Reklama I..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VOLYNĚ a FAIR TRADE SŠ a JŠ – 1. Fairtradová škola Volyně - 3. Fairtradové město.
Advertisements

REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Název vzdělávacího materiálu Vypracoval: Ing. Jméno Příjmení, měsíc 2013 Název školy Obchodní akademie a Střední odborné učiliště Veselí nad Moravou Název.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
EKONOMIKA DAŇ Z PŘÍJMŮ FYZICKÝCH OSOB ČÁST 1.. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Život ve středověku Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Setkání zástupců 1. ročníků
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
Procvičování slovní zásoby
TEPELNÉ MOTORY.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regenerační přípravky I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
22 / 9 / 2010.
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Ekologie a ochrana přírody
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Reklama I..
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Reklama I..
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Revoluce ve Francii
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Shrnutí rým (absolutní, cizí - české slovo)
Vláda prvních Habsburků
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
TŘÍDNÍ SCHŮZKY PROBĚHLÉ AKCE AKCE PŘED NÁMI EXKURZE VÍDEŇ
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Reklama I.

Historie Abúsír - Mumie princezny 5. dynastie Babylon – podomní obchodníci Théby Pompeje starověk – pouliční vyvolávači vznik cechů Gutenbergův vynález knihtisku r. 1455

USA – 18. a 19. století 1704 – Boston News Letter 1715 – daň na reklamy v Británii 1729 – Philadelphia Gazette (Benjamin Franklin) 1833 – The New York Sun 1855 – The New York Ledger (Robert Bonner)

Barnumská reklama = klamavá reklama Phineas Taylor Barnum „Teď nebo nikdy.“ „Každou minutu se narodí jeden hlupák, který uvěří čemukoliv, co je dostatečně přesvědčivě prezentováno.“

Slon Jumbo

Pojmy – zákon o regulaci reklamy Zadavatel reklamy = práv. nebo fyz. os., která objednala u jiné práv. nebo fyz. osoby reklamu Zpracovatel reklamy = práv. nebo fyz. os, která pro sebe nebo pro jinou práv. nebo fyz. osobu zpracovala reklamu Šiřitel reklamy = práv. nebo fyz. osoba, která reklamu veřejně šíří

USA – 19. století vznik obchodních domů John Wanamaker „ Polovinu mého rozpočtu na reklamu vynaložím zbytečně, jen nevím kterou.“ reklamní textař Jonh Powers vznik tzv. catch phrases

Metody tvorby reklamních sloganů použití rýmu a účinek rýmu akronymy hra s cizími jazyky přirovnání gradace adresnost tykání použití slangu kontrast pokyny a výzvy otázky přísloví a rčení

Evropská unie a uzákonění jazyků Slovensko– zákon č. 270/1995 Z.z. o štátnom jazyku Slovenskej republiky Francie – Loi Toubon ze 4.8.1994, Bureau de Vérification de la Publicité – rozšiřující zásady v r. 1998 Maďarsko – zákon č. XCVI z r. 2001 Polsko – čl. 7 zákona o polském jazyce z r. 1999

USA 1841 – The Country Newspaper Advertising Agency (V. B. Palmer) Francis Wayland Ayer (N. W. Ayer & Son.) 1906 – Pure Food and Drug Act 1917 – Americká asociace reklamních agentur 20. l. 20. stol. – soap operas

Reklama v Čechách 18. stol. – vitríny 1636 – pokus o vydávání inzertního časopisu v 19. stol. nahrazen pojem reklama pojmem osvěta plakát (průkopníky F. Walker, W. Hooper a J. Chéret) kampaň na vodku Absolut http://www.absolutads.com/gallery/view.php?letter=A

Výtky reklamě imaginární osoba tvorba mýtu krásy a věčného mládí stereotypní zobrazování rodových rolí v reklamě pohlaví = biologické rozdíly mezi ženským a mužským pohlavím rod = kulturní konstrukt

„Erotizace“ dívek

Zobrazování ženy mladá, krásná, se skvělou postavou bílá, heterosexuální ze střední nebo vyšší spol. vrstvy někdy zcela nahá někdy se objevuje jen část jejího těla http://www.rpr.cz/cz/stiznosti/uvod_stiznosti.htm http://www.dove.de/

Zobrazování ženy cílová skupina muži – pasivní cílová skupina ženy – starostlivá matka

Zobrazování muže Zpráva Boys to Men: komik „tvrďák“ „osobnost“ „velký šéf“ „hrdina“

Soutěže Louskáček http://www.adc-czech.cz/main.php?id=2034 Zlatá Pecka http://www.zlatapecka.cz/cz/index.php Zlatý štoček http://www.uvdt.cz/Default.aspx?section=34&server=1&article=70 Zlatá pavučina EFFIE http://www.effie.cz/

Použité zdroje I. Mimo zdroje uvedené v prezentaci SKARLANTOVÁ, P. Reklama jako komunikační prostředek - Zdroj informací a dezinformací, dostupné na http://web.ff.cuni.cz/~jedlickp/kurzy/DP_reklama.pdf http://www.televize.cz/2003037/01675885.htm http://www.mpo.cz/xqw/webdav/-UTF8-/dms_mpo/getPublicFile/771/836/Obchodni_zakonik.htm http://www.barnum-museum.org/orig/html/jumbo.html http://www.media-awareness.ca/francais/enjeux/stereotypes/femmes_filles/index.cfm

Použité zdroje II. http://ezine-tips.com/articles/resources/20010808.shtml http://www.geocities.com/Heartland/4547/wanamaker.html http://www.archives.cz/karvina/SOkA%20vystavy/Plakat.htm http://www.rengl.cz/towin.en/pplochy/hplakatovani.php3 http://www.absolutads.com/gallery/view.php?news=7&lang=cz