Ekologicky příznivý životní způsob v běhu času (GA S)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODPORA TRANSFORMACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Ivana Příhonská Praha /
Advertisements

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
VZOR prezentace výsledků z kvantitativního výzkumu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Autor: Ing. Alice Horáčková
Uvidíme, na jakou úroveň energií se dostanete!
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Základní informace o poskytovateli
VY_32_INOVACE_Vac_I_01 Úvod do zeměpisu
Název projektu: Moderní škola
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Konstantin a Metoděj v České republice.
Poměr v základním tvaru.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Město Valašské Meziříčí pro občany Chcete snížit náklady na domácnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Realizace Vnitřních grantů 2015
Obec Pstruží pro občany
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Setkání kariérových poradců
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Diferencované stravování
Dobrovolnická činnost ADRA se seniory a pro seniory
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Život bez střeva , Praha.
SLUŽBY RENOMIA BENEFIT PRO ČLENY OS KOVO
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Podpora samostatného bydlení
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Každý den jsme trochu starší…
Terénní krizová služba
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Ekologicky příznivý životní způsob v běhu času (GA15-05552S) Najdeme „nové pestré“? Ekologicky příznivý životní způsob v běhu času (GA15-05552S) Pomozte nám najít nové perstré

Pestří a zelení, 1992 - Vlažní a váhaví, 2002 V roce 1992 oslovila Hana Librová prostřednictvím studentů a studentek sociologie desítky rodin, z nichž sestavila vzorek pro svůj výzkum dobrovolně skromného životního způsobu. Díky studujícím se jí podařilo kontaktovat osobnosti a domácnosti z různých částí republiky, lidi různých postojů, motivací i životních drah. Spojovala je jejich vědomě omezovaná spotřeba. V roce 2002 se vrátila k 15 z nich, aby zjistila, jak se jejich životy proměnily v čase. „Mnozí z nich více než před deseti lety rezignovali na pohodlné profesní zajištění a na kariéru. Vzdali se výhod města, bezproblémového zásobování, blízkosti škol a snadno dostupné lékařské péče … Snad nejvýraznějším rysem životního způsobu pestrých je mezilidská vstřícnost, občanská a vůbec lidská odpovědnost … Pro pestré je charakteristický sebeomezující postoj ekologického luxusu, člověk nemůže mít a prožívat všechno‘“ (Librová 2003: 253)

2015 - 2016 V roce 2015 probíhá třetí vlna longitudinálního kvalitativního výzkumu. Opět nás zajímá, jak se proměnila situace a každodenní život domácností po 13 letech od roku 2002. Zároveň nám však časový odstup umožňuje navštívit domácnosti jejich dětí a zabývat se tím, zda a jak se životní způsob původních pestrých přenáší na další generaci. Zároveň se však vynořila otázka, jak by vypadal onen původní vzorek, kdyby byl vytvořen dnes – v jiných socioekonomických podmínkách.

Koho hledáme? Kdo jsou „noví pestří“: Jak nám můžete pomoci? Jednotlivci či rodiny, kteří dobrovolně omezují svoji spotřebu, spotřebovávají méně, než by mohli. Mají ustálený životní způsob (samostatný rozpočet, založili rodinu nebo jsou singles starší 30 let). Není podstatné, zda jsou z města či vesnice. Jejich postoje nejsou vynuceny vnějšími okolnostmi (např. náhlým zchudnutím). Svým „dobrovolně skromným“ způsobem života se veřejně neprezentují. Prosíme o kontakt na osoby nebo rodiny, které odpovídají uvedeným charakteristikám. Potřebujeme od vás: stručný popis jejich životního způsobu (bydlení, zaměstnání, vzdělání, rodinná situace atp.) proč se domníváte, že daný člověk je pro náš výzkum vhodný kontaktní údaje dle vlastního uvážení případně svolení odkázat se na vaši osobu jako na zprostředkovatele kontaktu Z takto vytvořeného vzorku vybereme nejvhodnější dotazované. Zašlete nám prosím svá doporučení přes webový formulář http://goo.gl/forms/yHn455q0OY, případně na emailovou adresu: novipestri@gmail.com U kontaktů vysvětlit – že je chceme kontaktovat sami a odkázat se na toho, kdo kontakt poskytnul

Předem děkujeme za vaši pomoc! Prof. Hana Librová Vojtěch Pelikán Lukáš Kala Lucie Galčanová