VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Advertisements

Globální oteplování Marek tecl 2L.
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Globální oteplovaní.
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Skleníkový efekt.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
KARBOXYLOVÉ KYSELINY VÁZANÉ V TUCÍCH
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Geomorfologické členění České republiky 2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_P9-008 MINERALOGIE 8 – TEKTITY A ORGANOLITY Název školy
VY_32_INOVACE_F8-005 FYZIKA .ROČNÍK POLOHOVÁ ENERGIE Název školy
KYSELINY - BEZKYSLÍKATÉ
VY_32_INOVACE_C8-005 HMOTNOSTNÍ ZLOMEK Název školy
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
VY_32_INOVACE_C9-007 PALIVA 2 - HNĚDÉ UHLÍ Název školy
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Přírodopis – 8.ročník Savci - chobotnantci VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Brzdné síly Název školy
Biologie člověka - CHRUP
VY_32_INOVACE_C9-004 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Přírodopis – 6.ročník VY_32_INOVACE_
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
VY_32_INOVACE_C9-003 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Oxidační čísla - opakování
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
VY_32_INOVACE_F8-004 FYZIKA 8.ROČNÍK ENERGIE Název školy
zpracovaný v rámci projektu
Přírodopis – 7.ročník Ryby dvojdyšné VY_32_INOVACE_
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Petrologie - úvod Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-013 Předmět CHEMIE 9.ROČNÍK Téma SKLENÍKOVÝ EFEKT Autor Mgr. Tomáš Starove Metodický popis (anotace) Skleníkový efekt, skleníkové plyny, globální oteplování, světový ekologický problém

SKLENÍKOVÝ EFEKT Způsobuje ohřívání atmosféry (ta se ohřívá od zemského povrchu) 1) sluneční záření dopadá na Zem 2) část se přemění na teplo (zahřívá zemský povrch) 3) část se odráží zpět (30%) 4) odražené záření prochází atmosférou směr vesmír 5) část odraženého záření se opět odráží zpět o vrstvu skleníkových plynů (asi 30 %) 6) dochází k opětovnému zahřívání Země POPIS K OBRÁZKU

Skleníkové plyny – vznik vodní páry - odpařování CO2 – dýchání, vulkanismus, hoření metan – (vysoká účinnost) – bahenní plyn, chov skotu (říhání krav) Jev je přirozený kdyby se nevyskytovaly skleníkové plyny v atmosféře, byla by průměrná teplota na Zemi -18 °C

Antropogenní skleníkový efekt Činností člověka (spalováním fosilních paliv, kácení lesů, změn v krajině) se výskyt skleníkových plynů (CO2) zvyšuje Tím dochází ke zvyšování teploty planety (= globální oteplování) a dalším globálním změnám

Použité zdroje http://www.thecanadianencyclopedia.com/media/greenhouse-effect-2494.jpg http://files.hnutiommo.cz/200001976-87919888bd/smog_1_internet.jpg http://www.vresina.info/wp-content/uploads/2011/03/news-110302.jpg Vlastní zdroje