Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
VY_32_INOVACE_
Identifikátor materiálu: EU
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
v habsburské monarchii 1848
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Procvičení a upevnění učiva
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: Moderní škola
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.15_lidska_prava-soutez Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
STÁTNÍ SYMBOLY ČESKÉ REPUBLIKY Poznáváme státní symboly
Revoluce v evropských zemích 1848
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.09_zdroje_lidskych_prav Datum: 16.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Zdroje lidských práv Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA ZDROJE LIDSKÝCH PRÁV Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a zahrnuje aktivitu a výklad o vybraném zdroji lidských práv

Všeobecné znalosti Napište jednoslovné odpovědi. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Co je to křesťanství? Jak označujeme cizím slovem nenávist k jedinci, která je založena jen na jeho příslušnosti k určité národnostní skupině nebo rase? Jak říkáme nejvyššímu zákonu státu? Uveď slovo, které chybí: Základní ______________ práva. Jinými slovy právní norma. Jaká instituce v ČR schvaluje zákony? Uveď jeden ze státních symbolů ČR. Kdo v ČR zajišťuje, aby byly dodržovány zákony? Jinými slovy předseda vlády. Jak se jmenuje instituce, ve které lidé tráví povinně 9 let svého života? Který demokratický stát vznikl 1.1.1993? Společenská pravidla: Zdraví první muž nebo žena? Společenská pravidla: Podává první ruku muž nebo žena? Společenská pravidla: Po kterém boku muže chodí žena? Jak se jmenuje známý autor knih Slon v porcelánu, Velká kniha etikety?

Hledej odpovědi na otázky v osmisměrce. 1. náboženství 2. rasismus 3. ústava 4. lidská 5. zákon 6. parlament 7. vlajka 8. policie 9. premiér 10. škola 11. Česká republika 12. muž 13. žena 14. vpravo 15. Špaček N Z T E M A L R P Á I X V K B S Ú Š O J U Ž Č F C D Í Tajenka: _____________________________________

Velká francouzská revoluce proběhla v 18. století. 18. století bylo velmi důležité pro vývoj lidských práv. Eugéne Delacroix: Svoboda vede lid na barikády Během Velké francouzské revoluce byla vydána významná listina s názvem Deklarace práv člověka a občana. Deklarace práv člověka a občana obsahuje demokratické principy, kterými se dnes řídíme.

Která práva asi uvedená deklarace obsahovala? Např. svoboda člověka, právo na vlastnictví, bezpečnost, právo na odpor proti útlaku

Logo Francouzské republiky

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-01-15]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pr%C3%A1va&ex=1&ctt=1#ai:MC900229239 Uvedené zdroje [ on-line] 18.12.2011 [cit. 2012-01-15]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Logo_de_la_R%C3%A9publique_fran%C3%A7aise.svg Kolektiv autorů. Základy slušného chování pro děti. 1. vyd. Praha : Svojtka & Co, 2011. s. 20. ISBN 978-80-256-0198-1K

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a zahrnuje aktivitu a výklad o vybraném zdroji lidských práv Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci vysvětlí, co obsahuje Deklarace práv člověk a občana. Žáci uvedou, jak je uvedená deklarace stará. Klíčová slova lidská práva, zásady demokracie Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita, výklad Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 568 kB

Metodická poznámka Prezentaci je vhodné využít v úvodní části hodiny. Snímek 2- Žáci píši odpovědi do připravené tabulky (správné odpovědi jsou uvedeny na snímku 3). Snímek 3- Žáci si v osmisměrce najdou správné odpovědi na předchozí otázky, chodí k tabuli a zaškrtávají nalezená slova. Snímek 4- Stručný výklad o Deklaraci práv člověka a občana. Snímek 5- Brainstorming- žáci chodí psát na tabuli odpověď na otázku. Poslední animaci je vhodné odkrýt až na závěr, s žáky nejprve projdeme jejich nápady. Snímek 6- Žákům vysvětlíme logo Francouzské republiky.