Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
O základních principech
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
Zpracovala: ing. Alena Pawerová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Zdroj světla. Šíření světla
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název projektu: Škola a sport
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
ZDROJE SVĚTLA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas Číslo DUM: III/2/FY/2/1/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - dutá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Mikroskop
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrické vlastnosti látek Číslo DUM: III/2/FY/2/2/1 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Odraz světla Číslo DUM: III/2/FY/2/3/5 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
Zdroje světla Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Siločáry elektrického pole
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vodič a izolant v elektrickém poli Číslo DUM: III/2/FY/2/2/5 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Světlo jako elektromagnetické vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotografické příslušenství
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Třída 3.B 3. hodina.
Druhy optických prostředí
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Světlo, světelné zdroje Číslo DUM: III/2/FY/2/3/1 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta Střelcová Anotace: Žák se seznámí s tím, co to je světlo a světelné zdroje. Klíčová slova: světlo, zdroj světla, rychlost světla, optické prostředí Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a úkoly. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 7.ročníku Datum vzniku DUM: 21.7.2013

Světlo, světelné zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Markéta Střelcová.).

Co je to světlo? Nikdo z nás si nedovede představit život bez světla, ale co to vlastně světlo je. Světlo je elektromagnetické záření, jeho rychlost ve vakuu je 300 000 km/s. Jedná se o vůbec nejvyšší možnou rychlost hmotných objektů ve vesmíru. Ve všech ostatních prostředích se šíří světlo pomaleji. Značka rychlosti světla – c Světlo může být tělesy vyzařováno, ale také odráženo nebo pohlcováno.

Světelné zdroje Jsme schopni vidět takové předměty, ze kterých do našeho oka světlo přichází. Takové předměty, které můžou světlo vyzařovat, jsou světelným zdrojem (např. Slunce, hvězdy, plamen, rozžhavené vlákno žárovky). Je nutné odlišit světelné zdroje od těles, které světlo nevyzařují, ale pouze odrážejí ( např. Měsíc odráží sluneční světlo, stůl světlo žárovky atd.).

Dělení světelných zdrojů přírodní ( Slunce, hvězdy ) a umělé světelné zdroje (žárovka, zářivka ) plošné ( Slunce, zářivka ) a bodové světelné zdroje (mají malé rozměry – např. laserové ukazovátko)

Optické prostředí Je to každé prostředí, kterým se šíří světlo. Optická prostředí dělíme na průhledná – předmět vidíme zcela jasně (sklo, voda, vzduch), průsvitná – předmět vidíme rozmazaně, část světla se rozptýlí (mléčné sklo, mlha) a prostředí neprůhledná – předmět nevidíme, světlo tělesem neprochází (kámen, plech, dřevo)

Otázky a úkoly: 1. Co to je světlo? elektromagnetické záření 2. Jaká je rychlost světla ve vakuu? 300 000 km/s 3. Co to je světelný zdroj Těleso, které vyzařuje světlo. 4. Jaké znáš světelné zdroje? např. Slunce, hvězda, rozžhavené vlákno žárovky, oheň, zářivka 5. Následující tělesa rozdělte na zdroje světla a tělesa, která světlo odrážejí : skleněné dveře, hvězdy ve vesmíru, žárovka v lustru, Slunce, Měsíc. skleněné dveře–odrážejí, hvězdy–zdroj světla, žárovka v lustru–zdroj světla, Slunce –zdroj, Měsíc-odráží

Otázky a úkoly: 6. Uveď příklad plošného a bodového světelného zdroje plošné např. zářivka, Slunce bodové např. malá žárovička, laserové ukazovátko 7. Co to je optické prostředí? Je to každé prostředí, ve kterém se šíří světlo. 8.Uveď příklad průhledného, průsvitného a neprůhledného prostředí. Průhledné – např. voda, vzduch, sklo, průsvitné – např. mlha, mléčné sklo, neprůhledné – např. dřevo, plech.

Použité zdroje: NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.10.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Soleil_(2).JPG LYKAESTRIA. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.10.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:The_sun1.jpg