DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU - III

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
Advertisements

DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU - III
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
 Avantgardní umělecký směr  Vznikl v Itálii, silně se prosadil také v Rusku  Odmítá jakékoli tradice v umění i v kultuře  Schvaloval válku jako jediný.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Atletika.
Demografická prognóza předpoklady – postupy – výběr profesí.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. Právo jako společenský jev: PRÁVO 1.vnitrostátní, 2.mezinárodní a 3.evropské (EU) Masarykova univerzita Brno 2016.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Házená Házená je kolektivní míčový sport, ve kterém proti sobě.
Individuálně, ale společně a jinak
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Plánování ve školní tělesné výchově
Mimoškolní aktivity dětí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vybrané problémy mezinárodních organizací
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Třicetiletá válka
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Význam utkání v sportovních hrách
Příspěvek na konferenci
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
karel oliva Akademie věd ČR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti,
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
Aktuální formy gymnastiky a tance
Pedagogika školního sportu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vznik a vývoj moderního sportu a olympijského hnutí
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
psychologie a společenské výchovy
Česká tělesná kultura v období 2. světové války
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
NESAT XIII (North European Symposium for Archaeological Textiles)
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Alexander Nikolajevič Romanov
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Struktura pedagogiky.
Transkript prezentace:

DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU - III VÝVOJ SPORTU V OBDOBÍ IMPERIALISMU (1870 – 1918)

REFORMA TV SYSTÉMŮ NĚMECKÝ SYSTÉM ŠVÉDSKÝ SYSYTÉM FRANCOUZSKÝ SYSTÉM Nárůst militariazace a šovinismu, antisemitismus, sportovní hry - O. Jäger, F. Schmidt, A. Maul, J. Lion 1868 – D. Turnschaft, 1889 – D. Turnverband ŠVÉDSKÝ SYSYTÉM Nahrazení strnulosti rytmičností, emocionalitou, sportem – V. Balck, J. Lindhardt, E. Falková, E. Bjőrkstenová, M.Carlquistová, K. Knudsen, N. Bukh, J. Müller, J.G. Thullin 1894 – Švédský gymn. svaz, 1903 – Švédský svaz pro gymn. a sport FRANCOUZSKÝ SYSTÉM Vědecké základy přirozené tělovýchovy, dynamičnost, syntéza pohybu – J. Marey, G. Demény, F. Lagrange, A. Mosso, M. Boigey, P. Tisé, G. Hébert 1873 – Unie gymnastických spolků

TV a SPORT ŽEN Ženské soustavy: Estetický tělocvik Výrazový tanec Rytmická gymnastika Sport Představitelé: J. Noverry (dramatický balet), F. Delsarte (estetický tc), S. McKaye, G. Stebbinsová, H. Kallmeyerová (umělecká gymn), I. Duncanová, B. Mensendicková (TK ženy). E. Dalcroze

DĚLNICKÁ A MLÁDEŽNICKÁ TV A SPORT TV A SPORT MLÁDEŽE Povinná školní TV + hry 1894 - YWCA E. T. Seton: 1902 – Woodcraft Indians/ Camp Fire Girls 1916 – Am. zálesácká liga R. Baden-Powell: 1908 – Boy Scouts A. Baden-Powellová: 1909 – Girl Guides DĚLNICKÉ HNUTÍ ŠVÝCARSKO: 1866 Lausanne – tc spolek 1917 Arbeiter Turnverein NĚMECKO: 1893 ATB (D. A. Turnverbund) 1896 Solidarität (cyklisté) 1912 ZKfSK (Centrální komise pro sport a tělesnou péči) FRANCIE: 1908 FSAS – Sportovní atletická socialistická federace

MEZINÁRODNÍ ROZVOJ SPORTU Průnik sportu do osnov školní TV; H. SPENCER Rozvoj profesionálního sportu na podnikatelské bázi Demokratizace (zlidovění) amatérského sportu Nový fenomén – mezinárodní soutěže + organizace Militarizace sportu (Německo - Riesenkriegspiele + olympijské sporty v armádě) Anglie: první mistrovství země v atletice (1867), tenisu (1877), vodním pólu (1888) 1888 – 1. futbalová liga v Anglii 1893 – Stanley Cup 1903 – 1. r. Tour de France První MS – 1886 v šachu / 1893 dráhová cyklistika První ME – 1891 v bruslení

PODNĚTY K OBNOVENÍ OH Rozvoj sportu 2. Reforma výchovy mezinárodní akceptace sportu vznik prvních MSF 2. Reforma výchovy sport – univerzální výchovný prostředek fair play – podmínka výchovy sportem 3. Antické tradice objevení Olympie ideály kalokagathie a ekecheirié

PIERRE de COUBERTIN (1863 – 1937) Reforma výchovy – výchova sportem – propagace sportu – obnovení OH v moderní formě Cíl olympismu: 1. harmonický rozvoj jednotlivce 2. vytvoření mírového světa Atletizmus může rozpoutat vášně nejušlechtilejší i nejnižší; může podepřít vlastnosti, jako jsouú nezištnost a ctižiáost právě tak, jako touhu po zisku, může být rytířský anebo zvrhlý, statečně mužný anebo zvířecí; možno ho využit jak na upevnění míru, tak i na přípravu války. Avšak ušlechtilé smýšlení, kult cti a nezištnosti, rytířský duch, mužná energie a mír jsou hlavními potřebami moderních demokrací

Důsledky OH Urýchlení vzniku národních svazů a MSF Propagace sportu pravidel sportovních odvětví sportovních zařízení tréninkových metod vědeckého výzkumu ve sportu Propagace sportu Ochrana lidských práv Chápaní sportu jako součásti kultury Vytváření mírové spolupráce