VY_32_Inovace_ Závěrečné opakování Člověk a jeho svět 3. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Závěrečné opakování Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Člověk a jeho svět 3. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Člověk a jeho svět 2.ročník
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TÉMA: Přírodní společenstva
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
VY_32_INOVACE_20 20 Závěrečné opakování autor: Mgr. Jana Kobylková
Základní skupiny živočichů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
1. 1.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

VY_32_Inovace_4.2.20 Závěrečné opakování Člověk a jeho svět 3. ročník Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.20 Závěrečné opakování Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen k opakování probraného učiva v rozsahu 3. ročníku. Obsahuje zkrácený výklad a test. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animace.

Závěrečné opakování

Rodina Maminka a tatínek jsou moji Já a sestra jsme Tatínkova maminka je moje Já jsem babiččin(a) Maminčina sestra je moje Tetin syn je tvůj RODIČE SOUROZENCI BABIČKA VNUK, VNUČKA TETA BRATRANEC

Dopravní výchova Účastníkem silničního provozu jsou Nakresli 3 dopravní značky, které jsou v okolí školy. Vysvětli, co znamenají. ŘIDIČI CYKLISTÉ CHODCI

Domov Jak se nazývají malé obce? Jak se nazývají velké obce? Vysvětli rozdíly. VESNICE MĚSTA

Telefonní čísla Pamatuješ si důležitá telefonní čísla? 150 155 158 Znáš jednotné číslo tísňového volání? HASIČI ZÁCHRANNÁ SLUŽBA POLICIE 112

Naše vlast Česká republika Jak se nazývá naše vlast? Na kolik krajů je rozdělená? Jak se jmenuje naše hlavní město? Jak se jmenuje náš prezident? Dokážeš vyjmenovat naše státní symboly? Jak se jmenuje naše státní hymna? Dokážeš nakreslit naši státní vlajku? 14 PRAHA MILOŠ ZEMAN VLAJKA HYMNA MALÝ ZNAK VELKÝ ZNAK PEČEŤ KDE DOMOV MŮJ

Česká republika Naše republika sousedí se čtyřmi státy. RAKOUSKO SLOVENSKO NĚMECKO POLSKO

Krajina okolí domova Výšku krajiny měříme v metrech. Porovnáváme ji s hladinou moře, proto jí říkáme nadmořská výška. Krajinu rozdělujeme na a Jakými barvami jsou značeny nížiny? Jakými barvami jsou značeny vysočiny? Jakými barvami jsou značeny vodní plochy? NÍŽINY VYSOČINY

Krajina Člověk využívá krajinu různými způsoby. Podle toho můžeme krajinu rozdělit na Napiš nějaké příklady zemědělské krajiny. Co se na nich pěstuje? ZEMĚDĚLSKOU LESNATOU PRŮMYSLOVOU PASTVINY POLE SAD

Voda v krajině Voda v krajině se nachází v podobě vodních toků a nádrží. Některé vytvořila příroda, některé byly uměle vytvořeny člověkem. Přírodou vytvořené vodní toky Člověkem vytvořené vodní toky Které vodní toky se nachází ve vašem okolí? ŘEKY POTOKY JEZERA MOŘE OCEÁNY RYBNÍKY PŘEHRADY

Světové strany Světové strany určujeme pomocí GPS. Můžeme využít i kompas a buzolu. V přírodě se můžeme orientovat i podle slunce, lišejníků na stromě, úlů, mraveniště, letokruhů na pařezu.

Směrová růžice S 1 SV 8 5 SZ 1 VZ V 4 2 JV JZ 6 7 J 3

Svět kolem nás Součástí naší přírody jsou neživé přírodniny, živé přírodniny a lidské výtvory (výrobky). Neživé přírodniny – voda, vzduch, teplo a světlo, půda, nerosty a horniny Živé přírodniny – rostliny, živočichové, houby Výrobky – televize, rohlík, učebnice Přírodniny – suroviny – výrobky strom – dřevo – stůl kráva – mléko – jogurt strom – dřevo – papír slepice – vajíčko – omeleta

Podmínky života na Zemi Voda, vzduch, půda, teplo a světlo ze Slunce, nerosty a horniny. Kde v přírodě se nachází voda? Voda sladká – jezera, řeky, potoky, přehrady Voda slaná – moře, oceány V jakých podobách znáš vodu? (sníh, déšť, kroupy, mlha, rosa, jinovatka)

KYSLÍK OXID UHLIČITÝ OSTATNÍ PLYNY VODNÍ PÁRY DUSÍK Vzduch Jaké je složení vzduchu? Kterého plynu je ve vzduchu nejvíce? Kterou součást vzduchu potřebujeme k dýchání? Kdo vytváří kyslík? KYSLÍK OXID UHLIČITÝ OSTATNÍ PLYNY VODNÍ PÁRY DUSÍK

Houby Houby rozdělujeme na: jedlé, nejedlé, jedovaté Jak se jmenují části těla houby? Vysvětli. Podhoubí, třeň, klobouk, prsten, pochva. Čím se houby rozmnožují? Výtrusy. Vyjmenuj 2 jedlé a 2 jedovaté houby.

Rostliny Rostliny mají společné tyto znaky: Dýchají Rozmnožují se Pohybují se Rostou a vyvíjejí se Přijímají živiny Reagují na změny v přírodě Vysvětli.

Rostliny Kvetoucí Nekvetoucí Léčivé Jedovaté Zákonem chráněné

Rostliny Okrasné Zahradní - tulipán, zlatice, jabloň Pokojové - kaktus, fíkus, africká fialka Užitkové ovocné stromy a keře zelenina polní plodiny

Užitkové rostliny Ovocné stromy a keře (hrušeň, rybíz) Zelenina (rajče, zelí, cibule, hrách, mrkev) Polní plodiny - obilniny (pšenice, oves) - okopaniny (brambory, řepa) - olejniny (slunečnice, oliva) - luskoviny (hrách, čočka) - pícniny (vojtěška, jetel) - textilní plodiny (len)

Části rostlin Vyjmenuj části rostlin: kořen, stonek, list, květ, plod, kmen, větve. Vysvětli. Jaký význam mají pro rostlinu tyto její části? Podle stavby stonku dělíme na dřeviny a byliny.

Živočichové Jaké společné znaky mají živočichové? Dýchají Pohybují se, své okolí vnímají smysly Rozmnožují se Rostou a vyvíjejí se Přijímají potravu Reagují na změny prostředí Vysvětli.

Stavba těla živočichů Podle stavby těla rozdělujeme živočichy na obratlovce a bezobratlí. Obratlovci mají kostru složenou z obratlů. (pes, papoušek, kapr, zmije, ropucha) Bezobratlí nemají kostru ani žádné kosti. (hmyz - moucha, motýl, včela, beruška, komár)

Obratlovci Obratlovce můžeme rozdělit do několika skupin. Ptáci – orel, sýkora, slepice Savci – lev, slon, kočka Ryby – kapr, štika, sardinka Plazi – zmije, slepýš, krokodýl Obojživelníci – mlok, čolek, rosnička

Potrava živočichů Podle druhů potravy, kterou živočichové přijímají je rozdělujeme na: býložravce – živí se rostlinami masožravce – živí se masem jiných živočichů hmyzožravce – živí se hmyzem všežravce – živí se rostlinami i živočichy

Etapy života Jak nazýváme období, kterými procházíme během života? Novorozenec, kojenec, batole, předškolák, školák, dospívající, dospělý, starý člověk.

Vnitřní ústrojí člověka Mozek a mícha - řídí činnost celého těla. Srdce a cévy - zajišťují oběh krve v těle. Plíce - umožňují dýchání. Žaludek - mechanicky a chemicky zpracovává potravu. Ledviny - odstraňují škodlivé látky a tekutiny z krve. Tlusté a tenké střevo - další zpracování potravy.

TEST Následuje 50 otázek z probraného učiva. Děti mohou odpovídat ústně nebo písemně, pokud otázky vytisknete. Otázky lze upravovat. Přeji Vám hodně správných odpovědí.

Moje adresa: …………………………………… 2. Maminka a tatínek jsou moji ……………….. 3. Já a sestra jsme ……………………………………. 4. Tatínkova maminka je moje …………………. 5. Já jsem babiččin(a) ………………………………. 6. Maminčina sestra je moje ……………………. 7. Tetin syn je tvůj …………………………………….

8. Účastníkem silničního provozu jsou ……………………, ……………………. , …………………… 9 8. Účastníkem silničního provozu jsou ……………………, …………………….., …………………… 9. Nakresli 3 dopravní značky, které jsou v okolí školy, vysvětli, co znamenají. 10. Potřebuješ zavolat policii …….. záchranou službu …..… hasiče …….. 11. Jak se nazývá naše vlast? 12. Na kolik krajů je rozdělená? 13. Jak se jmenuje naše hlavní město? 14. Jak se jmenuje náš prezident?

15. Vyjmenuj naše státní symboly. 16. Nakresli naši státní vlajku. 17 15. Vyjmenuj naše státní symboly. 16. Nakresli naši státní vlajku. 17. S kterými státy sousedí naše republika? 18. Jak se nazývají malé a velké obce? 19. Jakými barvami jsou značeny nížiny? 20. Jakými barvami jsou značeny vysočiny? 21. Jakými barvami jsou značeny vodní plochy? 22. Podle využití krajiny můžeme krajinu rozdělit na …………………….., ……….……………., ……………..…………

23. Člověkem vytvořené vodní toky 24. Přírodou vytvořené vodní toky 25 23. Člověkem vytvořené vodní toky 24. Přírodou vytvořené vodní toky 25. Jaká voda se vyskytuje v těchto tocích? 26. V jakých podobách se vyskytuje voda v přírodě? 27. Nakresli směrovou růžici a vyznač všechny světové strany. 28. Podle čeho poznáš světové strany v přírodě? 29. Vyjmenuj neživé přírodniny. 30. Vyjmenuj živé přírodniny. 31. Vyjmenuj 3 výrobky.

32. Jaké je složení vzduchu. 33. Kterého plynu je ve vzduchu nejvíce 32. Jaké je složení vzduchu? 33. Kterého plynu je ve vzduchu nejvíce? 34. Který plyn potřebujeme k dýchání? 35. Houby rozdělujeme na ……………………… ,……………………… ,……………………. 36. Jak se rozmnožují houby? 37. Vyjmenuj 1 jedlou a 1 jedovatou houbu. ………………………………………, ……………………………….. 38. Napiš společné znaky rostlin ………………………………………………………………………….

39. Kvetoucí rostlina - Nekvetoucí rostlina - Léčivá rostlina - Chráněná rostlina – Jedovatá rostlina - 40. Napiš několik příkladů užitkových rostlin stromy a keře – zelenina – polní plodiny –

41. Z jakých částí se skládá keř. 42. Z jakých částí se skládá strom 41. Z jakých částí se skládá keř? 42. Z jakých částí se skládá strom? 43. Napiš společné znaky živočichů 44. Podle stavby těla rozdělujeme živočichy na ………………………………….. a ………………………………. 45. Vyjmenuj skupiny obratlovců. ……………………. .…………………………………………………………………...…… 46. Do každé skupiny přiřaď jednoho živočicha. …………………………………………………………………………

Podle druhu potravy rozdělujeme živočichy na ……………………………………………………………………............................................................................ Vyjmenuj období, kterými procházíme během života?.……………………………………………………………….…………………………………………...................... 49. Sestav svačinu podle zásad správné výživy. …………………………………………………………….

50. Napiš název vnitřních orgánů člověka 50. Napiš název vnitřních orgánů člověka. Řídí činnost celého těla - Zajišťují oběh krve v těle - Umožňují dýchání - Mechanicky a chemicky zpracovává potravu - Odstraňují škodlivé látky a tekutiny z krve - Další zpracování potravy -

Tak jak se vám děti test povedl? Určitě jste věděly odpovědi na hodně otázek. Pokud jste si s některou odpovědí nevěděly rady, učivo si ještě jednou zopakujte.

Použité zdroje a materiály: ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět prvouka pro 3. ročník. Brno: Nová škola, 2008, ISBN 80-7289-097-2 Obrázky z galerie Klipart