Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
Advertisements

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_11_Cukry.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
10 Z ČEHO SE TĚLESA SKLÁDAJÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Čím se živí probraní bezobratlí živočichové?
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Lidé a ostatní živočichové
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Neživá příroda - vzduch
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
Získávání energie pro život
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: ZPŮSOBY VÝŽIVY Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. POZNÁVÁME

ZPŮSOBY VÝŽIVY AUTOTROFIE = soběstačnost ve výživě Organismus si umí vyrobit organické látky – FOTOSYNTÉZA Př. ROSTLINY HETEROTROFIE = nesoběstačnost ve výživě Organismus si neumí vyrobit organické látky (organické látky přijímají s potravou) Př. ŽIVOČICHOVÉ, HOUBY, ČLOVĚK…

ODPOVĚZ: 1. Uveď příklad organické látky a anorganické látky. 2. U rovnice fotosyntézy vyznač látky organické a anorganické? 6 CO2 + 6 H2O → C6H12O6 + 6 O2 3. Kde vznikají látky organické a kde anorganické? 4. Všechny organické látky jsou složité sloučeniny ........., doplň prvek. 5. Který organismus si dovede vytvořit organické látky a který ne?

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: 1. Uveď příklad organické látky - CUKR a anorganické látky – KYSLÍK, OXID UHLIČITÝ, VODA 2. U rovnice fotosyntézy vyznač látky organické a anorganické? 6 CO2 + 6 H2O → C6H12O6 + 6 O2 3. Kde vznikají látky organické – VZNIKAJÍ V ŽIVÝCH ORGANISMECH a kde anorganické POCHÁZÍ Z NEŽIVÉ PŘÍRODY 4. Všechny organické látky jsou složité sloučeniny DUSÍKU, doplň prvek. 5. Který organismus si dovede vytvořit organické látky - ROSTLINY a který ne – ŽIVOČICHOVÉ, HOUBY, ČLOVĚK

ODKAZY: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://prirodazs.wz.cz/obrazky/rys_ostrovid1.jpg&imgrefurl=http://prirodazs.wz.cz/&usg=__t6dL40gqBq2QSofnSh2cwYJ5jt0=&h=600&w=800&sz=93&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=Kb-QaSprhYAXPM:&tbnh=120&tbnw=159&ei=8AcfTqS7PMX_-gaq1KzBAw&prev=/search%3Fq%3Drys%2Bostrovid%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1920%26bih%3D958%26tbs%3Disz:m%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=993&vpy=118&dur=163&hovh=194&hovw=259&tx=122&ty=109&page=1&ndsp=66&ved=1t:429,r:6,s:0 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://fotoatlaspr.zs-sychrov3.sweb.cz/vrani-oko.JPG&imgrefurl=http://fotoatlaspr.zs-sychrov3.sweb.cz/vrani-oko.html&usg=__kRIttM_Jm3TYVD7Sw_LRq0WEn40=&h=450&w=600&sz=90&hl=cs&start=128&zoom=1&tbnid=l-nw3AAts0DVWM:&tbnh=126&tbnw=166&ei=PGAfTvHPCNH_-ga6kbiiAw&prev=/search%3Fq%3DVRAN%25C3%258D%2BOKO%2B%25C4%258CTY%25C5%2598LIST%25C3%2589%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1T4ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=1212&vpy=406&dur=1914&hovh=194&hovw=259&tx=154&ty=117&page=4&ndsp=44&ved=1t:429,r:18,s:128&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://nd01.jxs.cz/333/164/258e218b7f_1576602_o2.jpg&imgrefurl=http://cajeleci.blog.cz/0604/hrib-smrkovy&h=453&w=570&sz=116&tbnid=rPNuhGpTR7nunM:&tbnh=91&tbnw=115&prev=/search%3Fq%3Dh%25C5%2599ib%2Bsmrkov%25C3%25BD%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=h%C5%99ib+smrkov%C3%BD&hl=cs&usg=__aut1uJ9IHsf965qn1tjW1CKIHhw=&sa=X&ei=U2EfTu2VAcHn-gak-bS2Aw&ved=0CCsQ9QEwAw