Mravenec Autor: Jančík Vojtěch.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovitý jako mravenec
Advertisements

Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Náboženství. Nejrozšířenější náboženství ▪ křesťanství ▪ židovství (judaismus) ▪ islám ▪ budhismus ▪ hinduismus.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Souměrnosti v přírodě. Osová souměrnost patří do kategorie shodných zobrazení. je vlastně zobrazení nějakého bodu podle osy. původní bod má od osy stejnou.
Stepi Natálie Prokopová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti METEOROLOGIE, BEZPEČNOST A ITS DOPRAVY PŘÍZEMNÍ MAPA I. Praha 2012.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
VODA Jiří Bednář ZŠ CHRASTAVA. LEDOVCE V ledovcích se skrývá 2/3 pitné vody. Kdybychom ji mohli využívat, nemuseli by lidé v afrických zemích trpět.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR. EVA PÍSKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_12_29_ KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VLK * vlk obecný (Canis lupus) a jeho poddruhy: o vlk černý (Canis lupus pambasileus) o vlk eurasijský (Canis lupus lupus) o vlk indický (Canis lupus pallipes)
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Přizpůsobivost rostlin
VY_32_INOVACE_Fi_II_04 Název Japonsko
Osová a Středová souměrnost v Přírodě
Téma č. 7. SVĚT KOLEM NÁS.
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
Společenstva lesů Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_5/08_ČLOVĚK A PŘÍRODA
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_PŘEHLED SVĚTADÍLŮ
Poznávačka - bezobratlí
Huslenky V obci se nachází evangelický kotel, který byl nedávno rekonstruován a je postavem i ve skanzenu v Rožnově. Historie obce začíná v roce 1949.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
VY_32_INOVACE_021_Lidová píseň_HV_CUP
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
CVIČENÍ Z KRAJINNÉ EKOLOGIE TYPOLOGIE KRAJIN NA EVROPSKÉ ÚROVNI
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Autor: Mgr. Eliška Nováková
zpracovaný v rámci projektu
Práce s rejstříkem.
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Společenstva lesů Rostliny
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
LIDSKÉ RASY.
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Obratlovci -HLODAVCI-
ZEMĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-08.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
11. PODNEBNÉ PÁSY.
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
Les - živočichové Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_16_Ekosystémy Vzdělávací.
Hlodavci.
VY_32_INOVACE_
Digitální učební materiál
Dinosauři Co vše o nich víme…? Vojtěch Kopřiva.
PTÁCI – LETCI (SOVY) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SÍŤOKŘÍDLÍ.
1. 1.
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
DUM II. / 15. Světadíly Bc. Zdeněk Klíma.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Mravenec Autor: Jančík Vojtěch

Mravenec lesní je teplomilný blanokřídlý sociální hmyz patřící do skupiny lesních mravenců. Velice se podobá svým příbuzným, mravenci lesnímu menšímu, mravenci lučnímu a dalším mravencům podrodu Formica. Stejně jako oni si staví velká, kupovitá mraveniště na okrajích lesů.

Hojně žijící druh. Rozšíření sahá od Evropy přes mírný pás Asie až do Severní Ameriky i severní Afriky. U nás ho lze naleznout v horách i nížinách. Je běžným obyvatelem zahrad, měst a domácností. Není náročný a dobře snáší suchá i vlhká místa bez ohledu na intenzitu slunečního záření.

Čerpal jsem z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mravenec_lesn%C3%AD http://obrazky.cz/?q=mravenec