Prioritní oblasti spolupráce v rámci hospodářské restrukturalizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústecký kraj Observatoř trhu práce Červen 2016 Ing. Dagmar Prošková.
Advertisements

Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Sekce pro zaměstnanost Ministerstvo práce a sociálních věcí 1.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Program podpory zaměstnanosti v Ústeckém kraji (Podpora) reg. č. CZ.1.04/2.1.01/E Ing. Radka Fantová projektová manažerka Mobil:
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Opatření k zajištění kvalifikované pracovní síly Mgr. Jana Majerová vedoucí oddělení koncepcí a strategií trhu práce Odbor trhu práce MPSV
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Informační a poradenské centrum ZČU
Partnerství Jihomoravského paktu zaměstnanosti pro podporu pracovního uplatnění mladých dospělých CZ /0.0/0.0/16_055/
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
Aktuální informace o KAP a MAP
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Marcel Dittrich.
Hlavní město praha a integrace cizinců
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje oblast podpory 1.1, 1.2, 1.3 Praha
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Náměty pro činnost Národního fóra
Zákon o sociálním podnikání
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Pozemkové úpravy.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Situace na trhu práce v Olomouckém kraji
Situace na trhu práce v Olomouckém kraji
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Teritoriální Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Ing. Stanislava Správková
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Prioritní oblasti spolupráce v rámci hospodářské restrukturalizace Akční plán hospodářské restrukturalizace schválila vláda 10. 7. 2017

Hospodářská restrukturalizace tří krajů – RESTART REGIONU, jako příležitost ke změně Plán hospodářské restrukturalizace je v oblasti zaměstnanosti a trhu práce velmi ambiciózní a vyjadřuje ochotu zapojených aktérů podílet se na důležitých změnách. Formuluje 21 opatření zaměřených na trh práce. Návrhy odrážejí shodný názor na potřebu změn na všech úrovních veřejné správy. 1. akční plán pro roky 2017/ 2018 schválila vláda 10. 7. 2017. Příprava akčního plánu na následující roky byla již zahájená

Priority na obou stranách téže mince Ústecký kraj Úřad práce ČR Cílem Ústeckého kraje je zapojit co nejvíce místních obyvatel do dynamicky se měnícího hospodářství regionu. Cílem ÚP ČR je snížení (dlouhodobé) nezaměstnanosti a prevence její pravidelné reprodukce. Oba cíle jsou úzce provázané a neoddělitelné

Priority ÚK Jedná se o opatření, která kraj může priorovat a které může rozvíjet prostřednictvím Paktu zaměstnanosti a příslušných odborů D.1.1 Soubor opatření „Regionální talent management“ - zvýšení atraktivity krajů pro život obyvatel a rozšíření nabídky perspektivních pracovních vyhlídek pro mladé a kvalifikované odborníky D 2. 1: Komplex opatření rozvíjející kariérové poradenství a celoživotní vzdělávání v krajích D 2.3: Program zaměřený na přípravu zaměstnanců pro moderní průmyslové firmy (vzdělávání 4.0 a práce 4.0 pro průmysl 4.0)   D 2. 4: Rozvoj predikčního systému trhu práce prostřednictvím projektu KOMPAS D.4.1 Program zaměřený na rozvoj podnikavosti v počátečním vzdělávání

Priority ÚK tvoří soubor provázaných opatření, která pomohou zvýšit kvalifikaci lidí, zlepšit jejich příjmovou situaci, zamezit odlivu obyvatel a zajistit dostatek kapacit pro modernizující se průmysl a služby. I. Informace o potřebách trhu práce Predikce trhu práce prostřednictvím Kompasu, barometru trhu práce ´ Monitoring trhu práce prostřednictvím ÚP ČR II. Kariérové poradenství Nově: Kariérové poradenství na úrovni kraje Kariérové poradenství na úřadech práce Kariérové poradenství ve školách Nově: Vytvoření provázaného systému III. Vzdělávání pro uplatnění Nově: Rozvoj segmentu celoživotního vzdělávání Vdělávání ve školách Vzdělávání uchazečů a zájemců o zaměstnání Vzdělávání zaměstnanců u zaměstnavatele

Pilíř I: Predikce trhu práce Základní strategie: Základní strategií pro naplnění cíle je podpora a rozvoj již zahájeného projektu „Predikce trhu práce“ (Kompas) na regionální úrovni, vytvoření, využívání a udržení predikčního modelu. Spolupráce s ÚP: Součinnost při výměně a využití dat v rámci „Kompasu“,

Pilíř 2: Kariérové poradenství Základní strategie: Vypracování programu Kariérového poradenství pro celoživotní vzdělávání. Příprava a realizace souboru pilotních projektů prostřednictvím Paktů zaměstnanosti, rozvoj segmentu poradenství, spolupráce s Evropskou federací kariérového poradenství a bilance kompetencí Vytvoření spolupracující sítě v rámci regionu Spolupráce s ÚP: Úzká spolupráce při rozvoji projektu KOMPAS

Pilíř 3: Vzdělávání pro současné a budoucí hospodářství, udržení talentů a rozvoj podnikavosti Základní strategie: Realizace a rozvoj programu „Duální vzdělávání“ Příprava a realizace systémového projektu „Kompetence pro budoucnost“ Úzká spolupráce s ÚP v rámci opatření D 2. 5: Realizace projektů PIPS (Podpora informačních a poradenských středisek) a EFES (efektivní služby zaměstnanosti)   D 2. 7: V souladu se zákonnými postupy při zadávání veřejných zakázek bude ÚP ČR při výběru dodavatelů poradenských služeb akceptovat nabídky a aktivně oslovovat řemeslné inkubátory

Regionální priority, které spadají do gesce ÚP ČR, E 1. 2. Komplex opatření k posílení a zefektivnění činnosti ÚP ČR ve strukturálně postižených krajích D 3.1: Program „Krok za krokem na trh práce“ – rozvoj zaměstnatelnosti dlouhodobě nezaměstnaných osob D 3.2: Soubor opatření zaměřený na podporu tzv. tranzitních sociálních podniků

E 1. 2. Komplex opatření k posílení a zefektivnění činnosti ÚP ČR ve strukturálně postižených krajích Obecně Aktivity Systémové řešení platového ohodnocení zaměstnanců ÚP Vytváření podpůrné sítě služeb pro ÚP Větší propojení agend zprostředkování zaměstnání a nepojistných sociálních dávek Rozšíření poradenských a podpůrných služeb pro klienty po odchodu z evidence ÚP Vytvoření metodiky záchytu lidí ohrožených dlouhodobou nezaměstnaností a sociálním vyloučením. Komplexní opatření navrhované Ústeckým krajem Zásadní průnik s řadou opatření navrhovanými MPSV Systémová opatření, která ale vyžadují ověření a zavedení do praxe

E 1. 2. Komplex opatření k posílení a zefektivnění činnosti ÚP ČR ve strukturálně postižených krajích Základní strategie: Zapojení krajské pobočky ÚP v ÚK (a případně také poboček v MSK a KK) do připravovaného systémového individuální projektu „Koordinovaná spolupráce ve veřejných službách zaměstnanosti při práci s dlouhodobě nezaměstnanými a opakovaně evidovanými uchazeči o zaměstnání“ realizovaného v partnerství VÚPSV a ÚP ČR. Spolupráce Ústeckého kraje: Výrazné expertní zapojení do přípravy, metodického rozvoje a pilotního ověření podpůrné sítě, součinnost krajského úřadu a jeho partnerů při budování partnerské sítě a získávání analytických podkladů, výrazné zapojení Paktu zaměstnanosti.

D 3.1: Program „Krok za krokem na trh práce“ – rozvoj zaměstnatelnosti dlouhodobě nezaměstnaných osob Stručná charakteristika: Promyšlené provázání podpory vstupu na trh práce (pilotáž prostřednictvím RIP a systémových opatření v různých stupních veřejné správy Základní strategie: zvážení individuálních projektů, Spolupráce Ústeckého kraje: Součinnost při realizaci doprovodných aktivit formulovaných v opatření (spolupráce při vyhledávání klientů a při jejich podpoře, společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek, potírání nelegálního zaměstnávání apod., pomoc při vyhledávání pracovního uplatnění klientů), spolupráce Paktu zaměstnanosti.

D 3. 2: Soubor opatření zaměřený na podporu tzv D 3.2: Soubor opatření zaměřený na podporu tzv. tranzitních sociálních podniků Stručná charakteristika: Dotační a systémová podpora podniků zaměřených na přípravu lidí pro trh práce. Aktivita se týká dvou cílových skupin, lidí dlouhodobě nezaměstnaných a lidí s nízkou kvalifikací, kteří vinou restrukturalizace musí měnit zaměstnání Základní strategie: Příprava Regionálního individuálního projektu zaměřeného na pilotní ověření integračních a tranzitních sociálních míst do zákona o zaměstnanosti jakožto inovativního nástroje APZ v návaznosti na pilotní ověření a v kontextu budoucího vývoje v oblasti podpory sociálního podnikání v ČR. Spolupráce Ústeckého kraje: Výrazné expertní zapojení do přípravy, metodického rozvoje a pilotního ověření opatření, výrazné zapojení Paktu zaměstnanosti.

Další opatření, která spadají do gesce ÚP ČR D 2. 5: Realizace projektů PIPS (Podpora informačních a poradenských středisek) a EFES (efektivní služby zaměstnanosti) D 2. 7: V souladu se zákonnými postupy při zadávání veřejných zakázek bude ÚP ČR při výběru dodavatelů poradenských služeb akceptovat nabídky a aktivně oslovovat řemeslné inkubátory. D 2. 8: Intenzifikace využití zvolené rekvalifikace – cílené využívání ustanovení § 109a Zákona o zaměstnanosti D 2. 10: Realizace stávajících preventivních opatření v ÚK a vyhodnocení jejich účinnosti na cílovou skupinu D 3. 4: Realizace opatření k řešení dlouhodobé nezaměstnanosti D 3. 5: Vzájemná spolupráce a koordinovaný přístup k dlouhodobě nezaměstnaným, zejména osobám v hmotné nouzi, v rámci útvarů ÚP ČR s cílem komplexně řešit situaci uchazečů o zaměstnání D 3. 6: Realizovat a průběžně vyhodnocovat příspěvek na podporu regionální mobility E 1. 1: Komplex opatření k řešení problematiky zadlužení jako jedné z příčin dlouhodobé nezaměstnanosti

Ústecký pakt zaměstnanosti Podpora funkční sítě na podporu zaměstnanosti je pojítkem velké části opatření Predikce trhu práce Funkční síť spolupráce v kariérovém poradenství Síť škol neformálního vzdělávání Koordinovaná spolupráce ve službách zaměstnanosti Spolupráce při podpoře osob začínajících SVČ Ústecký pakt zaměstnanosti Nejvlastnějším posláním Paktu je právě posílení regionální součinnosti na trhu práce Odtud pakty odvozují svoje další role Ústecký pakt zaměstnanosti je připravený zásadně přispět k prohloubení spolupráce a tvorbu funkční sítě ve všech důležitých oblastech

Děkuji za pozornost Dagmar Prošková +420 723 854 929 proskova.d@kr-ustecky.cz