Totalitní vláda komunistické strany

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Historické pozadí šedesátých let
Advertisements

OD TOTALITNÍ MOCI K DEMOKRACII
15. OD TOTALITNÍ MOCI K DEMOKRACII
Sametová revoluce Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Návrat k demokracii Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s vývojem České republiky při návratu k demokracii.
Období normalizace v ČSSR VY_32_INOVACE_19 Sada 23
Poválečný vývoj a komunistický režim
Rok 1968 a období normalizace
Normalizace a 80. léta Nástup normalizace
Rok 1948, 1968 a 1989 pro český stát Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový.
Co (ne)vím o Pražském jaru a 60. letech. 1. Zhodnoťte své znalosti týkající se 60. let 20. století, Pražského jara a okupace Československa v roce 1968:
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl18 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Osobnosti Charty 77 Václav Havel Petr Uhl Jiří Dientsbier Jiří Hájek.
Okupace Československa
Rok 1989 – sametová revoluce
Období: 1918 – 1993 Dějepis a občanská nauka Zpracoval: Milan Šimek
Poválečný vývoj ČR 5.ročník
Československo na cestě destalinizace
 Reformní změny v SSSR  Listopadová revoluce  Změna politického režimu Listopadová revoluce 1989.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_1D.9.17 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Období normalizace uč
VY_32_INOVACE_2B16 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Rok 1968.
Charta 77.
Vypracoval: Mgr. Burkovcová Materiál: VY_32_INOVACE_37 Datum:
Významné mezníky ve vývoji po r. 1945
Pražské jaro 1968 Odvolání Antonína Novotného Cíle – Akční program KSČ
Normalizace Návrat k totalitě, 70. léta.
Co si představíš pod pojmem „socialismus s lidskou tváří“?
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Osobnosti našich dějin 20. století Číslo vzdělávacího materiálu: ICT2-19 Šablona: III/2 Inovace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Poválečný vývoj TEMA: Novější české dějiny ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická a mateřská škola Toužim, příspěvková organizace AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_12_ROK 1968 TEMA:
Projekt 8.A.   Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Šárka Rosenbergerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ ČAS5 TEMA: Čas 5.ročník – od totalitní moci.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Život v Sovětském svazu mezi 1. a 2. světovou.
II. SVĚTOVÁ VÁLKA, VLÁDA KSČ Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se situací za doby okupace Československa,
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_07_Výprava do 20. století
Tovární výroba a stroje v 19. století
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seznámit žáky s utvořením a složením vlády
Šablona III/2 ROK 1968 V ČESKOSLOVENSKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Digitální učební materiál
Anotace Prezentace slouží jako prostředek k doplnění informací o pádu totalitního režimu. V rámci prezentace se seznamují s pojmy: -Pražské jaro -Charta.
ČÍNA.
Formování naší státnosti do roku 89 Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sametová revoluce Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_18_Česká historie.
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
Život v pobělohorské době
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Obnovení demokracie v Československu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_17_Komunismus
VY_32_INOVACE_1/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
OD „PRAŽSKÉHO“ JARA PO „SAMETOVOU REVOLUCI“
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_11_Období totality Regina Byrtusová
Prezidenti naší republiky VY_32_INOVACE_13
Od totality k demokracii
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_34_Rok_1945_konec_ 2._světové_války_nové_Československo_ komunistická_vláda_ib1.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Soužití Čechů a Němců Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_12_Česká historie.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_36_Návrat_k_demokracii_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
Život v době baroka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_03_Česká historie.
Transkript prezentace:

Totalitní vláda komunistické strany Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1314 Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_17_Česká historie   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět - 5. ročník Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Vzdělávací okruh: Lidé a čas Autor: Mgr. Renata Sušňová Anotace: Žáci doplní slova do vět a poskládají z písmen jména významných osobností té doby.

Spusťte práci jako prezentaci.

Doplň vynechaná slova do textu.

Období komunistické vlády – budování socialismu První léta totalitní vlády přinesla brutální teror. Kdo nesouhlasil s názory komunistů, byl zatčen, vězněn nebo popraven. Tisíce lidí prchly do zahraničí před komunistickou diktaturou. t---- z----- v----- p------- z--------

Sovětský svaz měl u nás velký vliv Sovětský svaz měl u nás velký vliv. Soukromý majetek byl znárodněn, soukromí zemědělci přišli o pole. z-------- p---.

Kultura, umění, školství podléhaly cenzuře Kultura, umění, školství podléhaly cenzuře. Rostla nespokojenost a strach. c------ s----

Od totality k demokracii V 60. letech dochází ke zmírňování diktatury. Začalo se mluvit o socialismu s lidskou tváří. Lidé chtěli více svobody. Byla zrušena cenzura. s--------- s------ c------

Poskládej z písmen odpověď na otázku.

Jak se jmenoval politik, který sliboval socialismus s lidskou tváří? Č D A N X L E U B ALEXANDR DUBČEK

Jak se říká tomuto období? P K É R J A S Ž A R PRAŽSKÉ JARO

Toto pojetí socialismu se nelíbilo Sovětskému svazu Toto pojetí socialismu se nelíbilo Sovětskému svazu. Proto zasáhla a obsadila s armádami ostatních socialistických států Československo. Nastala opět totalitní vláda. Kdy došlo k okupaci Sovětskými vojsky? 2 9 1 8. 8 6 1. 21. 8. 1968

Začala doba normalizace (pronásledování). Kdo se stal prezidentem? H T U G Á U GUSTAV HUSÁK

Někteří lidé se s tím nesmířili. Pořádali protestní akce Někteří lidé se s tím nesmířili. Pořádali protestní akce. Jak se jmenoval student, který se na protest proti okupaci upálil? CH L J N A A A P JAN PALACH

Skupina lidí vydala v lednu 1977 Chartu 77 Skupina lidí vydala v lednu 1977 Chartu 77. Jak se jmenoval významný dramatik a spisovatel, který tuto listinu podepsal? V Á V L V A L C E A H VÁCLAV HAVEL

Citace: ČAPKA, František. Vlastivěda 5 Významné události nových českých dějin : Učebnice pro 5. ročník základní školy. 1. vyd. Brno : Nová škola, 2005. 52 s. ISBN 80- 7289-070-0.