Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Advertisements

Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Pokročilá animace Co se všechno naučíme??? „Rozřezání“ obrázku v programu.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
PowerPoint 2010 Tvorba jednoduché prezentace (nový snímek, návrh snímku, pozadí)
Power Point Tvorba jednoduché prezentace (animace textu a obrázků)
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
VY_32_INOVACE_9_7_MS Excel-vzorce
Spuštění programu (10).
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Počet čísel Počet hodnot
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 8– OBRÁZEK V POWERPOINTU 1. Název školy:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
1. Tlačítko START 2. Podrobnější hledání 3. Zařízení a tiskárny 4
Zpracování tabulky do grafu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Excel – tabulkový procesor
MS WORD 2010 – STYLY Název školy
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Kreslení ve Wordu Autor: Mgr. Jiří Maršík
Číslo v digitálním archivu školy
Inf Ovládání operačního systému
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vytváření pracovního listu pro projekt
Vytváření grafů, úpravy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu: VY_32_INOVACE_VYT_1308 Řady Autor: Martin Votava Anotace: žák zná teorii řad v Excelu, klíčové pojmy a umí řady prakticky používat různými způsoby Metodika: prezentace slouží jako podpora přednášky Datum vytvoření: říjen 2012

Co to jsou řady, pojmy Jde o posloupnost prvků (členů), u které platí, že vztah mezi jakoukoliv dvojicí po sobě jdoucích členů řady je stejný jako vztah mezi jakoukoliv jinou dvojicí po sobě jdoucích členů řady. Člen = prvek řady Krok = hodnota, o kterou se v myšlené řadě určitým směrem a způsobem posuneme od jednoho člena ke druhému . Trend = směr a způsob aplikace kroku

Příklady řad v ilustraci

Druhy řad - Lineární (číselné; krok přičítáme) - Geometrické (číselné; krokem násobíme) - Kalendářní (datum; řady dnů, pracovních dnů, měsíců a roků; krok přičítáme) - Seznamové (leden, únor..; pondělí, úterý..; po, út…; vlastní; krok přičítáme)

Tvorba řady z jediného člena Zapíšeme do buňky prvního člena. Buňku označíme. Za pravý dolní roh buňku protáhneme požadovaným směrem. Aplikace v základním použití u některých seznamových řad a kalendářních řad. Proč nelze použít u lineárních řad? Jaký by byl výsledek?

Tvorba ze dvojice členů(naznačen krok) Zapíšeme do dvou přilehlých buněk dva členy. Buňky označíme. Za pravý dolní roh druhé označené buňky protáhneme požadovaným směrem. Aplikace u lineárních řad, kalendářních, seznamových. Nelze použít u geometrických řad. Proč?

Tvorba kalendářních řad Mimo výše zmíněného použití protažení dvou buněk je možné vytvořit řadu dnů, měsíců a roků také pracovních dnů (vždy krok 1) také protažením z jediné buňky pravým tlačítkem myši a příslušnou volbou z kontextového menu. Při práci s kalendářní řadou pracujeme vždy s plným datem. Například: 4.5.2013

Tvorba geometrické řady Postup je podobný jako u tvorby lineární řady. Rozdíl je v tom, že označenou dvojici členů protáhneme pravým tlačítkem myši a z kontextové nabídky Zvolíme geometrický trend.

Alternativní detailní způsob tvorby řad Protáhněte buňku (buňky) prvým tlačítkem myši a z kontextové nabídky vyberte řady… Co vše lze zde nastavit?

Tvorba vlastní řady Na záložce SOUBOR vybereme položku MOŽNOSTI a dále UPŘESNIT v prvé části v kategorii Obecné zvolím Upřesnit vlastní seznamy.. v pravé části vytvoříme seznam, položky odděluji klávesou ENTER po vytvoření kliknu na tlačítko PŘIDAT

Použité zdroje NAVRÁTIL, Pavel. S počítačem nejen k maturitě - díl 1. 6. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, s.r.o., 2006. ISBN 80-86686-60-4. Nápověda Microsoft Office 2010. Všechny obrázky jsou screenshoty (nebo jejich části) z prostředí MS Office a MS Windows.