Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_10_Kocůrková
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počasí VY_52_INOVACE_21 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obličej VY_32_INOVACE_2B_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Slabiky II. VY_32_INOVACE_1B_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska K VY_32_INOVACE_3B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vánoce VY_32_INOVACE_2B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ovocné stromy a jejich plody VY_32_INOVACE_1C_18 Číslo projektu: CZ. 1
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lidské tělo VY_32_INOVACE_2B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Narozeniny VY_32_INOVACE_2B_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Vnější geologické děje VY_52_INOVACE_35 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd, 35 Anotace Jedná se o výkladový materiál, který je doplněn řadou odkazů na informace v encyklopedii Wikipedia. Výuková část by měla probíhat formou diskuse o jednotlivých vlivech, které žáci vidí na obrázcích. Součástí jsou i odkazy na krátká videa sesuvu půdy, písečné bouře, tornáda a povodně. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Miroslav Kruba Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a příroda Přírodopis Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Očekávaný výstup Žáci získají základní informace o geologických dějích, které se podílí na rázu krajiny. Druh interaktivity Využití interaktivní tabule, hypertextových odkazů a práce s PC. Materiál je použitelný pro výuku v online prostředí sdíleném žáky i rodiči. Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru. Cílová skupina  Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 14 – 16. let, 9. ročník

Geologické děje Podílí se na utváření zemské kůry a jejího povrchu Rozlišujeme vnitřní a vnější geologické děje

Vnější geologické děje Mezi tyto děje lze zařadit: Zemskou přitažlivost (gravitaci) Tekoucí vodu, pohyb ledovců, sesuvy půdy Vítr

Zemská přitažlivost Tekoucí voda Zajišťuje pohyb hornin, zvětralin a vody směrem dolů Způsobuje laviny a sesuvy půdy Tekoucí voda Vymílá na zem. povrchu hluboké a široké rýhy Dochází k podemílání břehů a odnášení částeček půdy – vznikají naplaveniny Ve vápencových územích vznikají jeskyně, tvoří se krápníky

Činnost vody

Vítr Unáší drobné částečky hornin, které narážejí do skal, obrušují je a mění jejich tvar Podílí se na erozi půdy, kdy poté vznikají převisy, duny Písečná bouře

Zdroje a citace Všechny obrázky a fotografie, pokud není uvedeno jinak, jsou použity z galerie klipart http://office.microsoft.com/klipart Obr. 1 AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 8.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Active_Margin.svg?uselang=cs Obr. 2 VIGIL. USGS, Jose F.. Wikipedia.org [online]. [cit. 8.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tectonic_plate_boundaries.png Obr. 3 MOTTILA. Wikipedia.org [online]. [cit. 8.8.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Intrusion_types.svg