Modal verbs.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VY_22_INOVACE_J-A-39 Aj 4.-5.r. Způsobové sloveso CAN, CAN´T /cannot/+ otázka Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela.
Modal verbs (Způsobová slovesa)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Modální- způsobová slovesa
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Linking Words and phrases
VY_32_INOVACE_3C20 Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Modal And Related Verbs.
Semantic Translation Polysemy, meaning change and multiple interpretations. Final Presentation.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznámí se zde s tvarem slovesa “can“ v min. čase tvar minulého času could + tvar slovesa v záporu.
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Present continuous
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_168 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Verb + -ing or infinitive
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na budoucí čas tvořený pomocí slovesa.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jana Kňourková Datum/období: leden 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Phrasal verbs. Phrasal verbs (frázová slovesa) put on, get up. Phrasal verbs (frázová slovesa) jsou ustálená spojení slovesného tvaru a dalšího výrazu,
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
INVITATION Pozvání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Translation 08/06 Kdy byste chtěli odejít? When would you like to leave? Pojďme ihned. Let‘s go straight away. Mám ti s tím pomoci? Shall I help.
Transkript prezentace:

Modal verbs

Modal verbs Can, could, may, might, must, will, would, shall, should, ought Modal auxiliary verbs( způsobová slovesa) jsou součástí složených slovesných tvarů, pojí se vždy s plnovýznamovým slovesem v základním tvaru( infinitiv bez to) a nesou významové rysy nutnosti, schopnosti, pravděpodobnosti, možnosti apod. Na rozdíl od češtiny nemohou stát sama o sobě. Srovnej: Musím jít na poštu. I must go to the post office. Nikdy nemají koncovku -s ve 3. osobě jednotného čísla.

Modal verbs Ve třetí osobě j. č. není koncovka -s. She can swim. Umí plavat. He must be tired. Musí být unavený. It might rain. Možná bude pršet.

Modal verbs 2)V otázce není do/does. Shall we go for a walk? Půjdeme na procházku? Can I help you? Mohu vám pomoci? What shall I do? Co mám dělat? What shall I do? Shall we go for a walk?

Modal verbs 3) V záporu není don´t / doesn´t I can´t drive a car. Neumím řídit auto. It won´t be a minute. To nebude minuta. You musn´t steal! Nesmíš krást! Please help me! I can´t drive a car!

Modal verbs 4) Modální slovesa nemají obvykle formu minulého nebo budoucího času, místo nich se používají jiné výrazy( opisné tvary): Must = have to muset Can = be able to moci May = be obliged to smět

Modal verbs V některých případech se používá could k vyjádření minulosti: I could swim when I was baby.Uměl jsem plavat, když jsem byl mimino.= obecná schopnost The prisoner was able to/ managed to escape by climbing onto the roof of the prison.( Not could escape)!Vězeň mohl/dokázal uniknout vyšplháním na střechu vězení.=schopnost/ provedení při jedné příležitosti

Modal verbs 5) Modální slovesa nemají infinitiv a formu -ing. Místo modálních sloves se používají opisné tvary: I´d love to be able to ski. Rád bych uměl lyžovat. I hate having to get up on could, winter morning. Nenávidím, musím-li vstávat do studeného zimního rána.

Modal verbs 6) Po modálních slovesech následuje infinitiv bez to. Výjimka je ought to. You must sleep. Musíš spát. I´ll help you. Pomohu ti. You ought to see a doctor. Měl bys navštívit lékaře. You must sleep!

Modal verbs 7) Modální slovesa mohou být použita s minulým infinitivem, hovoříme-li o minulosti. You should have told me that you don´t like march parade. Měl jsi mi říci, že nemáš rád přehlídky. You should have told me that you can´t swim. You might have drowned! Měl jsi mi říct, že neumíš plavat. Mohl ses utopit. Použitá literatura: Gramatika a slovník, Zdeněk šmíra, 1998 IMPEX Ostrava

Modal verbs Použitá literatura: Oxford Practice Grammar, Norman Coe, Oxford2008