Znázornění síly. Skládání sil. Vypracoval: Lukáš Karlík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
F YZIKA Vzájemné působení těles. Síla. Vypracoval: Lukáš Karlík.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
F YZIKA Měření síly. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z ÁVAŽÍ NA PRUŽINĚ Co nastane, pokud zavěsíme na pružinu postupně jedno, dvě, tři a čtyři stejná závaží.
Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
KUFR MAGNETISMUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ELEKTROMAGNET Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Jednoduché stroje Vypracovali: Daniel Mikeš Štěpán Kouba Třída: 1.A Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Ivana Nováková NÁZEV:Kladky TÉMATICKÝ CELEK:Pohyb těles. Síla ČÍSLO.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
Grafické znázornění síly
Měření síly.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Vznik střídavého proudu
Elektromotor a jeho využití
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Difúze. Brownův pohyb. Vypracoval: Lukáš Karlík
MAGNETICKÉ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Indukční čáry magnetického pole Číslo DUM: III/2/FY/2/2/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
8.1 Aritmetické vektory.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Fyzikální síly.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Zákon akce a reakce VY_32_INOVACE_FYZ_1_30
Skládání sil, rovnováha sil
Skládání rovnoběžných sil
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
Fyzika 7.ročník ZŠ S í l a, Skládání sil, Těžiště. Creation IP&RK.
Fyzika – Magnetická síla
Skládání sil.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Pohybové zákony Přecházet přes silnici nebo přes koleje může být.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzájemné silové působení těles
Znázornění síly působí-li na těleso síla, je důležitá nejen její velikost, ale také směr např. 1.fotbalový míč se bude pohybovat podle toho, jakým směrem.
Pohybové zákony Vyjmenuj Newtonovy pohybové zákony
VLASTNOSTI KAPALIN
Pohyby v homogenním tíhovém poli
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Vztlaková síla.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání sil stejného směru
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Znázornění síly. Skládání sil. Vypracoval: Lukáš Karlík Fyzika Znázornění síly. Skládání sil. Vypracoval: Lukáš Karlík

Síla Popiš jev v předchozí ukázce. Natahovali jsme pružinu nejprve doprava a poté šikmo dolů. Co jsme museli použít, abychom pružinu napnuli? Sílu.

Znázornění síly Podobným pokusem jsme za pomoci siloměru určili velikost síly. Jak byste tuto sílu zakreslili a co k tomu potřebujete znát? F₁ Sílu zakreslujeme pomocí šipek. Abychom ji mohli zakreslit, musíme znát její působiště, směr a velikost.

Velikost síly Každé políčko na šipce nám znázorňuje velikost síly 1 N. Velikost síly na prvním obrázku jsou tedy 4 N. Jak velké síly nám znázorňují ostatní obrázky? 2 N 3 N 4 N Velikost síly F F Působiště síly F Směr síly F

Skládání sil Na svislou kulatinu působí nejprve síla 2 N (změřená za pomoci jednoho siloměru), a potom síla 2 N a 2 N (změřená za pomoci dvou siloměrů). Jaká síla působí v prvním a ve druhém případě? Vysvětli. V prvním případě je to síla F = 2 N, Ve druhém případě se F = F₁ + F₂ F = 2 N + 2 N F = 4 N

Skládání sil stejného a opačného směru Pokud nám více sil působí v jednom působišti, lze je skládat jak početně, tak graficky. Početně: F = F₁ + F₂ + F₃ - F₄ F = 1 N + 2 N + 3 N – 2 N F = 4 N Graficky: F₃ F₄ F₂ F₁ F₁ F₂ F₃ F F₄