METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Vzájemná hospitační činnost
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
STRUKTURA OSNOVY KURZU
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Moderní personalistika DS 2009/
Digitální učební materiál
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Projekt „Sfumato – čtenářská gramotnost žáků základních škol“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Prioritní osa – 7.1 Počáteční.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Institut Celoživotního Vzdělávání
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
hodnoťte ⋆ diskutujte ⋆ plánujte
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Konflikt, koření života
ANJ_Verbs TO BE PAST_02 Mgr. Filip Soviš
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_21_Příroda u nás doma
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Otázka, přítomný průběhový
Metody výuky počátečního čtení
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005 Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: GRAMATIKA

Soubor pravidel pro výuku struktury a funkce jazyka GRAMATIKA Soubor pravidel pro výuku struktury a funkce jazyka

Cesty výuky gramatiky Induktivní cesta rule – example (nejdříve stanovíme pravidlo, pak ho představíme na příkladu)

Výuka gramatiky otázky k zamyšlení a diskuzi Vyvozují žáci gramatická pravidla navzájem ve skupinách či párové práci na základě předložených příkladů bez pomoci učitele? Měl by vyučující vždy vyvodit použití nových gramatických pravidel buď INDUKTIVNÍ, nebo DEDUKTIVNÍ metodou před praktickým použitím žáky?

Obtížné gramatické struktury Přímá řeč Použití pomocného slovesa při časování významových sloves Předložkové vazby Kondicionály

Obtížné gramatické struktury „ing“ tvary Časy Větná skladba Nepravidelná slovesa

Možné obtíže Často těžko najdeme české ekvivalenty, řada vazeb je otázkou drilu a paměti, může tedy dojít ke špatnému pochopení vzhledem ke zvolenému typu výkladu ze strany vyučujícího. Nedostatečné paměťové schopnosti některých žáků. Nedostatečné procvičení učiva. Nebyla provedená zpětná vazba – feedback.

Srovnání induktivní a deduktivní metody Induktivní metoda Snadno srozumitelná Rychlá, aktivní Pro žáky příjemnější Logická Založená na porozumění Více využívá schopnosti všech žáků Více tvořivá, motivující Vyžaduje dokonalou přípravu učitele Deduktivní metoda Nudná – nemotivující Pasivní Vyžaduje více času Založená na drilu Pravidla jsou stanovená a prezentovaná učitelem Méně náročná na přípravu učitele

SLOVO NA ZÁVĚR