ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Ma dělení celých čísel Šablona číslo: 8 Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 14 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek
Anotace: Vysvětlení dělení celých čísel. Očekávaný výstup:. Žáci dovedou dělit celá čísla. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. třída Klíčová slova: Celá čísla, dělení. Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 20 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si na základě prezentace vysvětlují problematiku dělení celých čísel a následně prověřují na zadaných příkladech.
Dělení celých čísel Zde platí stejná pravidla jako při násobení celých čísel. Určíme znaménko. Vydělíme.
Dělení celých čísel + : + = + + : - = - - : + = - - : - = + 1.Určíme znaménko: Podíl dvou kladných č. je kladné číslo. Podíl kladného a záporného č. je záporné číslo. Podíl záporného a kladného č. je záporné číslo. Podíl dvou záporných č. je kladné číslo. + : + = + + : - = - - : + = - - : - = +
Dělení celých čísel 2. Vydělíme absolutní hodnoty obou čísel. 20 : (-5) = - |20|:|-5|= 20 : 5 = 4 20 : (-5) = -4
Dělení celých čísel 1. cvičení : 2. cvičení : Zobrazit řešení Zobrazit 2. cvičení Zobrazit řešení
Dělení celých čísel Použitá literatura: ODVÁRKO; KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. Čestmírova 10, 140 00 Praha 4: Prometheus, 2007, ISBN 9711255.