Číslicová technika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sekvenční logický obvod-úvod
Advertisements

Digitální učební materiál
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Tato prezentace byla vytvořena
Vlastnosti číslicových součástek
Kombinační logické obvody
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Technické prostředky PLC OB21-OP-EL-AUT-KRA-M Ing. Petr Krajča.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-17_Číslicový obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-16_Logický obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mikroprocesor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-18_Rozdělení logických obvodů Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada08 AnotaceVysvětlení.
VY_32_INOVACE_CIT_01. Logická proměnná – nabývá dvou hodnot log 0 a log 1 (L, H) Logická funkce – vzájemná závislost vstupních a výstupních proměnných.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Elektromagnetická slučitelnost
Optické spojovací členy
Senzory pro EZS.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrhové systémy.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Senzory pro EZS.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číselné soustavy Číselné soustavy reprezentují čísla, která jsou pro nás symbolem určitého množství – kvantity. Desítkovou soustavu se učíme již v první.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Senzory pro EZS.
Číselné soustavy a kódy
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Transkript prezentace:

Číslicová technika

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/2-11-10_Logický obvod Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Digitální technika Ročník: II. Datum tvorby: 10.06.2013 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

Logický obvod Činnost moderních digitálních zařízení (počítačů, mikropočítačů, mikrokontrolérů a dalších) je založená na binární-dvojkové soustavě, pracující s pouhými dvěma hodnotami čísel. Pracují tedy s logickými proměnnými, které mohou nabývat pouze dvou hodnot – logická 0 a logická 1, a logickými funkcemi, jejichž vstupem i výsledkem může být rovněž pouze log. 0 nebo log. 1.

Logický obvod Logické proměnné jsou v číslicové technice tedy reprezentovány napěťovými úrovněmi (označovanými jako úroveň L, která odpovídá logické nule, a úroveň H, která odpovídá logické jedničce). Logické funkce se pak tvoří pomocí logických členů, které nazýváme hradla. Z hradel se skládají složitější logické obvody, které tvoří funkční bloky. Ty jsou základem všech digitálních obvodů (např. mikroprocesorů).

Logické obvody jsou obvody, které slouží k realizaci logických funkcí. Logické obvody dělíme podle funkce do dvou základních skupin na kombinační logické obvody a sekvenční logické obvody. U kombinačních logických obvodů závisí stav výstupů pouze na aktuální kombinaci vstupních stavů. Nedochází zde k žádnému paměťovému efektu.

Sekvenční logické obvody . Sekvenční logické obvody obsahují paměťové členy. Dochází k tomu, že stav jejich výstupů závisí nejen na okamžitých hodnotách vstupů, ale též na předchozích stavech obvodu.   Sekvenční logické obvody jsou zpravidla složitější než logické obvody kombinační. SLO je v podstatě sestaven z KLO, který má ve struktuře zavedenou zpětnou vazbu.

Integrované logické obvody K realizaci logických obvodů používáme speciální integrované obvody s předdefinovanými funkcemi. Výrazným způsobem dominují takové, jejichž funkci lze naprogramovat – mikroprocesor. Výkonnost mikroprocesoru ovlivňují nejvíce dvě hlediska - architektura mikroprocesoru a tzv. taktovací frekvence procesoru.

Integrované logické obvody pracují pouze se dvěma logickými signály 0 a 1, které jsou zde reprezentovány definovanými napěťovými úrovněmi. Většinou se používá tzv. pozitivní logika, kdy je log.1 odpovídá vyšší napěťové úrovni než log.0, tedy U(1) > U(0). U logických obvodů označujeme úroveň odpovídající log.1 písmenem H (od slova high – vysoký) a úroveň odpovídající log. 0 písmenem L (od slova low – nízký). Vstupní napětí menší než 0,8V bude vyhodnoceno jako úroveň L, napětí větší než 2V jako úroveň H.

Integrovaný obvod je pak zapouzdřen do (většinou plastového) pouzdra Integrovaný obvod je pak zapouzdřen do (většinou plastového) pouzdra. Některé náročnější součástky (například výkonné mikroprocesory) mají ovšem pouzdra ze speciální keramické hmoty často kombinované s kovovými destičkami kvůli odvodu tepla ze součástky, jiné součástky mají části pouzder skleněné, takže je vidět na vlastní křemíkovou destičku. Ke kontaktům přivařeny miniaturní zlaté nebo měděné drátky, které jsou vyvedeny na vývody (nožičky) IO.

Anotace: Tato prezentace slouží k výuce systémů pro číslicovou techniku. Žáci na základě studia vytváří číslicové el. obvody zaměřené na zabezpečovací systémy. Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír