HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Advertisements

Zářezová metoda Kosoúhlé promítání
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
nerozvinutelné (zborcené) Zborcený rotační hyperboloid.
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Kosoúhlé promítání.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Diferenciální geometrie křivek
Kuželosečky.
Kótované promítání nad(před) průmětnou pod(za) průmětnou
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Střední škola stavební Jihlava
Otáčení roviny - procvičení
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Tato prezentace byla vytvořena
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ELIPSA Elipsa je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných bodů – ohnisek ( F1 a F2) stálý součet vzdáleností, větší než vzdálenost ohnisek. Vzdálenosti.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Křivky - vytvoření, rozdělení, tečna. Šroubovice.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
Parabola.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Evolventa kružnice + cykloidy
SÍTĚ HRANATÝCH TĚLES OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
KUŽEL – charakteristika tělesa
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Epicykloida, hypocykloida,
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
ROVINA A JEJÍ PRVKY - hlavní přímky
ROVINA A JEJÍ PRVKY - spádové přímky
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Kinematická geometrie
Pravoúhlá axonometrie
Pravidla pro zobrazování na výkresech
Otáčení pomocných průměten
Axonometrie - Konstrukce tělesa OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
VÁLEC – charakteristika tělesa
PRŮNIKY DVOU ROVINNÝCH
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-005

Úvodem si připomeňme, jak mohou vypadat jednotlivé řezy kužele.

HYPERBOLA - je množina všech bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů stálý rozdíl vzdáleností menší než je jejich vzdálenost. - podobně jako u elipsy oběma daným bodům říkáme ohniska a značíme je F1 a F2.

ŘEŠENÍ Příklad: Sestrojte hyperbolický řez rotačního kužele, jehož podstava leží v první průmětně [S (0, 5, 0) r = 4 v = 7] rovinou τ (-1, ∞, 4). ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Příklad: Sestrojte sdružené průměty řezu rotační kuželové plochy rovinou σ (3.5, ∞, 9). Kuželová plocha je dána povrchovou Kružnicí k=(S,r), která leží v první průmětně [S (0, 6, 6.5) r = 5 ] a vrcholem V(0, 6, 6.5). Plocha je ohraničena rovinou μ ׀׀ x12 (zμ=13). ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Děkuji za pozornost ! Použitá literatura: J. Leinveber – Technické kreslení Učební texty MZLU v Brně Ladislav DRS – Deskriptivní geometrie pro střední školy OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-005