Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Soustava lineárních nerovnic
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_30.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Kvadratická nerovnice Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Soustavy nerovnic o jedné neznámé
Soustava lineárních nerovnic
Nerovnice v podílovém tvaru
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nerovnice s absolutní hodnotou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ČÍSELNÉ OBORY 20 Intervaly MěSOŠ Klobouky u Brna.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_393_Lineární rovnice II. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Nerovnice v součinovém tvaru
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Soustava lineárních nerovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Soustava lineárních nerovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_398_Soustavy lineárních nerovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Věra Lišková Průřezové téma Člověk a životní prostředí Předmět Matematika Ročník 2. Datum tvorby 4.4.2013 Datum a místo ověření 26.4.2013, matematika 2.Z Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Materiál je určen žákům 2. ročníku učebního oboru. Je vysvětlen princip řešení soustav nerovnic. Navazuje na učivo řešení lineárních nerovnic. Klíčová slova soustavy lineárních nerovnic, lineární nerovnice Metodický pokyn V prezentaci jsou uvedeny jednoduché příklady, složitější jsou uvedeny na internetových odkazech. V hodině je nutné mít přístup k internetu. Žáci vidí jen zadání, výsledky se objeví po kliknutí. Na závěr je zařazeno opakování ve 2 verzích a stejné úrovni obtížnosti i s řešením. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

SOUSTAVY LINEÁRNÍCH NEROVNIC soustava – 2 a více nerovnic každou nerovnici vyřešíme zvlášť výsledné intervaly znázorníme na číselné ose výsledkem je průnik intervalů (řešíme-li nerovnice v R) tj. určíme to, co mají oba (všechny) intervaly společné

1) Vyřešte soustavu nerovnic: Znázornění na číselné ose: Čísla se musí na číselnou osu nanést podle velikosti!

1) Vyřešte soustavu nerovnic: Prázdná množina – žádná společná čísla.

2) Vyřešte soustavu nerovnic:

2) Vyřešte soustavu nerovnic:

3) Vyřešte soustavu nerovnic:

3) Vyřešte soustavu nerovnic:

Vyřešte soustavu nerovnic,znázorněte na číselné ose a výsledek zapište pomocí intervalu: A B

A B ŘEŠENÍ 1. příklad

A B ŘEŠENÍ 2. příklad

ZAJÍMAVOSTI NA WEBU Lineární nerovnice s neznámou ve jmenovateli http://www.matweb.cz/linearni-nerovnice Úkoly k opakování http://www.rovnice.kosanet.cz/lin_nerce_priklady.html