© Copyright Radim Štefan

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

ŘÍDÍCÍ STRUKTURY - PODMÍNKY
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
1 Vnitřní řazení s využitím dynamických struktur Tvorba spojového seznamu je vcelku triviální záležitostí: a)Vytvořím prázdný seznam příkazem LIST:=nil.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a] [a,n,n,a]
Třetí cvičení Podmíněné příkazy Cykly Break a Continue Switch Return
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Třídění Seminář IVT. Definice uspořádání skupiny dat (záznamů) dle daného klíče vzestupně (od nejmenší do největší hodnoty klíče) sestupně (od největší.
If-else, do-while, switch, operátory
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
Základy Visual Basicu.
Algoritmizace a programování
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Informatika I 3. přednáška
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Informatika I 2. přednáška
ALGO – Algoritmizace 2. cvičení
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – OPAKOVANÝM VÝBĚREM NEJVĚTŠÍHO PRVKU (SELECTSORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – PŘÍMOU VÝMĚNOU (BUBBLESORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná.
5. Procedury a funkce Procedura je samostatně odladěný algoritmus, v programu může být volána vícekrát. Dvojí terminologie - rozlišujeme procedury a funkce.
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Pascal - cykly.
Hlášky Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Alert Alert Prompt Prompt Confirm Confirm Alert – zobrazí upozorňovací.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
C – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Algoritmizace - příklady algoritmů
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ. VÝVOJOVÝ DIAGRAM +- Podmínka Příkaz_1.
Typy cyklů Do...Loop For...Next For Each...Next.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.
PROGRAMOVÁNÍ V PHP PERSONAL HOME PAGES CYKLY V PHP.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B4 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
PŘÍKAZ CYKLU S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B5 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Příkazy cyklů. Co je to cyklus Jako cyklus označujeme opakované vykonávání určitého bloku příkazů Jako cyklus označujeme opakované vykonávání určitého.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
Pascal – strukturované příkazy
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Pascal – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
Cvičení 2 Podmíněné příkazy, cykly. Podmíněné příkazy Podmínka – jakýkoliv logický výraz ( a=1,……..) ( a=1,……..) Příkaz – vlastní instrukce, která se.
Pascal - větvení.
Algoritmy Úkol: Vytvořte algoritmus pro zadání PIN do mobilu.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
VY_32_INOVACE_PR2_14. Cyklus umožňuje opakování určité posloupnosti příkazů bez nutnosti psát je stále znovu. Používáme tři základní druhy cyklů: cyklus.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytváření dokumentace algoritmů
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Příkazy cyklu (1) Umožňují vícekrát (nebo ani jednou) pro-vést určitý příkaz Jazyk C rozlišuje příkaz cyklu: s podmínkou na začátku: obecný tvar: while.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Programujeme lépe a radostněji
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Pokus. konec.
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

© Copyright Radim Štefan Cykly v Pascalu Radim Štefan © Copyright Radim Štefan

Tři typy cyklů Cyklus s podmínkou na konci Cyklus s podmínkou na začátku Cyklus s řídící proměnnou

Cyklus s podmínkou na konci Popis: Repeat příkazy 1, 2, …. Until podmínka; Vykoná se tělo cyklu – příkazy. Otestuje se podmínka – pokud bude mít hodnotu TRUE, cyklus se ukončí. Příkazy se provedou minimálně jednou.

Cyklus s podmínkou na konci Zadání příkladu: Popište pomocí vývojového diagramu algoritmus výpočtu obvodu a obsahu čtverce o straně A. Zajistěte, aby výpočet proběhl pouze tehdy, jestliže strana A bude mít velikost větší než nula. Pro řešení použijte cyklus s podmínkou na konci.

Konec Start A>0 + - Obvod:= 4*A; Obsah:= A*A; Čti A Piš: Obvod, Obsah

begin repeat Write('Zadej stranu čtverce'); Read(A); until A>0; Obvod:= 4*A; Obsah:= A*A; Write('Obvod:',Obvod,'Obsah:',Obsah); end;

Cyklus s podmínkou na začátku Popis: While podmínka do příkaz; Otestuje se podmínka – pokud bude FALSE cyklus se ukončí. Vykoná se tělo cyklu – příkaz. Příkaz nemusí být proveden ani jednou. Pro provedení více příkazů, je potřeba použít „složený“ příkaz pomocí: Begin End

Cyklus s podmínkou na začátku Zadání příkladu: Popište pomocí vývojového diagramu algoritmus sečtení N čísel. Pro řešení použijte příkaz cyklu s podmínkou na začátku. Napište algoritmus v jazyce Pascal

Start suma:= 0; poc:= 0; Čti N poc<N Piš suma Čti a Konec suma:= suma+a; poc:= poc+1; Čti N Čti a suma:= 0; poc:= 0; Piš suma + -

begin pom:= 0; poc:= 0; Write('Zadej N'); Read(N); while poc<N do Write('Zadej číslo: '); Read(a); Pom:= pom+a; Poc:= poc+1; end; Write('Suma: ',suma);

Cyklus s řídící proměnnou Popis: For i:=1 to N do příkaz; Pokud je hodnota řídící proměnné - i menší nebo rovna koncové hodnotě - N, vykoná se tělo cyklu – příkaz. Po provedení příkazu se hodnota řídící proměnné automaticky zvýší o 1 a provede návrat na začátek cyklu.

Cyklus s řídící proměnnou Zadání příkladu: Popište pomocí vývojového diagramu algoritmus vynásobení N čísel. Pro řešení použijte příkaz cyklu s řídící proměnnou. Napište algoritmus v jazyce Pascal.

Konec Start pom:= pom*a; Čti N Čti a pom:= 1; Piš pom i:= 1 (1) N

begin pom:= 1; Write('Zadej N: '); Read(N); for i:=1 to N do Write('Zadej číslo: '); pom:= pom*a; end; Write('Součin: ', pom);

Zadání příkladu: Popište pomocí vývojového diagramu algoritmus nalezení největšího čísla z řady N čísel. Pro řešení použijte příkaz cyklu. Napište algoritmus v jazyce Pascal.

Řešení 1 Řešení 1 - + Start Max:= -9999; Čti N i:= 1 (1) N Čti a Konec Start Max:= a; Čti N Čti a Max:= -9999; Piš Max i:= 1 (1) N Max<a + - Řešení 1

Řešení 1 begin Max:= -9999; Write('Zadej N'); Read(N); for i:=1 to N do Write('Zadej číslo: '); Read(a); if Max<a then Max:= a; end; Write('Maximum: ', Max);

Řešení 2 Řešení 2 Start Čti N i:= 2 (1) N Čti a - Max<a Piš Max + Konec Start Max:= a; Čti N Čti a Piš Max i:= 2 (1) N Max<a + - Řešení 2

Řešení 2 Řešení 2 begin Write('Zadej N'); Read(N); Write('Zadej číslo: '); Read(a); Max:= a; for i:=2 to N do if Max<a then Max:= a; end; Write('Maximum: ', Max); Řešení 2

Závěr Vysvětlete rozdíl mezi oběma řešeními vyhledávající největší číslo. Které řešení je vhodnější a proč?

Líbila se vám tato prezentace? ANO NE Klikněte prosím na příslušnou odpověď

Líbila se vám tato prezentace? ANO NE Klikněte prosím na příslušnou odpověď

Líbila se vám tato prezentace? ANO NE Klikněte prosím na příslušnou odpověď

To mě těší ☺ Děkuji za pozornost.