ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Mýty a pověsti Tematická oblast
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
TÉMA: Počítačové systémy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15_VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA, PÍSMENO
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Přímka a kuželosečka Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Slovní druhy - procvičování
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Slovosled POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 15 KÓD DUMu: IB_NJZ_15 DATUM TVORBY: 26.11.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Tvořeno pro 1. ročník ke 3. lekci učebnice direkt, kde se učí zvířátka. Současně s písničkou se trénuje: výslovnost přehlásky ü, ale u spousty názvů zvířat také přehláska ö (viz rozšiřující část písničky). Předpokládá se práce se slovníkem při vyhledání názvů zvířat (tzn. v základním tvaru), jednak jejich podoby v čísle množném. Z gramatického hlediska lze poukázat na dvě změny postavení sloves, a to ve větě vedlejší a s nepřímým pořádkem slov. Tato teorie je připomenuta v závěru DUMu, kde najdete pro zpětnou vazbu cvičení s tajenkou.

Was kann passieren, wenn diese Tiere sich küssen? A co musí učinit, aby předešli takovým úrazům? Was müssen sie tun, um solche Verletzungen vorzubeugen? Musí být opatrní! Sie müssen behutsam sein!

která vzniká opakováním slov küssen (líbat) a müssen Čeština nemá přehlásované ü, při kterém se rty špulí jako při líbání. Proto nemůže český překlad nahradit jazykovou hříčku, která vzniká opakováním slov küssen (líbat) a müssen v písničce Když se ježci líbají. Představu o obsahu textu si můžeme udělat z volného překladu, který se dá zpívat na německou verzi: a) Pro dvojslabičné názvy zvířat: „Jó, když se ježci tulej, tak musej musej musej dát pozor si velikej.“ dtto: čápi, sloni, lidi …….. (V němčině ještě dikobrazi) b) Pro trojslabičné názvy: „Když dikobraz se tulí, tak musí musí musí dát pozor si veliký.“ 1 3 2 4 http://www.youtube.com/watch?v=l7blMPB8YP0

Hlavní věta: Ježci se líbají. Die Igel küssen sich. Vedlejší věta: Když se ježci líbají,…. Wenn sich die Igel küssen,….. Tzn. Sloveso na konci! Věta se způsobovým slovesem a přímý pořádek slov = Po + sloveso…..: (Oni) musí být převelice opatrní. Sie müssen ganz fein behutsam sein. nepřímý pořádek slov = něco + sloveso + Po ….: Pak musí (oni) být převelice opatrní. Dann müssen sie ganz fein behutsam sein.

Zazpívejte si ještě jednou a pokuste se rozšířit sloky o další zvířátka, která by si při líbání event. mohla ublížit. Aby text vycházel na 4 slabiky, nutno upravit: buď se členem nebo vynechat zvratné „se“) Krokodile sich die Kröten die Schildkröten sich die Frösche die Nashörner sich die Vögel Schmetterlinge sich Haifische ?

Pokud v následujícím cvičení najdete správné pokračování Znovu si připomeneme začátek písničky a odvodíme z jejího textu pravidla pro slovosled. Wenn sich die Igel küssen je věta vedlejší se slovesem na konci. V otázce je sloveso buď úplně na začátku, nebo za tázacím slovem na W-. Pokud v následujícím cvičení najdete správné pokračování (aby odpovídala osoba i slovosled), podaří se vám z písmen tajenky sestavit známé slovo.

,

Zdroje: Vlastní práce autorky Lösung/Řešení: S T R U D E L Zdroje: Vlastní práce autorky Obrázky nakreslili studenti Gymnázia Tanvald