Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Věta.
Věta jednoduchá, souvětí
Větné členy, základní větné členy
Grafické znázornění věty jednoduché
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Hrátky s češtinou.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Větné členy PŘÍSUDEK.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY Mgr. Michal Oblouk.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Věta jednočlenná, věta dvojčlenná, větný ekvivalent 7. třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_57_Podmet Autor: Mgr. Dana Hatašová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
VY_32_Inovace_ Věty jednočlenné a dvojčlenné
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_33_Zajmena Jazyk a jazyková komunikace –
Vy_32_INOVACE_72_Věta jednočlenná a dvojčlenná
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
VY_12_INOVACE_Rů_I_30 Větný ekvivalent Název projektu: OP VK
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Druhy přísudku Skladba věty.
Základní větné členy – přísudek
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent Autor: Mgr.Dana Hatašová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

VĚTNÝ EKVIVALENT

Nemají ani část přísudkovou Co víme o větných ekvivalentech? Nemají ani část přísudkovou Zastupují věty Využití: úsporné vyjádření v rozhovorech Také: nadpisy, hesla, názvy

PAMATUJ: základním členem větného ekvivalentu může být kterýkoliv slovní druh s výjimkou slovesa v určitém tvaru NEJČASTĚJI BÝVÁ ZÁKLADNÍ ČLEN VYJÁDŘEN: -podstatným jménem (Cukrárna.Milá babičko!) -přídavným jménem (Velmi hezké! Napínavé.) -infinitivem (Stát! Zavírat.) -příslovcem (Vlevo. Rychle dolů.) -citoslovcem (Psst.Hurá!) -částicí (Ne. Možná.)

Roztřiďte větné ekvivalenty podle toho, který slovní druh je jejich základem: Skvělé. Paráda. Být tak už plnoletý. Nerozhodně. Velmi dobře. Honem! Asi odpoledne. Už zítra. Nazdar. Neklepat! Hepčí. Bohužel. Zcela nevhodné. Ahoj. Samozřejmě.

Bylo mi do breku. Mám radost. Jirko! Skvělá práce. Nic mi není. Rozliš věty s podmětem, bez podmětu a větné ekvivalenty: Bylo mi do breku. Mám radost. Jirko! Skvělá práce. Nic mi není. Ztráty a nálezy. Zřejmě. Výborně. Přišli úplně všichni. Něco ho trápí. Došlo k neštěstí. Velmi zajímavé. Stmívalo se. Neznámý autor. Bolí mě hlava. Marš!