Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra"— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra TÉMA: Přírodní obraz Země ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

2 Anotace Prezentace slouží k učivu na téma: Tundra
Slide 3 – práce s atlasem Slide 4 – teorie + práce s učebnicí Slide 5 – teorie Slide 6 – rozhovor nad životem Eskymáků – práce s učebnicí Slide 7 – žáci se text přečtou, poté se jim text zakryje a žáci musí napsat co nejvíce informací

3 TUNDRA Atlas – strana 16 – 17 – vypiš území světa, do kterého spadají oblasti tundry ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 TUNDRA Kamenitá pláň porostlá nízkými keříky, mechy nebo lišejníky
Uč. Str 52 vypiš podle grafu: Lednové teploty: ____________ Červencové teploty:_________ Trvale zmrzlá půda – rozmrzá jen svrchní vrstva Vznikají bažiny – voda se nevsakuje

5 TUNDRA R – rychle rozkvétají (2 - 3 měsíce), bylinné vrby a břízy, silenky, mechy, lišejníky Ž – sobi, vlci, pižmoňi (zůstávají celou dobu) Na zvířatech jsou závislí i pastevci trvalá sídla, přenosné stany

6 TUNDRA Obyvatelé tundry LAPONCI – sever Finska,
INUITÉ – ESKYMÁCI – UČ. 53 OBRÁZEK – JAK ŽIJÍ ESKYMÁCI ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7 Sob – zdroj:www.wikipedie.org
Přečti následující text a napiš, jak se dá sob využít „Sob dosahuje výšky v kohoutku cm, délky těla asi 180 cm a hmotnosti kg. Na rozdíl od ostatních jelenovitých nosí u soba parohy samec i samice. Sobi žijí ve velkých stádech, pouze v době říje, která trvá od konce srpna do počátku října, si samci vytvářejí teritoria, na nichž obhajují harém laní. Sob se živí především bylinami a lišejníky, které si dovede z pod sněhu vyhrabat i v zimě, pomocí parohů a předních končetin. Na severu Evropy, Asie a Ameriky je chován na mléko, maso, kůži, k tahu, jízdě i nošení břemen. První písemné záznamy o divokých sobech se objevují v díle Aristotela, který zmiňuje sezónní barvoměnu jeho srsti a v Caesarových Zápiscích o válce galské, kde je popisován jako druh jednorožce, připomínající zpola jelena a zpola býka“

8 Zdroj: Červený P., Dokopil J., Kopp J., Matušková A., Mentlík P, ZEMĚPIS 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia , 2003, Fraus Text k článku:


Stáhnout ppt "AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra"

Podobné prezentace


Reklamy Google