TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Pravidla pro počítání s mocninami
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Počítáme s celými čísly
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1.přednáška úvod do matematiky
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Celá čísla Násobení.
MOCNINY s přirozeným exponentem
Neúplné kvadratické rovnice
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
NÁZEV: VY_32_INOVACE_470_Matematické operace
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
POSLOUPNOST Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Racionální čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZNÁMKY ve formátu PDF
Mocniny s přirozeným mocnitelem
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR ČÍSELNÉ OBORY Mgr. Martina Fainová Poznámky ve formátu PDF

Druhy čísel přirozená čísla celá čísla racionální čísla reálná čísla 1 přirozená čísla -100 2 5 11 -1 celá čísla 108 -1258 racionální čísla -4 -66 reálná čísla komplexní čísla Číselný obor = množina čísel spolu s matem. operacemi

Označení číselných oborů Obor (množina) přirozených čísel N0 celá nezáporná čísla Z Obor (množina) celých čísel Z– celá záporná čísla Q Obor (množina) racionálních čísel R Obor (množina) reálných čísel R+ kladná reálná čísla R– záporná reálná čísla C Obor (množina) komplexních čísel

Cvičení Příklad 1: Zařaďte daná čísla do max. číselného oboru a správně schématicky zapište: Příklad 2: Zapište dané množiny výčtem prvků: A = {x  N; x ≤ 5} B = {x  Z–; x > -6} Příklad 3: Určete, které z násled. množin jsou si rovny: {x  Z; x2 < 5}, {0}, {x  N; x < 0}, N, 0, {x  Z; x = -x}, {x  Z; x >0}, {0; 1; -1; 2; -2}

Základní početní operace: Inverzní početní operace: sčítání součet násobení součin a + b a  b sčítanec činitel Inverzní početní operace: odčítání rozdíl dělení podíl a – b čitatel (dělenec) menšenec menšitel jmenovatel (dělitel)

Vlastnosti početních operací KOMUTATIVNOST sčítání a násobení = libovolná záměna pořadí sčítanců (činitelů) Příklad: 11 + 3 = 3 + 11 nebo 11  3 = 3  11, tj. a + b = b + a nebo ab = ba ASOCIATIVNOST sčítání a násobení = libovolné sdružování (uzávorkování) členů Příklad: (11 + 3) + 7 = 11 + (3 + 7) nebo (7  2)  5 = 7  (2  5) DISTRIBUTIVNOST násobení ke sčítání - násobení součtu = roznásobení každým členem součtu Příklad: 11  (3 + 7) = 11  3 + 11  7, tj. a  (b + c) = ab + ac

Cvičení Příklad 1: Při výpočtu využijte asociativnost a komuta- tivnost sčítání a násobení: 28 + 33 + 7 + 22 28 + 232 + 72 5  327  2 129  4  25 Příklad 2: Využitím distributivnosti vypočítejte: 3  658 + 7  658 4  (252 + 5) Příklad 3: Co nejefektivněji vypočítejte: a) 4  31  25 + 17  32 + 8  465 - 7  32 + 2  465 b) 17  28 + 8  252 – 9  28 + 2  252 + 4  54  25