Instrumentál singuláru – KÝM? ČÍM?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Melien Tehi Ghana Čaj v Anglii Tereza Vodičková 6. B.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Jak se dostat na univezitu do Británie Žádost na univerzity.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
MÉ STUDIUM 1.ROČNÍKU NA SPŠSE. První den školy Když jsem přišel na tuto školu první den Našel jsem si do jaké třídy mám jít a šel jsem. Když jsem našel.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR. EVA PÍSKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_12_29_ KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
VY_32_INOVACE_2PRV3-3 VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověřeno.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Vzory podstatných jmen.
Podnikatelský plán - čokoládovna Příklad zpracovaného projektu.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
MÍSTA Locative sg NÁMĚSTÍ-NA NÁMĚSTÍ NA NÁDRAŽÍ NÁDRAŽÍ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_5_Procvičování pravopisu vlastních jmen.
Setkání zástupců 1. ročníků
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Deformace tělesa Mgr. Kamil Kučera.
Západočeské lázně Natalie Chvastková Anna Skrzypková CRO3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Moravská Ostrava, Ostrava
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Městská knihovna Orlová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Školení ve standardu dokumentace
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
VY_32_Inovace_ Předložky s, z Český jazyk 8. ročník
Instrumentál singuláru
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
Přísudek ve větě Český jazyk 6. ročník ZŠ
Čemu? Čí? Jak často? Jak dlouho? Jak? Jaký? Kam? Kde? Koho? Kolik? Komu? Odkud? Fyzice. Náš. Dvakrát za týden. Měsíc. Špatně. Zraněný. Do Česka. V Česku.
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Něco, co mohou napsat jen děti
Prepositions & Cases II
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Číslovky Bc. K. Matějková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Luďka Pavlíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Slova s předložkami TÉMATICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Podstatná jména Rod mužský životný
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
Něco, co mohou napsat jen děti
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1.
zapni zvuk a klikni si dál
STUDIJNÍ ODDĚLENÍ
Rod podstatných jmen Mgr. Iveta Vališková
Věcné učení První pomoc
14.1. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
Barista Daniel zajíc NS2.
ZŠ Bystřice n. P., Nádražní 615
Zdeněk Galuška VY_32_INOVACE_XI-A-02.
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Poměr a trojčlenka - opakování
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Transkript prezentace:

Instrumentál singuláru – KÝM? ČÍM? M + N tím mým českým studentem mužem, kolegou   tvým moderním banánem lesem, čajem jeho autem nádražím, mořem, kuřetem její naším vaším jejich F tou mou/mojí českou kávou židlí, kanceláří, kostí tvou/tvojí moderní naší vaší VLCJ03835 Čeština pro cizince V

Instrumentál singuláru – SUBSTANTIVA nominativ singuláru  instrumentál singuláru student, doktor + -EM studentem, doktorem banán, cukr banánem, cukrem muž, učitel, čaj mužem, učitelem, čajem auto, moře -O  -EM autem, mořem káva, žena, kolega (M) -A  -OU kávou, ženou, kolegou židle, kost, místnost + -Í židlí, kostí, místností nádraží, náměstí +-ÍM nádražím, náměstím VLCJ0385 Čeština pro cizince V

Verba +instrumentál 1) léčit se: S čím se léčí váš otec? S cukrovkou. Se srdcem. (Compare: Léčíte se na něco? Na srdce.) 2) stát se: Stal se slavným spisovatelem. 3) souhlasit: Bohužel s vámi nemůžu souhlasit. 4) být spokojený/á: Pacient byl spokojený s péčí lékařů a sester. 5) seznámit se, setkat se, sejít se: V ČR jsem se seznámil s novými kamarády. Včera jsem se setkal s tím novým doktorem. 6) oženit se: Oženil se se svou první láskou. VLCJ0385 Čeština pro cizince V

Prepozice +instrumentál s-se (with): Mám rád kávu s mlékem. Bydlím se švédským studentem. nad (above): pod (under): za (behind): mezi (between): Jaký je rozdíl mezi hradem a zámkem? VLCJ0385 Čeština pro cizince V

Pamatujte! Nesouhlasím s tím. Je spokojený se vším. Bez prepozice s/se: Myju si ruce mýdlem. Píšu perem nebo tužkou. (Ale: Píšu NA počítači.). Pacienta vyšetřujeme poklepem, pohmatem a poslechem. VLCJ0385 Čeština pro cizince V