veřejných zakázek IROP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální.
Advertisements

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Tomáš Mikulecký Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
zelená linka: Veřejné zakázky v OPŽP a nejčastější pochybení Odbor právní Státní fond životního prostředí.
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 2.1 ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI SLUŽEB VEDOUCÍ.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
IROP předpokládaná podoba implementace.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Praha, Centralizované zadávání veřejných zakázek RNDr. Jiří Svoboda ředitel Odbor veřejného investování MMR.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 29. října 2012.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Veřejné zakázky malého rozsahu ve světle základních zásad
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
Zakázky a registr smluv
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Program rozvoje venkova
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Zpráva o uplatňování územního plánu
Zvláštní postupy dle ZZVZ
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Územní plán s prvky regulačního plánu
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Legislativní rámec podpory kvality ve veřejném nakupování
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Veřejné zakázky VZMR dle pravidel OP PPR
Transkript prezentace:

veřejných zakázek IROP 24.6.2018 Dobrá praxe v oblasti veřejných zakázek IROP

INVESTIČNÍ PLÁNOVÁNÍ Povinnost stanovení cen do rozpočtu projektu IROP Povinnost stanovení předpokládané hodnoty Pokud je „standardní“ průzkum trhu nevhodný – možnost využití veřejných zdrojů jako velice vhodný nástroj se ukazuje registr smluv (https://smlouvy.gov.cz/)

ZPRACOVÁNÍ ZD Pokud zadavatel nedisponuje zkušenostmi z vlastních VZ, může využít pro VZMR vzory dle příloh MPZ (vzor výzvy, protokolu) pro zákonné VZ metodiku MMR „Příprava a zpracování zadávací dokumentace“ http://www.portal-vz.cz/cs/Jak-na-zadavani- verejnych-zakazek/Metodiky- stanoviska/Metodiky-k-zakonu-c-134-2016-Sb-,- o-zadavani-verejnych-zakazek/Metodiky- specialni-k-zadavacim-rizenim

STANOVENÍ PŘEDMĚTU VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Určení jedné VZ je rozhodující pro volbu režimu VZ volbu druhu zadávacího řízení Výchozí pravidla pro určení jedné VZ plnění, která tvoří jeden funkční celek a jsou zadávána v časové souvislosti pravidelně pořizované nebo trvající dodávky nebo služby

STANOVENÍ PŘEDMĚTU VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Pochybením při určení jedné VZ může být neoprávněné rozdělení souvisejících plnění do více VZ (bez zachování „součtového“ režimu) neoprávněné sloučení nesouvisejících plnění do jednoho předmětu VZ

STANOVENÍ PŘEDMĚTU VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Postup zadavatele při určení jedné VZ vzít v úvahu okruh možných dodavatelů pořizovaného plnění využít zadání VZ na části v „součtovém“ režimu využít možnosti zadat 20 % celkové předpokládané hodnoty postupy odpovídajícím hodnotě každé jednotlivé části (dodávky / služby max. 2,184 mil. Kč, stavební práce max. 20 mil. Kč)

POSOUZENÍ A HODNOCENÍ NABÍDEK ZZVZ umožňuje „předsunout“ hodnocení nabídek před jejich posouzení Posouzení nabídek je poté provedeno pouze u vybraného dodavatele velice vhodný postup v případě „jednoduchého“ hodnocení ale v případě složitějšího hodnocení může být nevhodný

HODNOCENÍ NABÍDEK Hodnocení probíhá pouze na základě ekonomické výhodnosti nabídek nejvýhodnější poměru ceny / nákladů životního cyklu a kvality lze hodnotit také podle nejnižší nabídkové ceny / nejnižších nákladů životního cyklu (nelze pro vybrané služby – PD, zdravotní a sociální) Hodnocení kvality – možnost využít metodiku MMR http://www.portal-vz.cz/cs/Jak-na-zadavani- verejnych-zakazek/Metodiky-stanoviska/Metodiky- k-zakonu-c-134-2016-Sb-,-o-zadavani-verejnych- zakazek/Metodiky-specialni-k-zadavacim-rizenim

OBCHODNÍ PODMÍNKY VZ Obsah smluv na veřejné zakázky (zejm. stavební) důležité předvídat maximum možného již v okamžiku zahájení zadávacího řízení jinak riziko nutnosti pozdějších změn / sporů s dodavatelem Pro stavební smlouvy možnost využít přílohu č. 1 MPZ – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce metodiky SFDI (http://www.sfdi.cz/pravidla- metodiky-a-ceniky/metodiky/ )

ZMĚNY ZÁVAZKŮ ZE SMLUV NA VZ Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu závazku ze smlouvy, která by umožnila účast jiných dodavatelů mohla ovlivnit výběr dodavatele měnila ekonomickou rovnováhu závazku ze smlouvy ve prospěch vybraného dodavatele vedla k významnému rozšíření rozsahu plnění veřejné zakázky.

ZMĚNY ZÁVAZKŮ ZE SMLUV NA VZ ZZVZ stanoví případy, kdy jsou změny závazků ze smluv na VZ přípustné (§ 222 ZZVZ) velice složitý výpočet možnost různých variant Možnost využít metodiku MMR: http://www.portal-vz.cz/cs/Jak-na-zadavani- verejnych-zakazek/Metodiky-stanoviska/Metodiky- k-zakonu-c-134-2016-Sb-,-o-zadavani-verejnych- zakazek/Metodiky-specialni-k-zadavacim-rizenim

ODKAZY NA SPECIFICKÁ OZNAČENÍ Obecný zákaz stanovení technických podmínek prostřednictvím přímého i nepřímého odkazu na: určité dodavatele určité výrobky patenty, užitné/průmyslové vzory, ochranné známy, označení původu

ODKAZY NA SPECIFICKÁ OZNAČENÍ Výjimka z obecného zákazu z důvodu nedostatečné přesnosti a srozumitelnosti ZD, ale Nutnost umožnění rovnocenného řešení Možnost rovnocenného řešení musí „doprovázet“ každý určitý odkaz použitý v jakékoliv části ZD Obecná výhrada použití kvalitativně a technicky obdobných řešení v režimu ZZVZ již NEPOSTAČUJE Shodně platí pro jakékoliv odkazy na normy

ODKAZY NA SPECIFICKÁ OZNAČENÍ Uvedení možnosti rovnocenného řešení u každého odkazu nebude zpravidla činit potíže u VZ na dodávky / služby může být problém u VZ na stavební práce nutné počítat s touto povinností předem již při pořizování PD vyžadovat po projektantovi / rozpočtáři

POSTUP V ZADÁVACÍM ŘÍZENÍ ZZVZ dává zadavateli oproti předchozí právní úpravě významnou procesní volnost Ale nutnost dodržet základní zásady, zejm. transparentnost Pro projekty IROP současně nutnost zachovat auditní stopu (tj. vše zaznamenat a zdokladovat – i např. ústní úkony)

Děkuji za pozornost Mgr. Ivo Lukš Centrum pro regionální rozvoj České republiky Oddělení právní U Nákladového nádraží 3144/4 130 00 Praha 3 E-mail: ivo.luks@crr.cz 16.06.2017