EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
2. přednáška.
Zahraniční obchod.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Změny v ekonomickém prostředí
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy marketingu šestá přednáška
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Analýza vlastního podniku
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Zadání případové studie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Organizace a řízení nadnárodních společností
MARKETINGOVÝ MIX.
Lenka Zahradníčková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Vítejte na marketingu.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
EU a analýzy prostředí. PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory.
EU a analýzy prostředí. EU = 27 zemí, 500 milionů obyvatel.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Model struktury strategického managementu
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Finanční management Téma č.1 Dnešek Nudná přednáška Přínosné Seminárky
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
EU a analýzy prostředí.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Prostředí.
Vítejte na marketingu.
EU a analýzy prostředí.
Transkript prezentace:

EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí

PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP…) makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory - rozhodnutí o privatizaci - existence a charakter investičních pobídek - ochrana domácího trhu - privatizace (míra, rychlost, charakter) - daňové zákony - ochrana duševního vlastnictví - hospodářská soutěž - systém soudnictví – právo, vymahatelnost, rychlost… - korupce International Chamber of Commerce Swedish Arbitration Institute of the Stockholm CC World Arbitration Institute (Londýn) zelená kniha, bílá kniha, smlouvy, směrnice, nařízení, rozhodnutí, doporučení

ekonomické: - ekonomický růst (HDP/ob.) - výše disponibilních příjmů a kupní síla a její struktura - výše a vývoj úrokových mír - měna, směnný kurz a jeho vývoj - inflace (i ve struktuře) - nezaměstnanost (ve struktuře – geografické, demografické, profesní…) - struktura a směr výdajů (podniky i domácnosti) - výše a struktura (+ vývoj) investičních výdajů podniků a vlády - struktura ekonomiky - průměrná mzda a hodinové náklady na prac. sílu (dle odvětví) - délka pracovní doby, dovolené…. - síla a vliv odborů sociálně-demografické: - přírůstek obyvatel - věková struktura - migrace (i ve struktuře) - etnické menšiny - gender rozdíly - zaměstnanost žen - typ domácností - práva starých a handicapovaných lidí….. - zdravotní a sociální zabezpečení - ochrana zdraví a bezpečnosti při práci - jazyk, vzdělání…..

technologické: - technologická vyspělost - inovační vyspělost - podpora vědy, výzkumu a vývoje - informační gramotnost - podpora informační gramotnosti - připojení na internet - e-komerce a e-business - regulace nových technologií - infrastruktura přírodní (fyzické) - zdroje surovin, energie - závislost na surovinách, energiích - klima - geografický povrch + kulturní faktory

analýza 5 konk. sil (M. Porter) mezoprostředí hrozba vstupu nových konkurentů vyjednávací síla zákazníků vyjednávací síla dodavatelů rivalita mezi existujícími podniky v odvětví hrozba substitutů

schopnosti/kompetence Analýza mikroprostředí (Hooley) teorie založena na zdrojích (Resource-based theory) – Analýza zdrojů (pro SW ze SWOT analýzy) + procesy, informace a znalostí atd. – konkurenční výhoda zdroje aktiva schopnosti/kompetence hmotné nehmotné individuální skupinové korporátní fyzické finanční provozní lidské marketingové právní systémové jiné strategické funkční operační x x x x x

interní podpůrná aktiva - zákaznická aktiva vztahy se zákazníky image podniku značka krajina původu pozice podniku přidaná hodnota dodavatelský řetězec distribuční síť dodavatelská síť kontrola distribuce specifičnost distribuce rychlost a spolehlivost dodávek alianční aktiva přístup na trh sdílení technologie exkluzivita („monopol“ marketingové aktiva interní podpůrná aktiva nákladové výhody IS a MKT inteligence techn. dovednosti výrobní know-how patenty, ochr. známky… podniková kultura…

MKT strategické schopnosti tržní citlivost schopnost cílení a positioningu MKT funkční schopnosti CRM a KAM produkční management –VC inovační management MKT operační schopnosti implementační schopnosti

„7 O“ – analýza zákazníků O – occupants - kdo nakupuje a nenakupuje O - objects - co nakupuje O - occasions - kdy nakupuje O - objectives - proč nakupuje O - outlets - kde nakupuje a hledá informace O - organisation – kdo rozhoduje, ovlivňuje… O - opposition - jak je vnímána konkurence

Metody analýzy rizika BERI (Business Environment Risk Index) - SLEPT analýza a analýza makro i mikroprostředí: teritoriální r. komerční r. tržní r. přepravní r. kurzová r.