AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_19 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_20_ Test 2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_05
AUTOR: Kateřina Křížová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_19 Realismus Rusko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_17
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_10_Barvy 4
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací TEMA: skladba ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Výukový materiál je určen žákům základní školy Zaměření: Výukový materiál je zaměřen na souvětí souřadné – poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami. Tento výukový materiál se zaměřuje na poměr stupňovací. Nejprve jsou uvedeny nejčastější spojovací výrazy, poté mají žáci sami spojovat věty tak, aby byly v poměru stupňovacím a poté rozlišit jednotlivé poměry mezi větami. Klíčová slova: souvětí souřadné, souvětí podřadné, poměr stupňovací Klíčové kompetence: k učení, k řešení problému, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci pozitivně.

poměr stupňovací

značka druhý věta zesiluje, stupňuje obsah věty první spojovací výrazy ba, ba i, ba ani, dokonce, přímo, nadto, nejen(že) – nýbrž(i), nejen(že) – ale i, nejen – ale dokonce (i), nejen – nýbrž naopak

K uvedené větě uveď další větu v poměru stupňovacím Michal se ve škole vůbec nesoustředí. Celý den ho bolela hlava. Po celý den padaly z nebe doslova trakaře. Tornádo zničilo řadu domů. Ten nový film se mi velmi líbil. Po návratu z dovolené jsme měli vytopený byt.

V jakém poměru jsou následující věty hlavní? Ráno svítilo slunce, odpoledne však začalo pršet. Na výlet jsme nasmažili řízky, dokonce jsme upekli i buchty. Lesy voněly houbami, svou vůní vábily houbaře. Chtěla jsem jít do kina, ale měla jsem strach jít v noci sama domů. Pomohli jsme babičce s nákupem i oběd jsme jí uvařili.

řešení Ráno svítilo slunce, odpoledne však začalo pršet. X Na výlet jsme nasmažili řízky, dokonce jsme upekli i buchty. Lesy voněly houbami, svou vůní vábily houbaře. + Chtěla jsem jít do kina, ale měla jsem strach jít v noci sama domů. X Pomohli jsme babičce s nákupem i oběd jsme jí uvařili. +