ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Praktické příklady k procvičování
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Názvosloví binárních sloučenin
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Mgr. Kateřina Gajdošová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: MATEMATIKA ROČNÍK: v. TÉMA: ŘÍMSKÉ ČÍSLICE AUTOR: MGR. EVA JANOUŠKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: 10.11.2012 VY_32_INOVACE_21 _EJ

ANOTACE prezentace je vytvořena jako doplňující materiál k učivu římské číslice pro 5. ročník žáci se seznamují se základními znaky a učí se jejich prostřednictvím číst a zaznamenávat číslice v zadaných úkolech se učí a zaznamenávat číslice pomocí římských číslic

KLÍČOVÁ SLOVA římská číslice

Římské číslice I

ZÁKLADNÍ ZNAČENÍ I …………….. 1 V …………….. 5 X ……………. 10 L ………………….. 50 C ………………….. 100 D …………………… 500 M …………………… 1000

ŘÍKANKA PRO ZAPAMATOVÁNÍ Iveta Vede Xenii Lesní Cestou Do Města

Pamatuj !!! jeden znak může být k vyjádření číslice použit pouze třikrát po sobě např. 3 – III x 4 – IIII ale IV čísla od 1 – 39 jsou sestavena pouze ze tří znaků I,V,X

číslice se v čísle sčítají II 1 + 1 = 2 VI 5 + 1 = 6 VIII 5 + 1 + 1 + 1 = 8 XVIII 10 + 5 + 1 + 1 + 1 = 18 odčítáme, když je menší číslice před větší IV 5 – 1 = 4 IX 10 – 1 = 9

PŘEHLED OD 1 DO 10 I ……… 1 II ……… 2 III ……… 3 IV ………. 4 V ………. 5 VI ………. 6 VII ………. 7 VIII ……… 8 IX ……… 9 X …….. 10

PROCVIČOVÁNÍ K římské číslici napiš správný příklad a naopak XI ____________________ XIV ___________________ XXX __________________ XXV___________________ XVIII__________________ XXXIX_________________ XXII___________________ VIII __________________ XXIV __________________ XXXVII ________________ 10+10+10+9= _________ 10+10+3= _____________ 10 - 1= _______________ 5 + 2 = _______________ 10 + 5 + 1 = ___________ + 4 = ______________ 10 + 9 = ______________ 10+10+8 = ____________ 10+10+10+2=___________ 10+10+9= ______________

Spoj arabskou číslici s římskou 17 28 32 36 9 15 26 21 1 XXI XVII XXXII XXXVI I V XXVI XV IX XXVIII

Přečti správně římské číslice III IX XXVII XXXIX IV XXXIV XII XI VIII I XX XIII XXXVII XXIX V XIX VII

Zapiš římskými číslicemi 8 _______ 15 ______ 26 ______ 13 _______ 39 _______ 31 _______ _______ 24 _______ 17 ________ 1 _________ 9 _________ 36 ________ 27 _________ 23 _________ 16 _________ 19 _________ 10 _________

ŘEŠENÍ XI 10 + 1 = 11 XIV 10 + 4 = 14 XXX 10 + 10 + 10 = 30 XXV 10 + 10 + 5 = 25 XVIII 10 + 5 + 3 = 18 XXXIX 10 + 10 + 10 + 9 = 39 XXII 10 + 10 + 2 = 22 VIII 5 + 3 = 8 XXIV 10 + 10 + 4 = 24 XXXVII 10+10+10+5+2= 37 10+10+10+9= XXXIX 10+10+3= XXIII 10 - 1= IX 5 + 2 = VII 10 + 5 + 1 = XVI + 4 = XIV 10 + 9 = XIX 10+10+8 = XXVIII 10+10+10+2=XXXII 10+10+9= XXIX

17 28 32 36 9 15 26 21 1 XXI XVII XXXII XXXVI I V XXVI XV IX XXVIII

3 4 27 39 34 12 11 8 1 20 13 37 29 5 19 7

8 VIII 15 XV 26 XXVI 13 XIII 39 XXXIX 31 XXXI XVIII 24 XXIV 17 XVII 1 I 9 IX 36 XXXVI 27 XXVII 23 XXIII 16 XVI 19 XIX 10 X

Zdroj vlastní tvorba