Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Advertisements

Šablona : V/2 Sada: 1/25 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 005 ING. JANA POLIAČÍKOVÁ.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
MĚKKÝŠI PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
Název projektu: Živá příroda ve škole
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Plazi II. Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZAJÍCI KRÁLÍK VERSUS ZAJÍC UŠI PŘEDNÍ KONČETINY SPOLEČENSKÝ ŽIVOT NORY
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
SAVCI.
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Kam byste zařadili člověka? živá příroda neživá příroda
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Sudokopytníci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
zpracovaný v rámci projektu
VY_52_INOVACE_14_01_stavba srdce
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Savci_sudokopytníci_lichokopytníci_poznávačka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SAVCI VY_32_INOVACE_06-52 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
Základní skupiny živočichů
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sudokopytníci I. Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rozmnožování organismů
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 002 Lichokopytníci Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci ING. JANA POLIAČÍKOVÁ

Charakteristické znaky býložravci s úplným chrupem lichý počet prstů krytých kopyty

Zástupci lichokopytníků osel zebra nosorožec

Kůň domácí Tvoří zdomácnělou formu divokých koní Kůň Przewalskeho – předek koně domácího, jediný dnes divoce žijící kůň v Asii Využití: v zemědělství jako tahouni sportovní účely – dostihoví koně

Popis koně Na obrázku koně si společně ukážeme jeho jednotlivé části: hříva, kopyto, žíně, chřípí, prsa, krk, bedra, hřbet.

Poznáš tyto živočichy také na obrázku?   zebra nosorožec kůň osel

Kdo jsem ? Podle popisu doplň, o jaké živočichy se jedná: 1. Stavbou těla se podobám koni. osel Mám kratší nohy a větší hlavu s dlouhýma ušima. 2. Žiji ve stepích střední a jižní Afriky. Ve volné přírodě se dožívám 30 až 40 let. zebra Moje srst je bíločerně pruhovaná. 3. Mám tělo pokryté kožovitými pláty jako pancířem. Mohu dosahovat hmotnosti až 3,6 tun. Čich a sluch mám velmi citlivý, ale špatně vidím. Na hlavě mám dutý roh. nosorožec 4. Jsem býložravý. Používají mě pro přepravu a pro sport. Moje mládě je hříbě a samice klisna. kůň

Odpověz na otázky – skupinová práce 1. Napiš několik příkladů využití koní v minulosti: Doprava, zemědělství, vojenství, soutěže, dostihy. 2. K čemu se využívá kůň dnes? Rekreační nebo závodní ježdění, stahování dřeva z lesa, turistický povoz (fiakr, drožka), cirkus, hipoterapie atd. 3. Jakým způsobem člověk chrání koním kopyta? Podkovami. 4. Jak se nazývá samec..., samice a mládě koně? Hřebec, klisna (kobyla), hříbě. 5. Čím se živí kůň? Seno, tráva, oves, ovoce a zelenina (mrkev, jablka ap.)

Použité zdroje [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Lichokopytn%C3%ADci> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Horse_hjerl_hede_2004_ubt.jpeg/250px- Horse_hjerl_hede_2004_ubt.jpeg> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSO5qiZInyrle-ET6jzRtVDThwiYsYRuAK-MytxxtyswQHk-Ocr> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ8B04qCuFR9wjiZnzONa0xFH5g_I7ij-BDqoaKkl9AK9lAkTQ> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20080124165633/necyklopedie/images/a/aa/Palec.png> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSygE0LRGSIgHoEV-cEqQE8TsaCWCybnRHv56VeKqjz3-I5OaIm> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://nd01.jxs.cz/089/458/ae087044bc_7769387_o2.jpg > [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJ1z3TemXnaPv6eg2JJ9k21TDCxx5HllwBup_maphPsJFrd4bdng> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjXQyAEcQMk6YdzW1k8h3c6xl2ufvb7TPTgSmO4tko2Fq4HHhH> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWzrXwWqPRtOQ4rs_4HrN4ZUN9zHm-vtEiASKZo41E5CmtL_42vw> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1AwMLLOf9DS2U7RejKHg8gvtVOmg6Kjip04OM- ATetRyWMFWU_g> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwq_PIF_FckEScy0sbreQ6OSbjQPUkUoB50tSm676oyeeIVn8ATO- NHr6Vbg> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2y3NYbO1qNCIxNdBRW5bJP5z5EyUkU4YJ_1GlGR19IbBmumdh> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTIzsMKMw01AnVhww0JZjpDjljB8vHX3km_INY9zsAm6AykO-WHgw> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsgmTpLXOq3XqQF8ALVPPlwBy4DtBS228UADUTE6Xk4mNTVElF> [online]. [cit.25-12-2011].Dostupné z URL: < http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqDv-zGaDUwDFcOYql5G8jn-xovA1sx6UCiS2fdso6JWUHSOb3SQ> Použitá literatura: Jarmila Kroulíková; Josef Kroulík. Přírodopis pro osmý ročník zvláštní školy. Nakladatelství Septima, Praha 1995. 96 s. ISBN 80-85801-36-1.