Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY S PŘIROZENÝM MOCNITELEM NÁSOBENÍ MOCNIN AUTOR: MGR. VLADIMÍRA TRNKOVÁ.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Dělení desetinným číslem Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Výukový materiál pro 6.ročník
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 1. Opakování rovnic se zlomky Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Výukový materiál pro 8.ročník
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Početní operace v oboru přirozených čísel
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Druhá mocnina dvojčlenu
Rozklad mnohočlenu na součin
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Ukládání čísel v počítači 2
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Zlomky Složené zlomky..
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
Mocniny s přirozeným mocnitelem
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
2.2 Kvadratické rovnice.
Násobení desetinných čísel
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Společný dělitel … a jak ho najít.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Lomené algebraické výrazy
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Zlomky a desetinná čísla
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Druhá mocnina a odmocnina
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Aritmetické operace s binárními čísly
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Lomené algebraické výrazy
Společný jmenovatel lomených výrazů
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Nejmenší společný násobek,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných Druhá mocnina Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných Autor: Mgr. Vladimíra Trnková

Určování druhé mocniny čísel končících nulami Užitím vlastností násobení odvodíme postup umocňování velkých čísel 5002 = 500 . 500 = 5 . 100 . 5 . 100 = 5 . 5 . 100 . 100 = = 52 . 1002 = 25 . 10 000 = 250 000 Věta o „druhé mocnině součinu“ 5002 = (5 . 100)2 = 52 . 1002 = 25 . 10 000 = 250 000 „Součin umocníme tak, že umocníme každého činitele zvlášť a výsledné mocniny vynásobíme.“ (a . b)2 = a2 . b2

Určování druhé mocniny čísel končících nulami V tabulkách najdeš pouze čísla do 1000 Určování druhé mocniny čísel končících nulami Umocni číslo bez nul a připiš dvojnásobný počet nul 4 0002 = 16 000 000 3 7202 = 13 838 400 6 8932 ≐ 6 8902 = 47 472 100 3722 najdi v tabulkách Připiš dvojnásobný počet nul Zaokrouhli na 3 platné číslice (tak, aby po zakrytí nul vzniklo číslo menší než 1 000) Připiš dvojnásobný počet nul 6892 najdi v tabulkách

Cvičení A Vypočtěte 2 3002 = 1 4502 = 8 4002 = 375 0002 = 2 8922 = 56 1342 = 79 8502 = Řešení = 5 290 000 = 2 102 500 = 70 560 000 = 140 625 000 000 ≐ 2 8902 = 8 352 100 ≐ 56 1002 = 3 147 210 000 ≐ 79 9002 = 6 384 010 000

Určování druhé mocniny desetinných čísel Užitím vlastností násobení odvodíme postup umocňování desetinných čísel 0,62 = 0,6 . 0,6 = 6 . 0,1 . 6 . 0,1 = 6 . 6 . 0,1 . 0,1 = = 62 . 0,12 = 36 . 0,01 = 0,36 Užijeme větu o „druhé mocnině součinu“ 0,62 = (6 . 0,1)2 = 62 . 0,12 = 36 . 0,01 = 0,36 (a . b)2 = a2 . b2

Určování druhé mocniny desetinných čísel Umocni číslo bez des. míst a odděl dvojnásobný počet desetinných míst 0,092 = 0,008 1 42,52 = 1 806,25 3,4682 ≐ 3,472 = 12,040 9 4252 najdi v tabulkách Odděl dvojnásobný počet des. míst Zaokrouhli na 3 platné číslice (tak, aby po zakrytí des. čárky vzniklo číslo menší než 1 000) Odděl dvojnásobný počet des. míst 3472 najdi v tabulkách

Cvičení B Vypočtěte 0,052 = 0,0032 = 1,32 = 6,82 = 3,792 = 6,1842 = 19,1252 = Řešení = 0,002 5 = 0,000 009 = 1,69 = 46,24 = 14,364 1 ≐ 6,182 = 38,192 4 ≐ 19,12 = 364,81