená, když je člověk otužilý? Děláš to také tak? Oblékáme se přiměřeně počasí tak, aby nám nebyla zima, ale ani příliš teplo. Vždy mám u sebe papírové kapesníky. Denně si beru čisté ponožky nebo punčochy a spodní prádlo.

3. Udržujeme v čistotě a pořádku své věci Proč se říká: Co můžeš udělat dnes - neodkládej na zítřek? Děláš to také tak? Hračky i ostatní věci si uklízím a udržuji je v čistotě a v pořádku. Věci do školy si připravuji včas a pečlivě.

4. Udržujeme v čistotě a v pořádku své okolí Proč se říká: Kam nechodí slunce – tam chodí lékař? Pomáháš doma uklízet? Jak? Děláš to také tak? Pomáhám udržovat čistotu a pořádek doma, ve škole, na ulici i v přírodě. Pomáhám chránit prostředí, ve kterém žiju.

5. Vyhýbáme se prachu a špíně Pavel odhodil na chodník papírek a Milan ho za to pokáral. Pavel se ohradil: To je toho pro jeden papírek! Kdo měl pravdu? A proč? Děláš to také tak? Nehraj si v blízkosti odpadků a smetiště. Nezdržuj se v zakouřeném prostředí. Když vynáším odpadky, dávám pozor, abych nic neztratil.

6. Jíme zdravě Vysvětli, proč se říká: Jez do polo syta, pij do polo pita a vyjdou ti dlouhá léta. Čas k dílu, čas k jídlu. Děláš to také tak? Denně jím ovoce a zeleninu. Vyhýbám se příliš tučným pokrmům, mnoha sladkostem a barevným limonádám. Jím tmavý chléb, brambory, luštěniny a těstoviny. Jím pětkrát denně, způsobně a nepřejídám se.

7. Jsme opatrní – dbáme na své zdraví při práci i odpočinku Proč se říká: Pospíchej pomalu? Petr si rád pouští hlasitě rádio a televizi. Maminka ho kárá. Vysvětli proč? Děláš to také tak? Ve škole sedím rovně, nehrbím se a školní tašku nosím na zádech. Čtu a píšu při vhodném osvětlení a nedívám se do knihy příliš zblízka. Nedělám zbytečný hluk. Chodím včas spát.

8. Jsme ohleduplní Proč se říká: Veselá mysl – půl zdraví Děláš to také tak? Snažíme se jednat vždy vlídně a zdvořile. Ochotně a rád každému pomohu. Chovám se citlivě a starostlivě i k rostlinám a ke zvířatům.

9. Cvičíme a sportujeme Vláďa s tatínkem každý den běhá asi 1 km. Je to správně? Který sport máš nejraději? Kterému sportu se věnuješ? Děláš to také tak? Rád cvičím, hraji si a sportuji.

10. Často chodíme do přírody Proč se říká: Příroda – matka moudrosti? Proč se máme v přírodě pohybovat tiše a ohleduplně? Děláš to také tak? V přírodě pomáhám pracovat, hraji si tam a odpočívám. Vše v přírodě se zájmem pozoruji a chovám se v ní tak, abych nic neničil a nepoškozoval. Mám přírodu rád, Cítím se v ní dobře. Obdivuji její krásu.

Pamatujme! Čistota, otužilost a veselá mysl jsou základem Naší zdatnosti a odolnosti proti nemocem. Buďme k sobě ohleduplní, mějme se rádi. Pečujme o okolní prostředí, važme si přírody.

Použité zdroje: vlastní zdroje http://office.microsoft.com – kliparty KVASNIČKOVÁ, D., FRONĚK, J., Prvouka - Živá a neživá příroda, 1. vyd. Praha: FORTUNA, 1993. ISBN 80-7168-041-9