Cvičení 4 Dědičnost objektů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2016 / 2017 přihlášky na střední školu podáváme do přihlášky na Sš s talentovou zkouškou podáváme do
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Programování v jazyce C++ Dědičnost a polymorfismus.
Elektronická přihláška Studenti z ČR a SR použijí tento formulář ! Studenti bez rodného čísla použijí tento formulář !
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
PJV15 1 Vnořené ( nested ) a vnitřní ( inner ) členy Třídy či interfejsy mohou být členy tříd či interfejsů. Je-li X obalem Y a Y obalem Z, pak Z získá.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Databáze © Mgr. Petr Loskot
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Programování II 1. cvičení Alena Buchalcevová
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Elektronická přihláška
COM – Práce s objektovým modelem jiné aplikace
Lineární funkce - příklady
Jednoduché účetnictví
Název vzdělávacího materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Lineární rovnice a nerovnice III.
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Programování v jazyce C++
Struktury.
Rovnací cviky - trpaslíci
DUM - Digitální Učební Materiál
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
PLC Časovače a čítače.
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PEXESO.
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
RUBY.
Procedury a Funkce v programovacím jazyce Pascal
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Zvláštní odborná způsobilost
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
1.
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Diagramy stavů Michale Blaha, James Rumbaugh: Object-Oriented Modeling and Design with UML®, Second Edition, Pearson – Prentice Hall, 2005.
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Informatika – Základní operace s buňkami
ZVUKY A TÓNY.
Class Diagrams.
Transkript prezentace:

Cvičení 4 Dědičnost objektů

Příklad 1… V DELPHI vytvořte objektové třídy obdobné těm na přednáškách: třídu TObrazec, která bude obsahovat atributy X,Y,Barva a metody Vykreslit, Smazat, Přesunout a Přebarvit; třídu TObdélník, zděděnou z TObrazec, která bude mít navíc atributy Vyska, Sirka a metodu Zvetsit; třídu TKruh, zděděnou z TObrazec, která navíc bude mít atribut Polomer a metodu Zvetsit.

…pokračování Vytvořte správné metody ke všem třídám. (Návod: metody realizujte jako jednoduchá volání procedury ShowMessage) Ke každé z těchto tříd vytvořte jednu instanci objektu. Ověřte, které třídy jsou mezi sebou kompatibilní (tzn. lze mezi nimi provést přiřazení).

Příklad 2 Za chodu programu (!) vytvořte pole tlačítek typu TButton. Ověřte jejich funkčnost.

Řešení příkladu 1... unit Unit1; interface type TObrazec = class { identifikátory typů je zvykem psát s "T" na začátku } private { specifikátor viditelnosti, viz stránka o zapouzdření }

…pokračování... Fbarva : integer; { identifikátory privátních proměnných bývá zvykem psát s "F" na začátku } public { specifikßtor viditelnosti, viz stránka o zapouzdření } X, Y : integer; { souřadnice středu } procedure Vykreslit;{ z procedur a funkcí se zde zapíší pouze hlavičky }

…pokračování... procedure Smazat; procedure Presunout(NoveX, NoveY: integer); procedure Prebarvit(NovaBarva: integer); end; { konec deklarace třídy TObrazec }

…pokračování... TObdelnik = class(TObrazec) { Třída TObdelnik je zděděna z třídy TObrazec} public Vyska: integer; Sirka: integer; procedure Zvetsit(NovaVyska,NovaSirka); end; { TObdelnik }

…pokračování... TKruh = class(TObrazec) { Třída TKruh je zděděna z třídy TObrazec } public Polomer: integer; procedure Zvetsit(NovaVyska,NovaSirka); end; { TKruh }

…pokračování... var O : TObdelnik; { Instance objektů jsou v sekci INTERFACE, } K : TKruh; { aby tyto objekty byly viditelné zvnějšku }

…pokračování... implementation { V části IMPLEMENTATION se dodefinují těla všech metod všech tříd. Povšimněte si, že před názvem metody se musí uvést jméno třídy, ke které ta metoda patří (oddělené tečkou). To proto, že stejné jméno metody může být ve více třídách, jako zde v případě Zvetsit. }

…pokračování procedure TKruh.Zvetsit; begin // tady je program pro zvětšení kruhu ShowMessage(’Jsem v TKruh.Zvetsit’); end; …ostatní metody budou podobné.