RISKUJ Marketingový mix
RISKUJ Výrobek 1 000 2 000 3 000 4 000 Cena 1 000 2 000 3 000 4 000 Distribuce 1 000 2 000 3 000 4 000 Propagace 1 000 2 000 3 000 4 000
Výrobek za 1 000 Co je jádrem výrobku? užitná hodnota
doprava, balení, servis, záruka, úvěr Výrobek za 2 000 Uveďte příklady obchodně technických služeb doprava, balení, servis, záruka, úvěr
zavedení, růst, zralost, úpadek Výrobek za 3 000 Vyjmenuj fáze životního cyklu výrobku zavedení, růst, zralost, úpadek
Výrobek za 4 000 K čemu slouží EAN kód? identifikace zboží kontrola zásob zboží evidence prodeje inventarizace zásob zboží
cena končící číslicí 9 – vypadá nižší Cena za 1 000 Co je baťovská cena? cena končící číslicí 9 – vypadá nižší
cenová strategie založená na stanovení vysokých cen Cena za 2 000 Co je sbírání smetany? cenová strategie založená na stanovení vysokých cen
schopnost poptávky rychle reagovat na změnu ceny Cena za 3 000 Co je cenová elasticita poptávky? schopnost poptávky rychle reagovat na změnu ceny
takové množství prodaných výrobků, kdy výnosy z prodeje uhradí náklady Cena za 4 000 Co vyjadřuje bod zvratu (kritický bod)? takové množství prodaných výrobků, kdy výnosy z prodeje uhradí náklady
Distribuce za 1 000 Co je cash & carry? typ velkoobchodu s omezenými službami- pouze platby v hotovosti a bez zajištění dopravy
Distribuce za 2 000 Co je hypermarket? typ maloobchodu – velká samoobslužná prodejna s širokým sortimentem zboží a dlouhou prodejní dobou
Distribuce za 3 000 Jaké jsou možnosti prodeje bez vlastní prodejní plochy? stánkový prodej, pojízdné prodejny, prodejní automaty, zásilkový obchod, internetový obchod, přímý prodej
Distribuce za 4 000 V čem spočívá selektivní distribuce? zboží se nabízí ve vybraných specializovaných prodejnách, aby byla zaručena úroveň prodeje
vnější reklamní nosič pro velkoplošnou reklamu Propagace za 1 000 Co je billboard? vnější reklamní nosič pro velkoplošnou reklamu
Propagace za 2 000 Co je telemarketing? forma přímého marketingu, která je založena na oslovení vybraných zákazníků prostřednictvím telefonu
Propagace za 3 000 Co je PR? public relations – forma propagace, jejímž cílem je vytváření pozitivního obrazu o firmě v očích veřejnosti
propagační strategii zaměřenou na spotřebitele Propagace za 4 000 Co označujeme zkratkou B2C ? propagační strategii zaměřenou na spotřebitele