Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Další operace s vektory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číselné množiny - přehled
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
„EU peníze středním školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení racionálních čísel
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Rovnice základní pojmy.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Závislost elektrického odporu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Matematika + opakování a upevňování učiva
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0779 Název projektu Škola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_MAT_1_TO_12 Tematická oblast (název sady) Lineární rovnice a nerovnice Název vzdělávacího materiálu Lineární nerovnice Autor Mgr. Petra Toboříková Předmět Matematika Ročník 1. ročník Obor vzdělávání Zdravotnický asistent vytvořeno Prosinec 2012 Anotace včetně cílů Prezentace uvádějící učivo o lineárních nerovnicích se zaměřuje na řešení těchto nerovnic a znázorní řešení pomocí číselné osy a intervalu. Je vhodná k podpoře přímé výuky či jako opora samostudia uvedeného učiva. Žák po absolvování výuky vyřeší lineární nerovnice a jejich řešení znázorní na číselné ose a pomocí intervalu.

4.9 LINEÁRNÍ NEROVNICE Mgr. Petra Toboříková

Lineární nerovnice = zápis ve tvaru: kde je menší nebo rovno je menší je větší nebo rovno je větší kde Lineární nerovnice

Postup řešení: postupujeme stejně jako u rovnic (osamostatňujeme neznámou) při násobení nebo dělení nerovnice záporným číslem musíme otočit znamínko!!! výsledkem nerovnice je množina (interval) Lineární nerovnice

Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Příklad Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Osamostatníme neznámou: Číselná osa: Interval: Lineární nerovnice

Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Příklad Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Osamostatníme neznámou: Dělíme záporným číslem  Otočíme znamínko!!! Číselná osa: Interval: Lineární nerovnice

Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Příklad Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Odstraníme závorky: Osamostatníme neznámou: Je výraz pravdivý? Číselná osa: -10 -5 -11 Ne, není pravdivý. Interval: K= Lineární nerovnice

Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Příklad Řeš nerovnici v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: Odstraníme závorky: Osamostatníme neznámou: Je výraz pravdivý? Číselná osa: -17 -10 -5 -15 Ano, je pravdivý. Interval: Lineární nerovnice

postup řešení zobrazíš kliknutím na nerovnici Příklad Řeš nerovnice v R, výsledek znázorni na číselné ose a jako interval: postup řešení zobrazíš kliknutím na nerovnici 1. 2. 3 6 Lineární nerovnice

postup řešení zobrazíš kliknutím na nerovnici Příklad Řeš nerovnice v oboru 1. přirozených čísel (N) postup řešení zobrazíš kliknutím na nerovnici  2. celých záporných čísel (Z-):  Lineární nerovnice

Shrnutí: Lineární nerovnice Řešíme jako rovnice rozdíl: změna znamínka při : a  záporným číslem Řešení znázorňujeme na číselné ose a jako interval (pokud lze)