DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0113 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova ohebná 2 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesný rod.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesa.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
S L O V E S A Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
slovesný způsob - konjunktiv čtvrtý únor 2013
Slovesa Bc. K. Matějková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
Slovesný způsob Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesný způsob podmiňovací
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Spojky.
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Podmiňovací způsob Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Tvarosloví – podmiňovací způsob sloves Ročník prima Datum tvorby 18.11.2012 Anotace Podmiňovací způsob, přítomný, minulý Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání při výuce Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Slovesa – podmiňovací způsob Abych po tobě něco nehodil! Kdybych to byl býval věděl, byl bych sem býval nechodil.

Podmiňovací způsob vyjadřuje možný děj, děj, který by mohl nastat, pokud by se splnily určité podmínky Příklad: Šla bych s vámi večer do kina, pokud nebudu unavená. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Tired.jpg

Podmiňovací způsob přítomný číslo jednotné 1. pracoval bych 2. pracoval bys 3. pracoval by číslo množné 1. pracovali bychom 2. pracovali byste 3. pracovali by http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Iron_worker_07.jpg

Podmiňovací způsob minulý číslo jednotné 1. byl bych pracoval 2. byl bys pracoval 3. byl by pracoval číslo množné 1. byli bychom pracovali 2. byli byste pracovali 3. byli by pracovali http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Grape_workers.jpg

Zvratné „s“ ve 2. osobě čísla jednotného se u zvratných sloves připojuje -s ke zvratnému zájmenu př. díval by ses, koupil by sis často se tvary pomocného slovesa spojují se spojkou př. abys slyšel, kdybych věděl, kdybychom spěchali Časté, ale naprosto nesprávné tvary: kdybysme, kdyby jsme, kdyby jste ! http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SMirC-puke.svg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Skull_and_crossbones.svg

plakat prosit upéct pít vydržet natáhnout opravit Procvičování Úkol: Slovesa převeďte do podmiňovacího způsobu přítomného a tvořte s nimi věty. plakat prosit upéct pít vydržet natáhnout opravit http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/SMirC-cry.svg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/WORKERS.jpg

Procvičování koupat se navštívit, ozdobit Úkol: Doplňte tvary sloves v podmiňovacím způsobu do tabulky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Brown_Bear_bathing.jpg koupat se navštívit, ozdobit číslo jednotné 1. navštívil ............. 2. ........................... 3. ........................... číslo množné 1. ...........................

Procvičování Úkol: Dokončete věty. Kdybych měl milión, .......................... Kdybych uměl létat,.............................. Kdybych uměl cestovat časem,............................. Kdyby psi uměli mluvit,.................................... Kdybych měl 100 tabulek čokolády,............... Kdybych se mohl narodit v jiné zemi,..................................... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Lilienthal-Skulptur_Flughafen_Tegel.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/USCurrency_Federal_Reserve.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Chocolate.jpg/770px-Chocolate.jpg

Zdroje: KRAUSOVÁ, Zdeňka a Renata TERŠOVÁ. Český jazyk pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 136 s. ISBN 80-7238-206-3. MELICHAR, Jiří a Vlastimil STYBLÍK. Český jazyk: rozšířený přehled učiva základní školy s cvičeními a klíčem. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-042-5228-1. http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Ostatní materiál je z archivu autorky Materiál stažen 18. 11. 2012