ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Lidská společnost digitálního věku
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
MANAGAMENT ORGANIZOVÁNÍ.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Zavádění nového produktu na trh
Procesní management v oddělení logistiky
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Inovace a regionální rozvoj
Výrobní faktory v organizaci
Rozhodování 1.
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Téma 11: Finanční plánování
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
1. téma: Inovace a inovační podnikání
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Vzdělávání.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Digitální učební materiál
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE:
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
RIZIKO.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN 1. Inovace a inovační podnikání 2. Inovace jako konkurenční výhoda, kvalita a inovace 3. Hodnotové inovace, strategie modrého oceánu 4. Komercializace inovace 5. Řízení inovací a inovační controlling 6. Řízení změn ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

VÝZNAM INOVACÍ Na prahu 21.století začíná nové kolo konkurenčního boje na globálních trzích Nové obory (IT, materiálové inženýrství, genetické inženýrství, nanotechnologie…) Globalizace a zrychlování ekonomických cyklů, síla informací Převaha nabídky a její „nesoulad“ s poptávkou = paradox 21. stol. Jak získat konkurenční výhodu v nově vznikajících podnikatelských příležitostech? Jak odhadnout kroky potřebné na uspokojení nových zákaznických potřeb? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

VÝZNAM INOVACÍ Různá připravenost a reakce firem: Vyzyvatelé - firmy, které předbíhají vývoj, určují a mění pravidla hry (vizionáři, lídři….) Váhavci - jsou pozadu za tempem změn, usilují o zachycení tempa vývoje a spoléhají na externí pomoc (následují, kopírují, reaplikují…) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN xxx ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Členění INOVACÍ 3. STRATEGICKÉ Inovace: 2. PRODUKTOVÉ Inovace: Nový podnikatelský model nový TRH nový PRODUKT nový SYSTÉM organizace 2. PRODUKTOVÉ Inovace: „výrobkové“ inovace, inovace služeb zavádění nových (vylepšených) produktů na trh 1. PROCESNÍ Inovace: „provozní“ inovace optimalizace firemních procesů snížení nákladů, zvýšení výkonů = zvýšení efektivity ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Optimalizace vs. Inovace Paradox optimalizace: Tradiční reakce vedení - snižování nákladů (R&D a inovační náklady jedněmi z prvních) Optimalizace podnikatelských procesů je účinným nástrojem zvyšování efektivity podnikání firmy jen do určité míry Vedení by mělo věnovat přizpůsobivosti (flexibilitě) svých podnikatelských procesů stejnou pozornost jakou věnuje jejich optimalizaci! Investovat: finanční kapitál intelektuální kapitál ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Adaptace vs. Restrukturalizace Příklad: Vedení firmy se rozhodne přistoupit k vylepšení slabších hospodářských výsledků snižováním nákladů; namísto změny podnikatelské strategie. I razantní snížení nákladů je akceptováno bez větší rezistence. Naopak změna zaběhnutých procesů a stabilních interních vztahů = podstatná změnou modelu podnikatelského chování vyvolá odpor téměř jistě. „Kdo si neví rady – restrukturalizuje, ale není restrukturalizace jako restrukturalizace“ ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

I vynikající strategie po čase ztrácí účinnost 1. Napodobení úspěšné strategie dominujícího subjektu 2. Lepší (a úspěšnější) podnikatelská strategie konkurentů 3. Uspokojení poptávky většiny zákazníků v segmentu 4. Síla producenta je postupně překonána silou odběratelů a dodavatelů Vedení firmy se musí rozhodnout: investovat do stávajícího podnikání investovat do budoucího podnikání ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Řízení inovačních aktivit Pravidelné hodnocení účinnosti stávající podnikatelské strategie (současný hospodářský výsledek vypovídá o řídící úspěšnosti v minulosti…) Úspěšné přizpůsobení se změnám v okolí Mnoho málo nákladných a jednoduchých změn pomůže nalézt vhodnou inovační reakci Dlouhodobé řízení inovačního procesu a produktových cyklů ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Dlouhodobá výkonnost organizace? Jak zajistit dlouhodobou vynikající podnikatelskou výkonnost organizace? Držet se podstaty a přitom se neustále rozvíjet! ZACHOVEJ: Klíčové hodnoty Poslání firmy Návratnost a zhodnocení investic Naplnění poslání společnosti PROVÁDĚJ ZMĚNY: Cílů a podnikatelské strategie Procesů a kultury podnikání ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Dlouhodobá výkonnost organizace? ZACHOVEJ: Klíčové hodnoty Poslání firmy VIZE Budoucí pozice společnosti MISE Cíle společnosti a způsob jejich dosažení PROVÁDĚJ ZMĚNY: Cílů a podnikatelské strategie Procesů a kultury podnikání ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Pružné podnikatelské chování Správná interpretace průběhu vývoje v okolí + Dopady na dosavadní podnikatelskou strategii Nutné změny interní organizace Změny firemní kultury a postojů lidí Měnit model podnikání dříve, než jsem k tomu donucen vnějšími okolnostmi. = Orientace na rozvoj do budoucnosti + Vysoký výkon v současnosti ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

INOVACE Nový způsob využití existujících zdrojů firmy k získání nových podnikatelských příležitostí. Vytvoření něčeho nového výsledek kreativity zaměřeno na zákazníka nabídka vyšší hodnotu Inovace je orientována ryze podnikatelsky: inovace není pouze technologický proces (technologická změna) technický objev má charakter inovace pouze tehdy, když se podnikatelsky zhodnotí, když povede ke zvýšení výnosů z podnikání firmy ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Inovační Postupy 1. Intuitivní Zásady: nekritizovat co nejvíce námětů pohodová atmosféra rozlet a fantazie návaznost a rozvoj nápadů Brainstorming Brainwraiting Řízená diskuse … ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Inovační Postupy 2. Systematické Logický myšlenkový proces vytváření hypotéz a předvídání jejich účinků. Analogie Agregace Alternativní dotazy Matematické modely… ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

TRIZ (Tvorba a Řešení Inovačních Zadání) Inovační Postupy TRIZ (Tvorba a Řešení Inovačních Zadání) 1. pohled: Eliminace některých stávajících prvků existujícího produktu odejmout některý (i ten zdánlivě nepostradatelný) prvek umožňuje zamyslet se nad tím, zda ho nelze nahradit něčím lepším. 2. pohled: Znásobení téhož prvku v sestavě existujícího produktu je však nutné tyto kopie upravit tak, aby nepřinášely pouze kvantitativní rozšíření, ale vedly ke změně kvality fungování produktu. 3. pohled: Rozdělení stávajícího produktu do komponentů pokusit se pohlédnou na integrovaný celek prizmatem jeho složek a pokusit se je sestavit jiným způsobem (včetně možnosti ponechat některé komponenty mimo nově sestavený produkt); je možné uplatnit fyzickou anebo funkční dekompozici. 4. pohled: Rozšíření funkcí některých prvků existujícího produktu pokusit se rozšířit funkční možnost prvku tím, že bude zabezpečovat některé funkce dalšího prvku celku nebo dokonce jeho bezprostředního okolí. 5. pohled: Provázat některé vlastnosti existujícího produktu s vlastnostmi jeho okolí. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Konkurenceschopnost firmy Správná volba podnikatelské strategie Pravidelné INOVACE nabízených produktů (vznikající rychleji než inovace konkurenčních produktů) MODERNIZACE výrobních technologií, distribučních cest a účelné nasazení prostředků informační technologie Inovace podnikatelských procesů provedením podstatné ORGANIZAČNÍ ZMĚNY vnitřního prostředí firmy Rychlé doplnění chybějících podnikatelských kompetencí zapojením do účelné STRATEGICKÉ ALIANCE (sítě) = Správná volba podnikatelské strategie ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Členění INOVACÍ 3. STRATEGICKÉ Inovace: 2. PRODUKTOVÉ Inovace: Nový podnikatelský model nový TRH nový PRODUKT nový SYSTÉM organizace 2. PRODUKTOVÉ Inovace: „výrobkové“ inovace, inovace služeb zavádění nových (vylepšených) produktů na trh 1. PROCESNÍ Inovace: „provozní“ inovace optimalizace firemních procesů snížení nákladů, zvýšení výkonů = zvýšení efektivity ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Inovační strategie firmy Projekční řešení nového produktu ZÁMĚR PROJEKČNÍ ŘEŠENÍ KOMERCIALIZACE Firma může vyrábět jenom to, co dokáže prodat! Marketingová strategie Inovační strategie firmy Projekční řešení nového produktu Výrobkově technická strategie Výrobně-technologická strategie Firma může vyvíjet jenom to, co dokáže vyrobit! Snižování úrovně abstrakce pojetí inovace ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Čím se odlišují úspěšné produkty? Superiorita produktu 2. Vyjasněná koncepce nového produktu již od prvních fází inovačního projektu 3. Synergie marketingových, technických a výrobních činností 4. Kvalita projekčního řešení 5. Přitažlivost produktu pro zákazníka!!! ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

PRŮBĚŽNÁ PRODUKTOVÁ ZMĚNA Vývoj nových produktů PRŮBĚŽNÁ PRODUKTOVÁ ZMĚNA Vylepšení (změna) některých částí produktů Nové možnosti uplatnění pro stávající produkt Snížení ceny díky nižším nákladům (technologie, materiály, režijní náklady…) SKOKOVÁ ZMĚNA Koncepčně zcela nový produkt (nové technologie, jiný princip) Nová řada výrobků (změna funkčních schopností) Rozšíření existující řady produktů ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Co brání úspěchu inovace? Slabiny firmy, projevující se při řízení: Nedostatečné respektování podmínek trhu Špatná volba inovační strategie Nízká kvalita zpracování inovačního projektu (podnikatelského plánu) Spěch a neefektivní management Neúspěch na trhu: Produkt neuspokojil zákazníkovu potřebu Nevyřešil zákazníkův problém Nepřišel ve správnou chvíli (nevhodné načasování vstupu na trh) Produkt se nedostal k zákazníkovi (špatná distribuce a propagace) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Rizika komercializace inovace Existující trh Nový trh Technické riziko Kombinace technických a komerčních rizik Nový produkt Spoléhat na loajalitu Stávajících partnerů Nevstupovat! Stabilní zdroj výnosů Komerční riziko Stávající produkt Udržovat zájem loajálních zákazníků Spoléhat na kvalitu existujících produktů ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Cyklus podnikatelského myšlení STRATEGICKÉ ÚVAHY: Reálnost a dosažitelnost cílů - za jakých podmínek? SYSTÉMOVÉ ROZHODOVÁNÍ: Proveditelnost opatření - za jakých podmínek? FINANČNÍ ŘÍZENÍ: Ekonomická výhodnost - za jakých podmínek? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Nositel příležitostí = hybatel inovací PODNIKATELSKÉ PROCESY OKOLÍ VNITŘNÍ ZDROJE SYSTÉMU Lidské zdroje Techno- logie Finanční zdroje Informační zdroje PODNIKATELSKÉ PROCESY Vstupy: dodávky zakázky Výstupy: produkty služby Marketing a prodej Strategie/ organizace a řízení PR a komunikace Právní služby SYSTÉM

Intelektuální kapitál organizace Individuální znalosti (znalosti a dovednosti jednotlivých zaměstnanců) Organizační znalosti, způsoby provádění jednotlivých podnikatelských operací Kodifikované znalosti, sdružují všechny informace, které lze formálně popsat a zaznamenat do nějakého dokumentu (ISO normy…) Neformální znalosti - osobní percepční, psychomotorické či intelektové vlastnosti jedinců. Individuální dovednosti – schopnost používat znalosti v každodenní praxi Intelektuální vlastnictví (IP) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Skladba intelektuálního kapitálu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Uvíznutí v pasti technického rozvoje Žádná firma si nemůže dovolit ignorovat (technický) rozvoj a přesto udržet vysokou podnikatelskou výkonnost ALE nezvládnutí nové technologie většinou není příčinou poklesu podnikatelské výkonnosti Perfektní zvládnutí technologie většinou samo nevede k nárůstu podnikatelské výkonnosti ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Uvíznutí v pasti technického rozvoje Přesto mnoho firem uvízne v pasti technického rozvoje: „Obavy“ že zaostanou za jeho tempem Intenzivní (a často ztrátové) investice do R&D Zákazníci nejsou na změny připraveni Inovace nepřináší zákazníkovi vyšší hodnotu Velké ztráty z neuvážených investic Neschopnost firmy změnit svůj model podnikání ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Flexibilní strategie nebo Strategická flexibilita? „Firma by měla být“ přizpůsobivá rychle reagující na změny = Být Flexibilní = Uplatňovat flexibilní strategii ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Flexibilní strategie nebo Strategická flexibilita? Dva strategické přístupy: pokračovat v dosavadní koncepci svého podnikání (držet se dlouholetých tradic) = být stabilní pružně měnit orientaci svých podnikatelských aktivit (jiné typy produktů, jiné trhy, jiný obor) = být flexibilní ??? „Dlouhodobá stabilita strategie je překážkou, aby firma mohla pružně reagovat na vývojové změny ve svém okolí“. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Flexibilní strategie nebo Strategická flexibilita? ??? „Dlouhodobá stabilita strategie je překážkou, aby firma mohla pružně reagovat na vývojové změny ve svém okolí“. !!! Vedení firmy může (mělo by) využívat výhody stability strategie se schopnostmi pružné reakce na vývoj v okolí = Být „strategicky flexibilní“ ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Strategicky flexibilní rozhodování 1. Anticipace budoucnosti Faktory, které pravděpodobně ovlivní vývoj v okolí Vývojové trendy Strategické možností 2. Formulace scénářů realizace Možné strategické alternativy Klíčové projekty (společné pro všechny scénáře) PŘÍPRAVA FIRMY NA PODNIKÁNÍ V BUDOUCNOSTI, KTEROU NELZE DOST DOBŘE PŘEDPOVĚDĚT 4. Pořízení zdrojů Realizace investičních záměrů klíčových projektů Vyhodnocení trendů vývoje Rozhodnutí o tom, které připravené neklíčové projekty zahájit a které zrušit. 3. Příprava zdrojů Investiční příprava klíčových projektů Projekční příprava ostatních projektů ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Děkuji za pozornost ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz