Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Určování větných členů - procvičování
Větné členy.
Významové vztahy ve větě jednoduché
Digitální učební materiál
Rozvíjející větné členy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DRUHY PŘÍSLOVEČNÝCH URČENÍ A TVOŘENÍ PŘÍSLOVEČNÝCH VĚT
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Postup při určování větných členů
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Přívlastek (Pk).
Český jazyk 2 morfologie, syntax
Přívlastek Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0111 Název sady:
Grafické znázornění věty jednoduché
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché II.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Rozvíjející větné členy - opakování -
Komplexní jazykový rozbor
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Formální skladební vztahy
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Přívlastek neshodný řízený přimykající. Přívlastek neshodný řízený Domlouvat dítěti (sloveso + předmět; řízenost) Pohlédnout / dívat se na hodiny (sloveso.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
7.třída ( sekunda) Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.01.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Grafický rozbor vět Postup.
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Syntax (větná skladba)
Syntax (větná skladba)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.

Hasiči museli vyjíždět Pu místa Pu míry Pu příčiny v Příbrami několikrát kvůli stromům a větvím PkS PkS spadlým ohrožujícím bezpečnost Pt PkN provozu PkS silničního

Syntaktické vztahy PREDIKACE – vztah v základní skladební dvojici DETERMINACE – v ostatních skladebních dvojicích KOORDINACE – v několikanásobném větném členu

SYNTAKTICKÉ VZTAHY PREDIKACE hasiči museli vyjíždět KOORDINACE (kvůli) stromům a větvím

Syntaktické vztahy DETERMINACE (ZÁVISLOST, URČOVÁNÍ) SHODA (kongruence) – mezi shodným přívlastkem a řídícím substantivem (kvůli) spadlým stromům (kvůli) stromům ohrožujícím silničního provozu

Syntaktické vztahy DETERMINACE (ZÁVISLOST, URČOVÁNÍ) ŘÍZENOST (rekce) – mezi předmětem a řídícím slovesem nebo adjektivem ohrožuje bezpečnost ohrožující bezpečnost – mezi přívlastkem neshodným (zpravidla ve 2. pádě bez předložky) a řídícím substantivem: bezpečnost provozu

Syntaktické vztahy PŘIMYKÁNÍ (adjunkce) DETERMINACE (ZÁVISLOST, URČOVÁNÍ) PŘIMYKÁNÍ (adjunkce) – mezi příslovečným určením a řídícím slovesem nebo adjektivem, popř. příslovcem Museli vyjíždět kvůli stromům ohrožujícím často hodně často

Syntaktické vztahy DETERMINACE (ZÁVISLOST, URČOVÁNÍ) PŘIMYKÁNÍ (ADJUNKCE) – vztah mezi neshodným přívlastkem (zpravidla v jiném než bezpředložkovém 2. pádě) a řídícím substantivem Koš na papír stojí pod oknem. Jízda autem nás všechny pořádně unavila