Hustota 8. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_03_Fyzikální,
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Voda Základ života.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Měření objemu pevného tělesa
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
ZKOUŠKY KAMENIVA jemné částice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Chemie pro 9.ročník ZŠ Karboxylové kyseliny.
Vlastnosti látek − hustota
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Procvičení a upevnění učiva
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Stavba atomu 8. ročník.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Vlastnosti látek − hustota
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Transkript prezentace:

Hustota 8. ročník

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_2C_04_Hustota Téma: Chemie pro 8. ročník ZŠ

Anotace Materiál je koncipován pro výklad učitele Slouží i pro zápis žákům Součástí jsou základní pojmy – hustota, jednotky hustoty, hustoměr, stanovení hustoty kapalin, stanovení hustoty pevných látek Součástí jsou praktické úkoly pro žáky – experimentální zjištění hustoty pevných a kapalných látek Je určeno pro praktickou hodinu spojenou s výkladem

Hustota Charakteristická vlastnost látek Značí se 𝜌 (čti ró) 𝜌= 𝑚 𝑉 𝜌= 𝑚 𝑉 Hustota = ℎ𝑚𝑜𝑡𝑛𝑜𝑠𝑡 𝑜𝑏𝑗𝑒𝑚 Jednotky: kg/m3 g/cm3

Úkoly pro žáky Určete hmotnosti krychlí z hliníku, zinku, mědi, železa a olova o délce hrany 10mm. Použijte tabulku. Název prvku Značka prvku Hustota kg/m3 Hliník Al 2 700 Měď Cu 8 930 Zinek Zn 7 130 Železo Fe 7 870 Olovo Pb 11 300

Návod k řešení Nejprve si uvědomte, jaký vzorec budeme k výpočtu potřebovat Najděte si vždy hustotu látky, z které je krychlička vyrobena Dosaďte do vztahu a vypočítejte hmotnost krychličky Poté výsledky porovnejte a seřaďte vzestupně do tabulky (nejlehčí krychlička,…..,nejtěžší krychlička) Napište slovní odpověď

Experimentální zjištění hustoty Hustota kapalin se měří HUSTOMĚREM Potřebujeme vzorek kapaliny, válec k měření hustoty kapalin a hustoměr Hustoměr ponoříme do kapaliny a na stupnici přečteme hodnotu hustoty Hustota pevných látek se stanovuje experimentálně

Experimentální určení hustoty pevných látek Úkol: Urči hustotu kamene a krychličky (nevíš, z jakého je krychlička materiálu). Jak budeš postupovat? Nejprve si připravíš pomůcky: kámen, odměrný válec (do kterého napustíš vodu), váhy, provázek, kalkulačku Poté si kámen zvážíš a zapíšeš si jeho hmotnost Na kámen připevníš provázek a spustíš ho opatrně do odměrného válce s vodou (před spuštěním se podíváš, jaký je objem vody ve válci a hodnotu si zapiš)

Experimentální určení hustoty pevných látek Odečteš ze stupnice odměrného válce hodnotu, o kterou se objem zvýšil a hodnotu si zapíšeš Na závěr dosadíš do vzorce pro výpočet hustoty (dosadíš hmotnost a objem kamene) Zapíšeš slovní odpověď Stejný postup aplikuj na krychličku z neznámého materiálu Po výpočtu hustoty krychličky – zkus pomocí tabulek určit látku, z které je pravděpodobně krychlička vyrobena Z experimentálního zjišťování hustoty vypracuj protokol

Citace: Vlastní text autora