ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Obchodní společnosti Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Obchod, trh Základy hospodaření.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Autor: Ing. Sikorová Renata
Třené, jádrové a smetanové výrobky
Hardware číslicové techniky
Obchod a význam obchodu
Hardware číslicové techniky
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Elektronické zesilovače
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Suroviny pro cukráře I. ročník
Elektrické měřící přístroje
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
VY_32_INOVACE_ Snímače tlaku
Základní pojmy v automatizační technice
Prodáváme obuv I. PIKTOGRAMY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Regulátory v automatizaci
Základní formy prodeje
VY_32_INOVACE_ Snímače hladiny
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Salamonova_ Polevy - význam
Elektronické součástky a obvody
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
Číselné soustavy a kódy
VY_32_INOVACE_ Ostravan
Domovní elektrická instalace
Třené, jádrové a smetanové výrobky
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ošetřování textilních výrobků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_ , upravené tuky Ing. Blanka Kožíšková
Třené, jádrové a smetanové výrobky
Logické funkce a obvody
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_ Regulace
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Důlní elektrické přístroje
Důlní elektrické přístroje
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Elektrické měřící přístroje
VY_32_INOVACE_ , ostatní mléčné výrobky
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Elektronické součástky a obvody
Suroviny pro cukráře I. ročník VY_32_INOVACE_
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Hardware číslicové techniky
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Organizace práce na prodejně
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Transkript prezentace:

ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ 10-1-09 Měření a testování zboží Autor: Ing. Bc. Ludmila Badurová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Prezentace je určena žákům učebního oboru prodavač se zaměřením na potravinářské a smíšené zboží Prodávající je povinen prodávat výrobky a poskytovat služby v předepsané nebo schválené jakosti Hodnotitelé výrobky testují, porovnávají výsledky, matematicky vyhodnocují. Zákazník je pak seznámen s výsledky testů a může být ovlivňován ve svém rozhodování spotřebního chování

Měření a testování zboží Jakost zboží lze měřit subjektivními a objektivními zkouškami

Subjektivní zkoušky jakosti Provádí subjekt – člověk Smysly: zrak chuť čich hmat sluch

nelze zjistit opakovatelnost výsledků zkoušky jsou levné používají se při zkoušení potravinářského i průmyslového zboží nejčastěji se hodnotí: chuť, vůně, čistota zvuku, hebkost, mačkavost atd.

Objektivní zkoušky jakosti laboratorní zkoušky dosahuje se reprodukovatelnosti výsledky se vyjadřují číselnými hodnotami stejný zkušební vzorek, měřící aparatura, stejný postup vyhodnocení výsledků

Testování zboží Testují se různé druhy zboží Výsledky testů se zveřejňují Výsledky posilují nebo oslabují postavení výrobců Dělení trhových a srovnávacích testů jakosti: Trhové testy jakosti provádí se nákupními testy metodou hledání nových výrobků Srovnávací testy jakosti

Použitá literatura KAVINA, Josef. Zbožíznalství potravinářského zboží pro 1. ročník. Praha: IQ 147, spol. s r.o., 2002, 31-38. ISBN NEUVEDENO Obrázky: http://office.microsoft.com