Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál pro 6.ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_501_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
DESETINNÁ ČÍSLA.
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
zpracovaný v rámci projektu
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika – přirozená čísla
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13_ABECEDA Mgr. Petra Kukuczková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: MATEMATIKA ROČNÍK: V. TÉMA: DESETINNÁ ČÍSLA AUTOR: MGR. EVA JANOUŠKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: 7.2.2013 VY_32_INOVACE_33 _EJ

ANOTACE prezentace je vytvořena jako doplňující materiál k učivu desetinná čísla pro 5. ročník žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s pojmem desetinné číslo, zápisem desetinného čísla, jak desetinné číslo správně číst na připravených úkolech získané vědomosti procvičují

Klíčová slova desetinné číslo celá část desetinná část desetinná čárka

Desetinná čísla 4, 26 celá část desetinná část desetinná čárka

Obecně o desetinných číslech na prvním místě vpravo za desetinnou čárkou jsou desetiny čísla mají jedno desetinné místo např. 2 , 6 - dvě celé šest desetin na druhém místě vpravo za desetinnou čárkou jsou setiny čísla mají dvě desetinná místa např. 8, 35 - osm celých třicet pět setin

připíšeme-li za poslední desetinné místo libovolný počet nul, desetinné číslo se nezmění např . 0,6 = 0,60 0 0,6 = 0,60 - pokud je na posledním desetinném místě nula, můžeme ji v zápisu vynechat např. 1,20 = 1,2 8, 00 = 8, 0 = 8

Procvič si Přečti tato desetinná čísla 4,7 5,23 0,1 2,18 3,6 9,15 10,3 1,2 Zapiš tato desetinná čísla ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Řešení 4,7 – čtyři celé sedm desetin 5,23 – pět celých dvacet tři setin 0,1 – žádná celá jedna desetina 2,18 – dvě celé osmnáct setin 3,6 – tři celé šest desetin 9,15 – devět celých patnáct setin 10,3 – deset celých tři desetiny 1,2 – jedna celá dvě desetiny

Zapiš desetinné číslo nula celá dvacet devět setin – osm celých tři desetiny – pět celých šest desetin – patnáct celých třicet setin – jedna celá dvanáct setin – dvacet tři celých devět desetin – třináct celých pět setin – dvě celé dvacet čtyři setin – nula celá dvě desetiny -

Řešení nula celá dvacet devět setin – 0,29 osm celých tři desetiny – 8,3 pět celých šest desetin – 5,6 patnáct celých třicet setin – 15,30 jedna celá dvanáct setin – 1,12 dvacet tři celých devět desetin – 23,9 třináct celých pět setin – 13,05 dvě celé dvacet čtyři setin – 2, 24 nula celá dvě desetiny – 0,2

Přečti a zapiš desetinná čísla do tabulky desítky jednotky , desetiny setiny 0,6 _____________________ 4,56 ____________________ 8, 12 ____________________ 0,02 _____________________ 6,15 _____________________ 7, 4 _____________________ 15, 04 __________________ 1, 22 ____________________ 2, 8 _____________________

Řešení desítky jednotky , desetiny setiny 6 4 5 8 1 2 7 0,6 – nula celá šest desetin 4,56 – čtyři celé padesát šest setin 8, 12 – osm celých dvanáct setin 0,02 – nula celá dvě setiny 6,15 – šest celých patnáct setin 7, 4 – sedm celých čtyři desetiny 15, 04 - patnáct celých čtyři setiny 1, 22 – jedna celá dvacet dva setin 2, 8 – dvě celé osm desetin

Zdroj vlastní tvorba