Asertivita.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asertivita.
Advertisements

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Konflikt a agrese Mgr. Gabriela Mahrová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Asertivita.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 Umím se prosazovat? © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
 Postoje jsou důležitou složkou komunikace, jsou součástí osobnosti, souvisí s chápáním, myšlením a cítěním, jsou relativně trvalé, většinou vycházejí.
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE ASERTIVNÍ KOMUNIKACE
UMĚNÍ KOMUNIKACE UMĚNÍ PREZENTACE Horšovský Týn
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Zásady dobré komunikace
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
PSFA 2 Přednáška č.4 Téma: Asertivita.
Komunikační dovednosti
Principy, zásady a chyby
4. část :Prevence a řešení konfliktů s kolegy a klienty
KONFLIKT Božena Genrtová.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Komunikace Základní prostředek výměny informací
Nakonec našel a nazval jej: KATEGORICKÝ IMPERATIV, který zní:
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Asertivní dovednosti.
Sebeuvědomění a sebekontrola
Asertivita.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ASERTIVITA.
ASERTIVITA.
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
Asertivitou k sebedůvěře
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
TRANSAKČNÍ ANALÝZA A ASERTIVITA
Psychologie zdraví Copingové strategie.

ZÁKLADY ASERTIVITY.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
Manager nebo leader? Management je pozice
Asertivita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Vztah k sobě samému Asertivní minimum aneb protistresový program.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Pasivní chování Agresivní chování Asertivní chování
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Jejich přijímání a vyjádření
Asertivita.
Pasivní chování Agresivní chování Asertivní chování
Transkript prezentace:

Asertivita

Asertivita. Znamená zdravé a přiměřené sebeprosazení. Znamená to nejednat na úkor druhých, ale nenechat druhé jednat na náš úkor. Jde o jednání vyrovnaného, dospělého člověka, který je si vědom své ceny, ale i ceny ostatních lidí. Je to jednání slušné, nepodlézavé, nenapadající. Existují základní asertivní práva a dovednosti.

Asertivní práva. Máš právo sám posuzovat své jednání, chování, myšlenky a emoce a být za jejich důsledky zodpovědný. Máš právo nenabízet žádné výmluvy či omluvy ospravedlňujcí tvé chování. Máš právo posoudit zda a nakolik jsi odpovědný za řešení problémů ostatních lidí. Máš právo změnit svůj názor. Máš právo dělat chyby a být za ně zodpovědný Máš právo říci „Já nevím“. Máš právo být nezávislý na dobré vůli ostatních. Máš právo dělat nelogická rozhodnutí. Máš právo říci „Já ti nerozumím“. Máš právo říci „je mi to jedno“ Máš právo rozhodnout se, zda budeš jednat asertivně nebo ne.

Základní asertivní dovednosti. Pokažená gramofonová deska Otevřené dveře Sebeotevření. Volné informace Negativní aserce Negativní dotazování Přijatelný kompromis.

Zásady účinného jednání. Při podávání informace buďte přímí, popisní, neraďte, neovlivňujte příjemce. Při vyjadřování vlastního názoru se držte svých práv, hlaste se k němu užití zájmena JÁ. Při vyjadřování svých přání a potřeb se zaměřte na to, co chcete a očekáváte. Vyzvěte k odpovědi, nesnižujte sebe sama. Při sdělování pocitů řekněte jaké pocity máte a hlaste se k nim zájmenem JÁ. Říkejte ano a ne, vyjádřete jasné stanovisko, buďte pevní. Při kritice buďte konkrétní, popište o co jde a uveďte příklady. Stejně při pochvale. Při vyhledávání informací vyžadujte data, nehodnoťte. Dejte najevo, že posloucháte, co vám druzí říkají, ale hned nehodnoťte. Svou schopnost empatie dejte najevo uznání pocitů druhého. Při přijímání kritiky nereagujte emocionálně. Dotazujte se, zeptejte se na příklady, chybu uznejte. Pochvalu přijímejte bez výhrad, potvrďte příjem. Buďte schopni změnit svůj názor po diskusi, soustřeďte se na podstatné. O slávu se podělte.