88 % zadavatelů považuje odborný tisk za nejefektivnější médium pro podporu produktů a služeb zdroj: NFO AISA, B2B tisk a inzerce, říjen 2004
Redakční koncept 1. Profil titulu Aktuální zpravodajství, data, analýzy, právní rozbory a fakta důležitá pro správné každodenní rozhodování. To je v kostce to hlavní, co přináší našim čtenářům detailní znalost oboru. Marketingové analýzy, komunikační strategie, nejzajímavější nápady z ČR i ze zahraničí, rozhovory a ohlédnutí za minulým týdnem. I to je Marketing & Media. Na případových studiích ukazujeme možná řešení problémů. Téma extra spolu se speciálními suplementy informují naše čtenáře o dění v jednotlivých oborech marketingové komunikace. Spolu s širokou paletou našich dopisovatelů z marketingových oddělení největších zadavatelů reklamy hledáme možná řešení problémů. Renomované marketingové agentury dodávají pro tyto přílohy tematické celky data. Hlavní redakční zásady: Důvěryhodné, exkluzivní a rychlé zpravodajství Všechny články se musí opírat o podrobnou znalost oboru Kvalitní rozhovory s klíčovými hráči Data, fakta, analýzy, trendy Srozumitelný styl psaní Komunikace je o lidech
1. Profil titulu Marketing&Media má nejvyšší prodaný náklad ve své konkurenční skupině a jednu z nejlépe situovaných cílových skupin vůbec. Díky těmto skutečnostem se pohybuje na předním místě na trhu odborných titulů. Uváděná zjištění vycházejí z výzkumu realizovaného v období květen – červenec 2003 členem sdružení SIMAR, společností STEM/MARK a.s. pro společnost ECONOMIA a.s. Čtenářská obec čtenářů 2 Prodaný náklad kusů Pohlaví muži ženy 22 750 6 500 12 262 54 % 46 % 10 487 v kusech
1. Profil titulu Věkové složení Vzdělání do 29 let 12 167 čtenářů SŠ 10 419 čtenářů VŠ 12 057 čtenářů zdroj: květen – červenec 2003
1. Profil titulu Sociální postavení Pracovní pozice student 1 501 čtenářů zaměstnanec 15 947 čtenářů soukromý podnikatel 5 050 čtenářů Pracovní pozice bez podřízených 8 326 čtenářů vedoucí pracovník s 1-9 podřízenými 10 260 čtenářů s 10 a více podřízenými 1 342 čtenářů s podřízenými útvary 2 821 čtenářů zdroj: květen – červenec 2003
Vývoj prodaného nákladu leden 2002 - červen 2003 1. Profil titulu Prodaný náklad Prodaný náklad v červnu 2003: 6 458 ks Průměrný prodaný náklad 2003: 6 225 ks Tištěný náklad: 6 700 ks Předplatitelé: 5 858 ks Prodej v obchod. síti: 550 ks Volné výtisky: 50 ks Vývoj prodaného nákladu leden 2002 - červen 2003 v kusech rekl. kampaň
Struktura čtenářů 1. Profil titulu Zadavatelé reklamy 42,4 % z toho: zboží dl. spotřeby 37,7 % zboží krátk. spotřeby 27,2 % telekomunikace 16,5 % finanční služby 14,1 % nonprofitní sféra 4,5 % Rekl. a med. agentury 27,3 % reklamní agentury 82,2 % mediální agentury 17,8 % Služby pro marketing 15,3 % direct mark., CRM 29,4 % public relations 25,9 % výzkum trhu 22,5 % grafické a DTP stud. 22,2 % Média 10,2 % vydavatelství 47,2 % elektron. média 33,8 % venk. reklama 19,0 % Ostatní 4,8 % zdroj: květen – červenec 2003
Struktura čtenářů 1. Profil titulu Marketing&Media W&V - největší obdobný titul v SRN v % zdroj: květen – červenec 2003
Devět z deseti čtenářů sleduje inzerci v časopise M&M 1. Profil titulu Devět z deseti čtenářů sleduje inzerci v časopise M&M Sledujete inzerci v časopise M&M? sleduji téměř vždy, je pro mě důležitým zdrojem informací sleduji velice často, mám o inzertní informace zájem sleduji jak kdy, záleží na obsahu inzerátu většinou nesleduji, inzerce mě příliš nezajímá inzerce mě vůbec nezajímá zdroj: květen – červenec 2003
Sledujete inzerci v časopise M&M? 1. Profil titulu Sledujete inzerci v časopise M&M? sleduji téměř vždy, je pro mě důležitým zdrojem informací sleduji velice často, mám o inzertní informace zájem sleduji jak kdy, záleží na obsahu inzerátu většinou nesleduji, inzerce mě příliš nezajímá inzerce mě vůbec nezajímá 3 435 4 618 11 649 2 252 796 v kusech zdroj: květen – červenec 2003
1. Profil titulu Využíváte inzertní informace umístěné v týdeníku M&M? ANO 69 % NE 31 % Využíváte inzertní informace umístěné v přílohách M&M? ANO 66 % NE 34 % zdroj: květen – červenec 2003
odpovídají následovně: 1. Profil titulu Jen málokdy si dáváme takový pozor jako tehdy, když máme něco doporučit. V takovém případě totiž na sebe bereme svůj díl odpovědnosti za produkt, který doporučujeme. I proto si velmi vážíme faktu, že čtenáři na otázku Kdybyste měl někomu, kdo pracuje v obdobném oboru jako vy, doporučit časopis věnovaný marketingu, reklamě a médiím, který by to byl? odpovídají následovně: zdroj: květen – červenec 2003
2. Rozhodovací pravomoci Skoro polovina čtenářů M&M rozhoduje o investicích a výdajích větších než 1 milion Kč O jak velkém objemu investic nebo jiných výdajů v průměru ročně rozhodujete nebo se podílíte na rozhodnutí ? v % Čtenáři M&M MML osoby s rozhodovacími pravomocemi zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: MML roční data 2002, Median, LAE-ČR-2002, GfK Praha, UVDT
Skoro polovina čtenářů M&M přímo rozhoduje o reklamě a podpoře prodeje 2. Rozhodovací pravomoci Skoro polovina čtenářů M&M přímo rozhoduje o reklamě a podpoře prodeje v % Čtenáři M&M MML osoby s rozhodovacími pravomocemi zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: MML roční data 2002, Median, LAE-ČR-2002, GfK Praha, UVDT
3. AUTA Čtyři z pěti čtenářů M&M se podílí na rozhodování o vozovém parku Jak se podílíte ve firmě na rozhodování o vozovém parku? v % zdroj: květen – červenec 2003
3. AUTA 55 % našich čtenářů (tj. více než 12 500 lidí) si do 2 let koupí osobní vůz v % čtenáři M&M Media projekt ´02 zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: Media projekt, 1. 1.-17. 12. 2002, Sdružení Gfk – TN Sofres – Stem/Mark, SKMO a výzkum společnosti Stem/Mark
Každý čtvrtý čtenář M&M si pořídí vůz za více jak půl milionu 3. AUTA Každý čtvrtý čtenář M&M si pořídí vůz za více jak půl milionu v % čtenáři M&M Media projekt ´02 zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: Media projekt, 1. 1.-17. 12. 2002, Sdružení Gfk – TN Sofres – Stem/Mark, SKMO a výzkum společnosti Stem/Mark
4. DIGITÁLNÍ SVĚT Plánujete Vy osobně koupi digitálního fotoaparátu v průběhu příštích 12 měsíců? NE 40 % ANO 60 % Plánujete Vy osobně koupi mobilního telefonu v průběhu příštích 12 měsíců? NE 41 % ANO 59 % zdroj: květen – červenec 2003
4. DIGITÁLNÍ SVĚT Skoro polovina čtenářů M&M si během následujících 12 měsíců koupí PC s příslušenstvím čtenáři M&M Media projekt ´02 zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: Media projekt, 1. 1.-17. 12. 2002, Sdružení Gfk – TN Sofres – Stem/Mark, SKMO a výzkum společnosti Stem/Mark
Naši čtenáři myslí na budoucnost 5. FINANCE A POJIŠTĚNÍ Naši čtenáři myslí na budoucnost Čtenáři M&M MML osoby s rozhodovacími pravomocemi zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: MML roční data 2002, Median, LAE-ČR-2002, GfK Praha, UVDT
Naši čtenáři chtějí bydlet ve svém 5. FINANCE A POJIŠTĚNÍ Naši čtenáři chtějí bydlet ve svém Čtenáři M&M MML osoby s rozhodovacími pravomocemi zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: MML roční data 2002, Median, LAE-ČR-2002, GfK Praha, UVDT
Čtvrtina čtenářů MM osobně rozhoduje o službách personálních agentur 6. PERSONÁLNÍ INZERCE Čtvrtina čtenářů MM osobně rozhoduje o službách personálních agentur Čtenáři M&M MML osoby s rozhodovacími pravomocemi zdroj: květen – červenec 2003 zdroj: MML roční data 2002, Median, LAE-ČR-2002, GfK Praha, UVDT
Tři čtvrtiny čtenářů M&M sledují informace o pracovních pozicích 6. PERSONÁLNÍ INZERCE Tři čtvrtiny čtenářů M&M sledují informace o pracovních pozicích zdroj: květen – červenec 2003
6. PERSONÁLNÍ INZERCE Více než dvě třetiny našich čtenářů chtějí více personální inzerce v M&M zdroj: květen – červenec 2003
Marketing&Media mi pomáhá orientovat se v oboru 7.1. Jak nás vidí … Marketing&Media mi pomáhá orientovat se v oboru 93 % respondentů souhlasí Marketing&Media je pro moji práci důležitý 88% respondentů souhlasí Marketing&Media je nezaměnitelný 68 % respondentů souhlasí Marketing&Media přináší informace, které jinde nenajdu 66 % respondentů souhlasí zdroj: květen – červenec 2003
Odborný tisk je médium s přesně zacílenou skupinou čtenářů 7.2. Jak nás vidí … Odborný tisk je médium s přesně zacílenou skupinou čtenářů 95 % respondentů souhlasí Inzerce v odborném tisku zvyšuje image zadavatele 86% respondentů souhlasí Inzerce v odborném tisku je důležitá pro udržení či posilování pozice zadavatele na trhu 81 % respondentů souhlasí Inzercí v odborném tisku nejlépe oslovíte cílové skupiny obtížně zachytitelné jinými způsoby komunikace 72 % respondentů souhlasí zdroj: NFO AISA, B2B tisk a inzerce, říjen 2004
7.3. Jak nás vidí … UŽITEČNOST ODBORNÉHO TISKU V POROVNÁNÍ S OSTATNÍMI MÉDII OBSAHUJE INZERCI, KTERÁ JE PRO MOU PRÁCI UŽITEČNÁ POSKYTUJE MI INFORMACE O NOVÝCH PRODUKTECH A SLUŽBÁCH 43% 28% 15% 3% 2% 1% 0% 5% B2B tisk Internet Odborné konference, výstavy, veletrhy Celostátní deníky Direct mail Všeobecné časopisy Televize Regionální deníky Rozhlas jiné 47% 20% 7% 5% 4% 3% 2% 1% 0% 6% B2B tisk Internet Celostátní deníky Všeobecné časopisy Odborné konference, výstavy, veletrhy Direct mail Regionální deníky Televize Rozhlas jiné žádné zdroj: NFO AISA, B2B tisk a inzerce, říjen 2004
8. Ceník www.mam.cz
8. Ceník www.mam.cz
9. Harmonogram www.mam.cz
9. Harmonogram www.mam.cz
10. Kontakty Vydavatel: Economia a.s. Dobrovského 25, 170 55 Praha 7 Redakce: Daniel Köppl – šéfredaktor tel.: 233 073 150 fax: 233 072 021 e-mail: daniel.koppl@economia.cz Inzerce: František Frídl – vedoucí inzerce tel.: 233 073 160 fax: 233 072 033 e-mail: frantisek.fridl@economia.cz Magda Etzlerová – manažer inzerce tel.: 233 073 170 fax: 233 072 033 e-mail: magda.etzlerova@economia.cz Petra Kačírková - manažer inzerce tel.: 233 073 180 fax: 233 072 033 e-mail: petra.kacirkova@economia.cz www.mam.cz