Mezinárodní management cvičení č. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Řízení lidských zdrojů
Pracovněprávní vztahy v organizaci
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Profil HR poradce a školitele
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Vznik JČP obchodní, s.r.o. Řešitel: Václav Pech Školitel: Prof. Ing. Jan Váchal, Csc. Bachelor of Bussines Studies 2004/2005 Institute of Technology, Sligo.
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Petra Tázlarová „personální poradenství“
Agenturní zaměstnávání v číslech ve světě a v České republice
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Řízení personální činnosti personálním útvarem
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Propojení „soft“ nástrojů a „hard“ podpory je nutnost
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Organizace a organizování podniku
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
/v Pardubickém kraji/ Iva Svobodová, ITP PÚP v Pardubicích
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
Moderní personalistika I. BLOK
Katka Nedvědová Lenka Patočková
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Zdravotnický management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Zdravotnický management
Zdravotnický management
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ekonomika veřejného sektoru
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Mezinárodní management cvičení č. 1
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Zdravotnický management
Mezinárodní management
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

Mezinárodní management cvičení č. 1

Mezinárodní management cvičení č. 1 Sylva Talpová, KPH, 6. patro, kancelář č. 635, email: talpova@econ.muni.cz 99992@mail.muni.cz Konzultační hodiny: PO 13-14 PÁ 9-10 MPH_MEMA/04 Odevzdávárna pro každou prezentaci zvlášť https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1456;obdobi=5003;kod=MPH_MEMA;so=td;furl=%2Fel%2F1456%2Fjaro2011%2FMPH_MEMA%2Fode%2F23061611%2F23061624%2F;info= Bodové hodnocení 0 – 3 body Prezentace je nutné odevzdat vždy 24 hodin před cvičením (tj. do neděle, 14:30)

Literatura - aj International management : cross-boundary challenges / Paul N. Gooderham and Odd Nordhaug International management : managing across borders and cultures : text and cases / Helen Deresky International management : culture, strategy, and behavior / Fred Luthans, Jonathan P. Doh International management : managing in a diverse and dynamic global environment / Arvind V. Phatak, Rabi S. Bhagat, Roger J. Kashlak Articles! (databases: EBSCO, ProQuest, JSTOR etc.)

Globalization

Adeco společnost se zabývá poskytováním personálních služeb recruitment, outplacement, outsourcing a další služby

důvody zaměstnanců pro využití dočasného agenturního zaměstnání dočasné zaměstnávání je využíváno především k obsazení dělnických nebo administrativních pozic důvody zaměstnanců pro využití dočasného agenturního zaměstnání Zdroj: European Confederation of Private Employment Agencies (Agency work industry around the world, 2010)

Podíl činností mateřské/dceřiné společnosti na celkových tržbách společnosti Podíl činností na tržbách společnosti Dočasné přidělení zaměstnanců 91 % Recruitment zaměstnanců na trvalý prac.poměr 1 % Outplacement 2 % Outsourcing, konzultace a další služby 6 % Podíl v % Dočasné umístění zaměstnanců 93 % Recruitment zaměstnanců na trvalý pracovní poměr 1 % Outplacement Outsourcing, konzultace a další služby 5 % Zdroj: Výroční zpráva společnosti Adecco SA (Annual Report, c2009)

Akvizovaná společnost Sídlo akvizované společnosti Rok akvizice Akvizovaná společnost Sídlo akvizované společnosti Oblast recruitmentu 1997 TAD Resources International USA Technická oblast 1999 Delphi Group Plc Spojené království Velké Británie a Severního Irska Informační technologie 2000 Olsten Corporation Zdravotnictví 2005 Altedia Human Group Francie Lidské zdroje, reorganizace, externí komunikace, sociální inženýrství 2006 Deutsche Industrie Service AG Německo Finance, průmysl, administrativa, management, informační technologie 2007 Tuja Group Automotive, letecký a kosmický průmysl, kovoprůmysl 2008 De Nederlanden Compagnie N.V. Groupe Datavance Nizozemí Informační a komunikační technologie, finance, právo, informační management 2009 Spring Group Outsourcing, konzultační činnost, telekomunikační služby a poskytování služeb v oblasti informačních technologií 2010 MPS Group Medicína, právo, finance

Způsob vstupu na lokální trh Na trhu České republiky od roku 1992, kdy vstoupila na československý trh ADIA V roce 1997 pak díky fúzi dvou podniků došlo ke změně názvu na ADECCO, spol. s.r.o. Expanze prostřednictvím založení pobočky – společnosti s ručením omezeným původně jako ADIA Interim ČSFR spol. s r.o., později ADIA Interim ČR spol. s.r.o. 2007: 24 poboček a on-site pracovišť u klientů v České republice. 2009: snížení počtu kmenových zaměstnanců, snížení počtu poboček a on-site pracovišť (13)

Míra centralizace/decentralizace řízení možnost poskytnutá akvizovaným společnostem ponechat si svůj původní název a vedoucí pracovníky rozpočtový plán - vytvářen vedením podniku a vždy manažeři na nižších úrovních tento rozpočet dále rozdělují mezi země, případně pobočky marže oblast informačních technologií - řízeno ze Švýcarska, správa části obsahu webových stránek v jednotlivých zemích je v pravomoci Country manažera  nabízené služby pobočka: výběr serverů pro náborové inzeráty, reakce na životopisy kandidátů, komunikace s úřady práce a konkrétní postup pohovorů, zákaznické akce centrála: vizuální podoba inzerátů, obsahová náplň reportů oblast marketingu - v pravomoci Country manažera, stejně jako podílení se na výzkumech trhu organizační struktura – pobočka: rozhodování o uzavření poboček či otevření nových je tak zcela v jeho kompetenci, ale ovlivněno ekonomickou stránkou zákazníci reporty

Zdroj: Výroční zpráva společnosti Adecco SA (Annual Report, c2009)

Zdroj: Obchodní rejstřík

SWOT Silné stránky Slabé stránky Největší personální společnost na světě Přítomnost na velkém počtu trhů Široké portfolio poskytovaných služeb Nevyhovující poměr dočasného zaměstnávání a zaměstnávání na trvalý pracovní poměr Malý rozsah pravomocí regionálních manažerů Příležitosti Hrozby Strategické akvizice Lepší využití know-how mateřské společnosti pobočkami Malé a střední podniky Trhy Číny a Indie Ekonomické krize, recese Změny měnových kurzů

Děkuji za pozornost