NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základy automatického řízení 1
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Opylení a oplození u rostlin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rešerše.
Opylení a oplození.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
POHLAVNÍ SOUSTAVA (opakování pojmů)
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rozmnožování organismů
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._23.OPYLENÍ A OPLOZENÍ TÉMA: OPYLENÍ A OPLOZENÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349

ANOTACE: Prezentace je zaměřena na vysvětlení pojmů opylení a oplození a rozdílů mezi nimi. Dále se zabývá druhy opylení a také významem opylení a oplození. Popisky s úkoly ve tvaru bublin mají motivační charakter – rozvíjejí myšlení žáků a jejich schopnost práce s textem (vyhledávání požadovaných informací v učebnici a jejich interpretace). Své vědomosti si mohou žáci procvičit krátkým shrnujícím opakováním. Při prezentaci je vhodnější použít učebnu s interaktivní tabulí z důvodu aktivnějšího zapojení se žáků do výuky. Potřebnou pomůckou je učebnice, se kterou žáci během prezentace pracují. Prezentaci lze doplnit konkrétními ukázkami významu opylení a oplození (některými průmyslově využívanými semeny a plody, i výrobky z nich - např. semeny bavlníku). Prezentace byla vytvořena dne 18. 3. 2012 a ověřena 30. 3. 2012.

Uveď příklad opylujícího hmyzu Opylení a oplození Opylení Víš, jak k němu dochází? - přenos pylu na bliznu pestíku • větrem • vodou (př. růžkatec) (př. habr) • hmyzem (hydrogamie) (např. včela, čmelák, brouci, …) • jiným živočichem Uveď příklad opylujícího hmyzu a konkrétní rostliny. (př. pták - kolibřík, savec - kaloň) (anemogamie = větrosnubnost) (př. kopretina) (entomogamie = hmyzosnubnost) (př. některé tropické rostliny)

Pokus se sám nebo s pomocí učebnice vysvětlit rozdíl mezi nimi. - rostliny lákají opylovače např.: barvou květů vůní květů tvarem květů květním nektarem - podle způsobu opylení dále rozlišujeme rostliny: Pokus se sám nebo s pomocí učebnice vysvětlit rozdíl mezi nimi. • cizosprašné - opyleny pylovými zrny jiného jedince téhož druhu př. jabloň, třešeň •samosprašné - schopné opylení vlastním pylem př. kiwi

Oplození - splynutí samčí a samičí pohlavní buňky (spermatické buňky a vajíčka) - vzniká zygota zárodek nové rostliny (součást semene) pylové zrno pylová láčka samčí pohlavní buňky vaječné obaly Pojmenuj již známé části obrázku a s využitím učebnice se pokus pojmenovat i ty zbývající. vajíčko pestík

Význam opylení a oplození: • semena • plody - pohlavní rozmnožování rostlin - ochrana semen - přenos semen zachování rodu a druhu - potrava, pochutina, koření … - průmyslové zpracování (např. potravinářský a textilní průmysl)

Opakování 1) Vysvětli pojmy opylení a oplození. - přenos pylu na bliznu pestíku - splynutí samčí a samičí pohlavní buňky 2) Jmenuj alespoň 2 možné způsoby přenosu pylu. - hmyzem, větrem, vodou, jiným živočichem 3) Objasni pojem cizosprašná rostlina a uveď její příklad. - rostlina opylovaná pylovými zrny jiného jedince téhož druhu - př. jabloň, třešeň

4) Jmenuj alespoň 2 příklady, čím rostliny lákají své opylovače. - např. květním nektarem, barvou květů, vůní květů, tvarem květů 5) Uveď význam opylení a oplození. - vznik semen a plodů pro rostlinu pohlavní způsob rozmnožování

Použité zdroje - použité obrázky – kliparty galerie MS Office 2010 - použitý nákres pestíku pochází z vlastní tvorby