METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o společné práci
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ARANŽOVÁNÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o společné práci
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Věcné učení První pomoc
Rovnice HRA.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192  Číslo UM: VY_ 12_INOVACE_2.2.16  Jméno autora: Mgr. Jarmila Gécová  Datum, období, kdy byl vytvořen: září 2011  Název práce: Slovní úlohy řešené rovnicemi – Úlohy o společné práci  Předmět, pro který je VM určen: matematika  Ročník, pro který je VM určen: osmý  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Matematika a její aplikace – Lineární rovnice – Slovní úlohy řešené rovnicemi - Úlohy o společné práci   Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Za pomocí prezentace se žáci seznámí s postupem při řešení slovních úloh o společné práci a získané vědomosti uplatní při výpočtu konkrétních příkladů Pomůcky: dataprojektor, sešit, psací potřeby

Slovní úlohy řešené rovnicemi Postup při řešení: 1.) Přečíst si pozorně (s porozuměním) text úlohy 2.) Vypsat důležité údaje a zvolit neznámou 3.) Sestavit rovnici – vyjádřit podmínky úlohy dvěma výrazy, jejichž hodnoty se rovnají 4.) Vyřešit rovnici 5.) Udělat zkoušku – ověřit, zda řešení rovnice odpovídá podmínkám v zadání 6.) Napsat odpověď

Úlohy o společné práci Pracuje–li více lidí (strojů) na společném úkolu, splní tento úkol dříve Splnění úkolu – celá práce je rovna číslu 1 Dobu společné práce označujeme x Trvá–li práce jednomu např.12 hodin, tak za 1 hodinu vykoná 1/12 práce a za x hodin společné práce vykoná x/12 ze společné práce Takto vyjádříme práci všech zúčastněných a sestavíme rovnici: Součet toho, co udělá každý jednotlivec za dobu společné práce je rovno celé práci – číslu jedna

Příklad: Je potřeba pokosit 1 korec ječmene (3,5 korce je přibližně 1 ha) sekáč A by ho pokosil za 6 h Sekáč B by pokosil 2 korce za 16 h Sekáč C by pokosil 5 korců za 24h Kdo by měl pokoseno nejdříve? Za kolik hodin by pokosili 1 korec ječmene všichni tři sekáči společně?

MatemAtický zápis úlohy a řešení Doba pro pokosení 1 korce: Sekáč A ……… 6h Sekáč B ….... 2 korce za 16 h 1 korec …….. (16 : 2) h = 8 h Sekáč C……. 5 korců za 24h 1 korec …….. (24 : 5) h = 4 h Nejdříve by měl pokoseno sekáč C

MatemAtický zápis úlohy a řešení Práce vykonaná každým sekáčem za hodinu sekáč A ……. korce sekáč B ……. korce sekáč C ……. korce Společně za x hodin posekají celý korec. + + = 1 {x = 2 h)

Zkouška Pro podmínky v zadání sekáč A ……. jednu třetinu sekáč B ……. jednu čtvrtinu sekáč C ……. pět dvanáctin Společně + + = ……….. = 1 Zkouška vyšla – Společně by sekáči pokosili jeden korec za 2 hodiny

Pracují–li pouze dva sekáči Za jak dlouho by jeden korec společně pokosili? Sekáč A a B + = 1 {3h 26 min} Sekáč A a C + = 1 {2h 40 min} Sekáč B a C + = 1 {3 h}

Korec (strych, latinsky iugerum) Zajímavost Korec (strych, latinsky iugerum) Ve starověkém Římě to byl pozemek tvaru obdélníka s délkou 240 obyčejných stop a šířkou 120 obyčejných stop. Obyčejná stopa je přibližně 31,956 cm. Jeho výměra se rovnala 28 800 obyčejných čtverečných stop Pro naše jednotky po výpočtu dostáváme: 1 korec = 0,294 101 53 ha 3,5 korce = 1 ha